توصیف مختصر
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغالتحصیلى
میانگین کل
1
دکتری تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت
1382/02/30
فعالیت ها و عضویت های حرفه ای
#
عناوین عضویتهاى حرفهاى
توضیحات
1
دومین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت
دبیری همایش ها - تهران - -
فعالیت های اجرایی
#
عناوین فعالیت های اجرایی
توضیح / سازمان محل خدمت
تاریخ شروع
تاریخ خاتمه
1
آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان
ایجاد رشته های جدید و گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی
1395/04/19
2
معاون پژوهشی دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی
مدیر پژوهشی
1393/02/09
1393/02/10
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
بررسی ارتباط فلسفه اجتماعی و فلسفه تربیت در آراء جان دیویی ودور کیم
مختار برزگرفرد
2
بررسی فلسفه ئوران کودکی و نقش داستان و قصه در رشد وپرورش روحیه فلسفی در کودکان
جواد فرزانفر
3
بررسیایجاد روحیه کاوشگری
ریحانه ماکویی
4
بررسی دیدگاههای فلسفی معلمان نمونه شهرستان بیرجند
علیرضا چهکندی نژاد
5
بررسیرابطه مهارتهای تفکر انتقادی با روابط انسانی در مدیران دوره ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان شهرستان شفت
مجید فرختار
6
بررسی رابطه دموکراسی و تربیت از دیدگاه نظریه پرداز ان پست مدرن
فریدون بابایی توسکی
7
بررسی فلسفه ارزشیابی آموزش و اشارات آن برای مولفه های برنامه درسی
جواد نظام دوست
8
تبیین فلسفهی آموزش زبانهای خارجی بر بنیاد نظریه ی کاربرد شناسی جهانی وکنش ارتباطی و تحلیل وضعیت آموزش زبانهای خارجی در ایران بر بنیاد آن
ناصرالدین علی تقویان
9
بررسی فلسفه تدریس معلمی بر مبنای دیدگاه فیلسوفان تحلیلی
اعظم مروتی
10
بررسی معرفت شناسی فیلم و اشاره های آن برای بهره گیری از فیلم در فرآیند دست یابی به آگاهی
مظهر بابائی
11
نقد فلسفه هنر در برنامه درسی فلسفه برای کودکان با تاکید بربرنامه سوکی و راهنمای آموزشی آن
سکینه نقی پورخاناپشتانی
12
نقش بازی در پرورش تفکر کودکان از منظر فلسفه دوران کودکی
مطهره محمودی میمند
13
بررسی فلسفه سیاست و ارتباط آن با تربیت سیاسی با تاکید بر آراهانا آرنت
حامد شمایلی
14
بررسی چگونگی استفاده از داستانهای شاهنامه در برنامه درسی فلسفه برای کودکان
علی حمیدی
15
بررسی مبانی رویکرد اسکار بر نیفیه در فلسفه برای کودکان
راضیه خادم الحسینی
16
بررسی نقش برنامه آموزش فلسفه برای کودکان به منظور تهیه برنامه ای ( محتوی و راهنمای آموزشی ) برای بهبود توانایی خواندن و نوشتن در دوره ی ابتدایی
محمدحسن حیدری
17
تبیین فلسفه دوران کودکی در شعر معاصر ایران
لیلی فرج زاده
18
بررسی نحوه ارزشیابی دربرنامه درسی تفکر و پژوهش سال ششم ابتدایی و مقایسه آن با ارزشیابی دربرنامه فلسفه برای کودکان
مصطفی بیگدلو
19
بررسی شیوه بکارگیری برنامه فلسفه برای کودکان در آموزش حفاظت محیط زیست
عباس ایزدی
20
بررسی تحلیلی حقوق تربیتی کودک با تاکید به حقوق تربیتی کودک در نظام آموزشی ایران
معصومه امیری
21
بررسی تربیت شهروندی دردوران ژست مدرنیسم با تاکید بر دیدگاههای لیوتار و دریدا و نقد اشارات آن برای آموزش شهروندی در ایران
زهرا پارساییان
22
تبیین فلسفه آزادی تربیتی بر مبنای واکاوی نظریه ازادی هایک ویررسی تنگناها وافق های آن برای نظام آموزشی ایران
محبوبه موسیوند
23
بررسی آرائ فلسفه ی تربیتی ژیرو و اشارات آن برای برنامه درسی
مهرداد احمدی چادگانی
24
تبیین نسبت فلسفه برای کودکان و فلسفه یادگیری انسان با تاکید بر دیدگاه وینچ
غلامحسن پناهی
25
تبیین مشاوره فلسفی بر مبنای فلسفه تحلیلی و پیشنهاد چارچوبی برای آموزش آن
مریم پورآقا
26
تحلیل نقش معلمان در تربیت شهروند دمکراتیک در ایران بر اساس برنامه تربیت معلم
عبدالعلی حسینقلی پوربنوارناظر
27
مطالعه تطبیقی مهارتهای زندگی در برنامه فلسفه برای کودکان و برنامه درسی تفکر و سبک زندگی
زهرا محمدزاده پیش بیجاری
28
استنباط فلسفه آموزش علوم تجربی بر بنیاد فلسفه علم بر آمده از نظریه پیچیدگی
پروین بازقندی
29
تبارشناسی مفهوم دانش آموزنخبه درآموزش و پرورش با تاکید بر آموزش و پرورش معاصر ایران
شهداد عبداللهی خانقاه
30
بررسی نظام ارزشیابی آموزشی بر بنیاد نظریه انتقادی با تاکید بر آراء ژیرو و اپل
خسرو بستان
31
بررسی روابط بین استاد و دانشجو و ساخت شکنیآن در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات
مهدی یوسفی
32
ارزیابی فلسفی نقش برنامه فلسفه برای کودکان در پرورش سواد رسانه ای دانش اموزان دوره ابتدایی
سمیه کیارسی
33
تحلیل تطبیقی برنامه درسی تفکر و سبک زندگی پایه هفتم با برنامه فلسفه برای کودکان
نفیسه شهیداول
34
تبیین مولفههای تربیت شهروندی مبتنی بر رویکرد آموزشی فلسفه برای کودکان
ندا زیتونی
35
تحلیل بیانیهی فلسفهی تدریس دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و ارائهی چارچوب مناسب جهت ارتقاء آن
محمدحسین صفایی
36
تحلیل محتوای آثار نوجوان احمدرضا احمدی به منظور استفاده در برنامه فلسفه برای کودکان
دنیا یارمحمدی
37
فلسفه درون ماندگاری بر مبنای رویکرد دلوز و پیشنهاد الگوی از آن برای روش شناسی پژوهش های فلسفه آموزش و پرورش
فرهاد بامداد
38
طراحی واعتبار بخشی الگوی برنامه درسی فلسفه برای کودکان در دوره اول متوسطه ایران
الهام صابری
39
تبیین فلسفه خواندن و نوشتن مبتنی بر برنامه فلسفه برای کودکان و پیشنهاد فلسفه برنامه درسی خواندن و نوشتن در دوره ابتدایی
رئوف احمدی
40
تبیین الگوی مفهومی تربیت جنسی در فضای مجازی بر بنیادریکرد فلسفه برای کودکان
زینب بیرانوند
41
تبیین فلسفه پرورش تفکر مراقبتی درفضای مجازی بر بنیاد فلسفه طبیعی ،فرهنگی و چند ارزشی فناوری
هاجر کوهی اصفهانی
42
بررسی مفهوم هتروتوپیای سایبری در آموزش با ریوکرد تحلیل گفتمان فوکویی
سونیا خدابخش کهرلایی
43
پیشنهاد چارچوبی برای تربیت شهروندی کودکان مهاجر افغان مدارس ایران بر اساس بنیاد فلسفه برای کودکان
مینو غلامحسین
44
واکاوی هستی شناسانه رویکردهای مختلف در فلسفه زندگانی به منظور ترسیم اهداف تعلیم وتربیت
مژگان کرد
45
تحلیل انتقادی شاخصه های عدالت آموزشی درگفتمان های بعد از انقلاب
فهیمه اکبرزاده
46
تدوین محتوای داستانی آموزش صلح بر اساس رویکرد های فلسفی در چارچوب فلسفه برای کودکان
سعید سمیعی مدانی
47
ترسیم اشاراتی برای فلسفیدن کودکان بر بنیاد هرمنوتیک پل ریکور
مهرنوش امینی
48
تعیین الگوی مفهومی تربیت جنسی در فضای مجازی بربنیادرویکرد فلسفه برای کودکان
زینب بیرانوند
49
تحلیل تطبیقی مولفه های زبان آموزی در رویکردهای فلسفه برای کودکان لیپمن برنی فیه
الهام مبینی
50
تحلیل تطبیقی آموزش در رویکرد فلسفه آکادمیک و فلسفه برای کودکان
سیده زهرا شبیری
دانشجویان تحت مشاوره
#
عنوان
افراد
1
روش آموزش شیمی
پروین بازقندی
2
زمینه های ایجادتفکر نقاد
نادر احمدضیا
3
تاثیر حاد و مزمن تمرین مقاومتی بر میزان پروتئین ایریزین سرم و بیان ژن های عضلانی و چربیشکمی موش های صحرایی نر
جلیل رئیسی
4
بررسی امکان استفاده از حکایت های گلستان سعدی در برنامه ی فلسفه برای کودکان
فهیمه نظام الاسلامی
5
نبیین تربیت هنری با تاکید بر نقش موسیقی بر مبنای دیدگاه شفلر
مریم ربیعی جیلدانی
6
بررسی زمینه های ایجاد تفکر نقاددر برنامه درسی مقطع راهنمایی
نادر احمدضیا
7
تبیین مبانی واهداف هنری براساس فلسفه اگزیستانسیالیستی سازتر
حمیده دهقانی فیروزابادی
8
نقد بنیادهای آموزش وپرورش لیبرال بر مبنای نظریه کنش بوردیو
مرضیه شیخلر
9
طراحی و تدوین الگوی برنامه درسی محیط کار با رویکرد شایستگی در آموزش و بهسازی مدیران ( مطالعه موردی شرکت ملی نفت ایران )
فرزانه فرزادنیا
10
بررسی فلسفه علوم انسانی از دیدگاه رئالیزم انتقادی و تدوین الگویی برای دانش پژ وهی در رشته فلسفه تعلیم و تربیت
افسانه زارعی ده باغی
11
بررسی فلسفه خانواده با تاکید بر ابعاد ساختاری و کارکردی و دلالت های تربیتی آن مبتنی بر آموزه های قرآن
مریم برهمن
12
تحلیل بایسته های معرفت شناختی باور و نقش تفکر انتقادی در آن به منظور طراحی الگوی آموزش اخلاق باور
فرامرز محمدی پویا
13
تحلیل شناخت شناسانه آموزش فنی و حرفه ای با تاکید بر دیدگاه رفتارگرایانه رایل
محسن بهلولی فسخودی
14
تحلیل فلسفی و نقد مفاهیم دیگری و مسولیت با تاکید بر اندیشه های ایمانوئل لویناس و ......
حامد صبوری
15
تحلیل محتوای حکایات قابوس نامه به منظور بازنویسی و استفاده در برنامه فلسفه برای کودک
امیر حیدری
16
بررسی تطبیقی کنش های اجتماعی مبتنی بر رویکرده های عملگرایی (با تاکید بر دیویی )و (انتقادی با تاکید بر هابر ماس ) و دلالت های آن در تربیت اجتماعی
حمیرا برزیده
17
تبیین وارزیابی رویکرد های فلسفی اقدام پژوهی و ارائه الگویی برای پژوهشگری معلمان مبتنی بر اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی
علی احمدی
18
تجارب زیسته دانشجویان کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم وتربیت دانشگاههای تهران از چالش های فرایند پایان نامه نویسی
محمد فاقدی
19
بررسی عوامل تاثیرگذار بر هویت فرهنگی دانشجویان ایرانی عضو شبکه های اجتماعی با تکیه بر نظریههای کاشت فرهنگی، انگیزه و انطباق بین فرهنگی
معصومه لطیفی
20
تبیین جایگاه آموزش آنلاین در تربیت منش در آموزش عالی با تاکید بر دیدگاه سازه گاریی اجتماعی
امیر مرادی
21
تبیین دلالت های رئالیسم استعلایی باسکار برای برنامه درسی آموزش علوم دوره ابتدایی
یونس امیراحمدی
22
بررسی نقش معلم به منزله بازتولید نابرابریهای اجتماعی در برنامه درسی پنهان
ناصر فلاح بویه
23
تحلیل مولفه های تربیت شهروندی در اسناد تحولی آموزش و پرورش و مقایسه آن با مولفه های تربیت شهروندی دموکراتیک در دیدگاه پراگماتیسم
اردشیر قویدست طالکویی
24
تحلیل انتقادی گفتمان های تربیت شهروندی بعد از انقلاب اسلامی
سجاد باباخانی
25
تحلیل پساساختارگرایانه ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیر در فرایند یادگیری الکترونیک با تاکید بر آراء دلوز
نصیبه تاری
26
تحلیل نقش و جایگاه معلم و فراگیر در یادگیری معکوس بر اساس نقش واسطهای فاوا در رویکرد پساپدیدارشناسی
اکرم شوشتری
27
نقادی وضعیت آموزش عالی در ایران با تاکید برکلاس درس رهایی بخش
علی اقبالی
28
اثر بخشی آموزش تفکر نقاد مبتنی بر مدل پل - الدر برتفکر نقاد و مهارت حل مساله دانش آموزان
زینب مظفری
29
تبیین جایگاه هنر و زیبا شناسی در منظومه تربیتی جان دیویی به منظور ارائه الگوی مطلوب هنر وزیباشنسی دربرنامه فلسفه برای کودکان
محسن کردلو
30
تحلیل مولفه های فلسفی یادگیری تفکر بر بنیان نورو فلسفه به منصور آموزش ریاضیات ارائه مدل نورو پراگماتیسمی جهت آموزش ریاضیات
اعظم طاهرخانی
31
بررسی نسبت بین مسائل ریاضی و مسائل فلسفی به منظور استفاده از روشهای فلسفی در آموزش و حل مسائل ریاضی
زهرا فلاحان
32
ساخت شکنی مولفه های کلاس درس معکوس با توجه به اندیشه ژاک ...
پرویز بیات
33
تبیین ابعاد اجتماعی تربیت در اندیش? فیشته بمنظور بدست دادن مفهومی اجتماعگرایانه از تربیت طبیعی با تکیه بر آراء روسو
سیدعلی یزدانی
34
تبیین فلسفه تدریس مشارکتی با نگاهی به ادراک مدرسان مجرب با رویکرد پدیدارشناسانه
امین علمی
35
تحلیل مولفه های فلسفی یادگیری تفکر ریاضیاتی بر بنیان نورو فلسفه
اعظم طاهرخانی
36
تبارشناسی نظام تربیت معلم ایران اززمان تاسیس دارالفنون تا تاسیس دانشگاه فرهنگیان
علیرضا صادقی
37
تبیین الگوی آموزش تفکر انتقادی پائول_ الدر به منظور ارائه چارچوبی برای آموزش ارزش ها
صاحبه حبیبی
38
بررسی آثار احمد اکبر پور و فرهاد حسن زاده با رویکرد فبک
شیما احمدی
39
تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر تفکر مراقبتی و عزت نفس دانش آموزان دوره متوسطه اول
فاطمه ریاحی مدوار
40
تبین پیامدهای تربیتی پرورش تفکر انتقادی در فضای مجازی بر بنیاد نظریه یادگیری ارتباط گرایی
امیر نوری زاده
دروس ترم جاری
708 - اموزش وپرورش تطبیقی پیشرفته - روز: دوشنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
708 - اموزش وپرورش تطبیقی پیشرفته - روز: سه شنبه - از ساعت 13:30 تا 14:30
705 - سیرآرا تربیتی غرب - روز: دوشنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
705 - سیرآرا تربیتی غرب - روز: سه شنبه - از ساعت 10:00 تا 11:00
705 - سیرآرا تربیتی غرب - روز: دوشنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
705 - سیرآرا تربیتی غرب - روز: سه شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
704 - روش های تحقیق درعلوم تربیتی - روز: دوشنبه - از ساعت 15:30 تا 16:30
704 - روش های تحقیق درعلوم تربیتی - روز: سه شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
253 - سیرتحول تعلیم و تربیت در ایران قبل وبعد از اسلام - روز: یک شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
094 - فلسفه علم روانشناسی - روز: دوشنبه - از ساعت 15:30 تا 17:30
089 - معرفت شناسی - روز: یک شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
094 - فلسفه علم روانشناسی - روز: یک شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
دوره های درسی
#
عنوان درس
توصیف درس
سرفصل ها
دوره درسی
توضیحات
فایل
1
اموزش وپرورش تطبیقی پیشرفته
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:708گروه درس:01تعداد دانشجو:23تعداد واحد3روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:نام کلاس:
2
اموزش وپرورش تطبیقی پیشرفته
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:708گروه درس:01تعداد دانشجو:23تعداد واحد3روز:سه شنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:14:30نام ساختمان:نام کلاس:
3
سیرآرا تربیتی غرب
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:705گروه درس:01تعداد دانشجو:14تعداد واحد3روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:نام کلاس:
4
سیرآرا تربیتی غرب
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:705گروه درس:01تعداد دانشجو:14تعداد واحد3روز:سه شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:11:00نام ساختمان:نام کلاس:
5
سیرآرا تربیتی غرب
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:705گروه درس:01تعداد دانشجو:12تعداد واحد3روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:استودیو
6
سیرآرا تربیتی غرب
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:705گروه درس:01تعداد دانشجو:12تعداد واحد3روز:سه شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 216
7
روش های تحقیق درعلوم تربیتی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:704گروه درس:01تعداد دانشجو:4تعداد واحد3روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:15:30زمان پایان کلاس:16:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 101
8
روش های تحقیق درعلوم تربیتی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:704گروه درس:01تعداد دانشجو:4تعداد واحد3روز:سه شنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 216
9
سیرتحول تعلیم و تربیت در ایران قبل وبعد از اسلام
کارشناسی
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:253گروه درس:01تعداد دانشجو:43تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:نام کلاس:
10
فلسفه علم روانشناسی
کارشناسی
کد دانشکده:14کد گروه درسی:14کد درس:094گروه درس:01تعداد دانشجو:46تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:15:30زمان پایان کلاس:17:30نام ساختمان:نام کلاس:
11
معرفت شناسی
کارشناسی
کد دانشکده:14کد گروه درسی:14کد درس:089گروه درس:01تعداد دانشجو:32تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 102
12
فلسفه علم روانشناسی
کارشناسی
کد دانشکده:14کد گروه درسی:14کد درس:094گروه درس:02تعداد دانشجو:22تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 147
کتابهای منتشر شده
#
عنوان
نگارندگان/مترجمان
ناشر
سال چاپ
1
T - T
T
T
T
2
او کیست؟ پرسندو6
یحیی قائدی
انتشارات آواگران
1402
3
پرسندی در پرسشگاه پرسندو 7
یحیی قائدی
انتشارات آواگران
1402
4
پرسا و پرسو پرسندو 8
یحیی قائدی
انتشارات اواگران
1402
5
احساس تفاوت پرسندو 9
یحیی قائدی
انتشارات اواگران
1402
6
آغاز شب نشینی پرسندو 10
یحیی قائدی
انتشارات آواگران
1402
7
کافه فلسفه
یحیی قائدی, فائزه روی
پی نما
1401
8
معلمی و فلسفه برای کودکان
یحیی قائدی
فاطمی
1401
9
داستان های گلستان و فلسفه برای کودکان
یحیی قائدی
نشر آواهیا
1401
10
بنیاد های مشاوره فلسفی
یحیی قائدی, مریم پورآقا
1400
11
پرسندو 1 درجاده
یحیی قائدی
پی نما
1400
12
پرسندو 2اسیر جاده جلد دو
یحیی قائدی
پی نما
1400
13
پرسندو 3 جاده پرسش
یحیی قائدی
پی نما
1400
14
پرسندو 4 روباه در جاده جلد چهارم
یحیی قائدی
پی نما
1400
15
پرسندو 5 الاغ در جاده جلد پنجم
یحیی قائدی
پی نما
1400
16
راهنمای پرسندو 1تا 5
یحیی قائدی
پی نما
1400
17
داستان های شاهنامه و فلسفه برای کودکان
یحیی قائدی, علی حمدی
آواهیا
1400
18
پوپک و پرسندو، داستانهای فلسفی برای کودکان به همراه راهنمای آموزشی برای تسهیلگران
یحیی قائدی, سحر سلطانی
مرات
1399
19
مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان
یحیی قائدی, نسرین لطفی
مرآت
1397
20
ماجراهای ساینا برنامه فلسفه برای کودکان به همراه راهنمای آموزشی تسهیل گران
یحیی قائدی, سحر سلطانی
مرآت
1396
21
مبانی نظری فلسفه برای کودکان
یحیی قائدی
مرآت
1395
22
مارک
یحیی قائدی, معصومه رمضانی
دانشگاه خوارزمی
1395
23
ارزشیابی فلسفه برای کودکان
یحیی قائدی
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
1394
24
مبانی و کارکرد های حلقه کند و کاو
منصور مرعشی, یحیی قائدی
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
1394
25
روایت هایی از فلسفه تعلیم و تربیت
یحیی قائدی
1394
26
پیکسی داستانی فلسفی برای کودکان مقطع ابتدایی - pixie
یحیی قائدی, اسفندیار تیموری
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
1392
27
فیلسوفان کوچک کودکان بعنوان فیلسوف - children as philosopher
یحیی قائدی
آییژ
1389
28
انسان شناسی تربیتی - Educational anthropology
محمد رضا آهنچیان, یحیی قائدی
آییژ
1388
29
ابزارهای بهبود مستمر و برنامه ریزی اثربخش - THE MEMORY JOGGER
حجت اله محمدی, یحیی قائدی
انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
1385
30
اصول فلسفه تعلیم و تربیت
یحیی قائدی, عبدالحسین نقیب زاده
سنجش
1384
31
راهنمای عملی ارزشیابی اثربخشی آموزشی در سازمانهای صنعتی
یحیی قائدی, حجت الله محمدی, نادر سلیمانی
موسسه انتشارات فراز اندیش سبز
1384
32
آموزش فلسفه به کودکان، بررسی مبانی نظری
یحیی قائدی
دواوین
1383
33
راهنمای عملی تهیه طرح تحقیق در بنیاد شهید انقلاب اسلامی
یحیی قائدی
نشر شاهد
1382
34
راهنمای عملی تربیت مربی برای مدیریت کار - TRAINER TRAINING FOR LABOUR ADMINISTRATIONS
یحیی قائدی
موسسه نشر دواوین
1380
مقالات چاپ شده
#
عنوان
نگارندگان
عنوان مجله
سال انتشار
1
Explaining the conceptual model of sexual education in virtual space based on philosophy for children
Zeinab Beiranvand, saeed zarghamii, Yahya Ghaedi, mohsen farmahinifarahani
Iranian Distance Education Journal
2022
2
Hope under the s hadow of f ear and u ncertainty : Resilience f actors among w orking a dolescents
mohamad ali cheraghi, fatemeh Khoshnava fomani, abbas ebadi, Deirdre Gartland, Yahya Ghaedi
Nur si n g P r ac tic e T o d a y
2021
3
Discovering and Listing of Elements of Deleuze's Philosophy of Immanence as a Research Approach
Farhad Bamdad, Yahya Ghaedi, Saeid Zarghami-hamrah, mehran farajolahi
International Journal of Psychosocial Rehabilitation
2020
4
A quasi-transcendental approach for removing hierarchical teacher-student relation
Mahdy Usefi, Saeid Zarghami-hamrah, Yahya Ghaedi, Alireza Mahmoodnia
Policy Futures in Education
2018
5
THEORETICAL EXPLANATION OF THE IMPLICATIONS OF COMPLEXITY THEORY FOR TEACHING SCIENCE
Parvin Bazghandi, Saeid Zarghami-hamrah, Yahya Ghaedi, Alireza Mahmoodnia,
problems of education in the 21 century
2015
6
tHEORETICAL EXPLANATION OF THE IMPLICATIONS OF COMPLEX SYSTEMS THEORY FOR TEACHING SCIENCE
, Saeid Zarghami-hamrah, Yahya Ghaedi, Alireza Mahmoodnia,
problems of education in the 21 century
2015
7
Identifying Dimensions of Creative Thinking in Preschool Children during Implementation of Philosophy for Children (P4C) Program A DirectedContent Analysis
Yahya Ghaedi, ,
American journal of education research
2015
8
Describing Components of teaching Philosophy for Children
Yahya Ghaedi
REEF RESOURCES ASSESSMENT AND MANAGEMENT TECHNICAL PAPER
2014
9
acces of all the childern to education as an educational right
Yahya Ghaedi
International Journal of Psychology and Behavioral Research
2014
10
Philosophizing in skilled nursing care Must or nice
Yahya Ghaedi, Mohammad Ali Cheraghi, Yahya Ghaedi, Rahmatollah Kharazmi Rahimabadi
Open Journal of Nursing
2013
11
The Nature of Philosophy for Children and Its Role in Teaching and Learning
Yahya Ghaedi
Philosophy Study
1921
12
شناسایی ساز و کار های بکارگیری تخیل در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان
فاطمه نجم الهدی, یحیی قائدی, صادق رضایی
جامعه شناسی آموزش و پرورش
1403
13
شناسایی ساز و کار های بکارگیری جایگاه تخیل در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان
فاطمه سادات نجم الهدی, یحیی قائدی, صادق رضایی
جامعه شناسی آموزش و پرورش
1403
14
واکاوی مفهوم مثبت اندیشی در قران به شیوه تفکر مراقبتی در برنامه متیو لیپمن
محبوبه توکی یرکی, محمد جواد صافیان, یحیی قائدی, حسین اردلانی
اسلام و پژوهش های تربیتی
1402
15
بررسی ادراک دانش آموزان مهاجر افغانی درباره وضعیت مربوط به تربیت شهروندی در مدارس ایران؛ (نمونه موردی کرج)
مینو غلامحسین, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, رمضان برخورداری, اکبر صالحی
مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی
1402
16
اثر بخشی آموزش مبتنی برمدل بکارگیری فناوری در برنامه فلسفه برای کودکان بر تفکر انتقادی دانش آموزان با استعداد دوره دوم ابتدایی
اسماعیل زارعی زوارکی, علی اکبر کبیری, یحیی قائدی, علی دلاور, محمد رضا نیلی
تفکر و کودک
1402
17
بررسی تفکر مراقبتی و همبسته های آن در فلسفه اخلاقی
طاهره شفائی, یحیی قائدی
تأملات فلسفی
1402
18
فردیت و جمعیت تربیت طبیعی در امیل
علی یزدانی, علیرضا محمودنیا, یحیی قائدی
شناخت
1402
19
شناسایی گسست ها در صورت بندی های گفتمانی نظام تربیت معلم از زمان تاسیس دارالفنون تا دانشگاه فرهنگیان
علیرضا صادقی, اکبر صالحی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی
فصلنامه پژوهش در مسایل تعلیم وتربیت
1402
20
شناسایی وضعیت موجود و اعتبار سنجی چارچوب بکارگیریتخیل در برنامهآموزش فلسفه برای کودکان
فاطمه سادات نجم الهدی, یحیی قائدی, صادق رضایی
فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
1402
21
تحلیل چیستی انواع، ابعاد و ماهیت تفکر مراقبتی
هاجر کوهی اصفهانی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, سوسن کشاورز
علوم تربیتی
1401
22
بررسی نقش داستان موسی? و خضر? از منظر قرآن در آموزش تفکر مراقبتی مبتنی بر آموزههای فلسفه برای کودکان
محبوبه توکلی, محمدجواد صافیان, یحیی قائدی, حسین اردلانی
تربیت اسلامی
1401
23
ناملات فلسفی در باره کتاب هایی که می خوانیم
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1401
24
کتاب ها حوصله مرا جا می آورند مروری بر کتاب هایی که تازه خوانده ام
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1401
25
چرا باید رمان بخوانیم؟33دلیل برای خواندن رمان
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1401
26
تبیین ادراک مدرسان مجرب از فلسفه تدریس مشارکتی با رویکرد پدیدارشناسانه
امین علمی, اکبر صالحی, یحیی قائدی
تدریس پژوهی
1401
27
تاملی بر ابعاد فلسفی خواندن و نوشتن در برنامه فلسفه برای کودکان با تاکید بر رمانهای سوکی و پیکسی و کتاب راهنمای آنها
رئوف احمدی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, علیرضا محمودنیا
تفکر و کودک
1401
28
تحلیل نقد های وارده بر بنیاد های فلسفی کاوشگری علمی در برنامه فلسفه برای کودکان
حمیرا خیلی سامانی, یحیی قائدی, فائزه ناطقی
جامعه شناسی سیاسی ایران
1401
29
تحلیل ساخت شکنانه مولفه های آموزش مستقیم از منظر یادگیری در کلاس درس معکوس
پرویز بیات, سعید ضرغامی همراه, اکبر صالحی, یحیی قائدی
پژوهش های تربیتی
1401
30
داستان کافه فلسفه 1
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1400
31
خواب نوشت ها و در آمدی بر آن 3 مواجهه هرمنوتیکی
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1400
32
تأملی بر ویژگی های اساسی مولفه های کلاس درس رهایی بخش در آموزش عالی
علی اقبالی, اکبر صالحی, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی
1400
33
نقادی وضعیت آموزش عالی در ایران:تحلیل فضاهای دموکراتیک دانشگاهی با تأکید بر آرای اساتید و مبتنی بر کلاس درس رهایی بخش
علی اقبالی, یحیی قائدی, اکبر صالحی, علیرضا محمودنیا
مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی
1400
34
اثربخشی آموزش تفکر نقاد مبتنی بر مدل پاوئل- الدر برمهارت تفکر نقاد در دانش آموزان
زینب مظفری, محمد حسین عبداللهی, ولی اله فرزاد, یحیی قائدی
مطالعات روانشناسی تربیتی
1400
35
یادگیری تحلیل ریاضیاتی مبتنی بر تلفیق تحلیل فلسفی و یافته های علوم اعصاب شناختی پیرامون ریاضیات نمادین
اعظم طاهرخانی, سعید ضرغامی همراه, حسن عشایری, یحیی قائدی
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1400
36
تحلیل برنامهی درسی کاوشگری موسیقایی در برنامهی درسی فلسفه برای کودکان)فبک(
سحرناز برنگی , علی مرادخانی, یحیی قائدی
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل
1400
37
طراحی و اعتبار یابی مدل آموزشی به منظور به کارگیری فناوری در برنامه فلسفه برا ی کودکان برا ی دانش آموزان بااستعداد
اسماعیل زارعی زوارکی, علی اکبر کبیری, یحیی قائدی, علی دلاور, محمد رضا نیلی احمدآبادی
روانشناسی افراد استثنایی
1400
38
نقاشی نوشت2
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1400
39
پژوهش هرمنوتیک و برنامه درسی
یحیی قائدی
دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1400
40
شناسایی چالش های آموزش فلسفه برای کودکان از نطر مربیان پیش دبستانی یک مطالعه پدیدارشناسانه
ساناز ماهری, علیرضا عراقیه, یحیی قائدی, پری سوسهایی
تفکر و کودک
1400
41
عوامل تاثیر گذار بر هویت فرهنگی دانشجویان عضو شبکه های اجتماعی مطالعه موردی فیسبوک تلگرام اینستا گرام
معصومه لطیفی, نصرت ریاحی نیا, یحیی قائدی, محمود بابایی
مطالعات رسانه های نوین
1400
42
نقاشی نوشت 1
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1400
43
داستان کافه فلسفه 2
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1400
44
واکاویهوش جنسی درفضای مجازی مبتنی بر اهداف برنامه فلسفه برای کودکان
زینب بیرانوند, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, محسن فرمهینی فرهانی
پژوهش های آموزش و یادگیری
1400
45
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی فلسفه برای کودکان در دوره اول متوسطه ایران
الهام صابری, عفت عباسی, یحیی قائدی, مجید علی عسگری
تفکر و کودک
1399
46
طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی فلسفه برای کودکان در دوه اول متوسطه ایران
الهام صابری, عفت عباسی, یحیی قائدی, مجید علی عسگری
تفکر و کودک
1399
47
تحلیل تطبیقی ساختار بیانیه ی فلسفه ی تدریس دانشگاه فرهنگیان 1 با دانشگاههای منتخب
محمدحسین صفایی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, سوسن کشاورز
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1399
48
درآمدی برخواب نوشت ها2
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1399
49
کرونای فیلسوف از کرونا چه پرسش هایی بر می آید؟
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1399
50
کسی که پرسشی نداشته باشد نمی تواند بنویسد
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1399
51
خواب نوشت ها و درآمدی بر آن(1)
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1399
52
تجربه و معنای زندگی خوب در برنامه درسی غیر رسمی(مورد اینستاگرام)
مژگان کرد, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, رمضان برخورداری
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1399
53
ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیر در فرایند یادگیری الکترونیکی با تاکید بر آرا دلوز
نصیبه تاری, سعید ضرغامی همراه, علیرضا محمودنیا, یحیی قائدی
فناوری آموزش
1399
54
تبیین چگونگی تاثیر گذاری عناصر شناختی پژوهش فلسفی بر بهبود آموزش حل مسئله ریاضی
زهرا فلاحان, علیرضا محمودنیا, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه
علوم روانشناختی
1399
55
تحلیل مفهوم زندگی خوب در رویکرد سعادت گرا به منظور تدوین هدف های تربیت
مژگان کرد, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, رمضان برخورداری
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1399
56
مدار در سایه معنویت تجربه زیسته نوجوانان مورد غفلت واقع شده
فاطمه خوشنوای فومنی, محمد علی چراغی, عباس عبادی, یحیی قائدی
مطالعات اسلامی در حوزه سلامت
1398
57
نوشتن رهایی از اسارت
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1398
58
نوشتن و فلسفه برای کودکان
یحیی قائدی, رئوف احمدی
انشا و نویسندگی
1398
59
نوشتن و کودکی
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1398
60
او
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1398
61
عروسی
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1398
62
تبیین مولفه های عدالت آموزشی و تحلیل انتقادی جایگاه آن در گفتمانهای ایدئولوژیک سازی و سازندگی
فهیمه اکبرزاده, یحیی قائدی, اکبر صالحی
فلسفه تربیت
1398
63
بررسی تحلیلی ابعاد میانجیگری فناورانه یادگیری معکوس در رویکرد پساپدیدارشناسی
اکرم شوشتری, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, محمد عطاران
علوم تربیتی
1398
64
بررسی تحلیلی ابعاد میانجیگری فناورانه «آموزش معکوس» در رویکرد پساپدیدارشناسی
اکرم شوشتری, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, محمد عطاران
مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز
1398
65
تبیین منطق برنامه درسی آموزش علوم بر مبنای رئالیسم استعلایی
یونس امیراحمدی, سعید ضرغامی همراه, خسرو باقری نوع پرست, یحیی قائدی
مطالعات برنامه درسی
1398
66
فلسفه برنامه درسی آموزش عالی پیشنهاد چهار چوبی برای فلسفه ورزی
یحیی قائدی
راهبرد فرهنگ
1398
67
بررسی زیبایی شناختی کنایه در داستانهای فکری کودکان در ایران با رویکرد به قصه های تازه از کتاب های کهن
اسفندیار تیموری, اصغر رضاپوریان, حسین خسروی, یحیی قائدی
فصلنامه زیبایی شناسی ادبی
1398
68
تبیین زیبایی شناسی از دیدگاه جان دیویی و استلزام های تربیتی آن
محسن کردلو, رمضان برخورداری, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه
فلسفه تربیت
1398
69
میزان توجه به رویکردهای تربیت شهروندی قانون مدار، مشارکتی وانتقادی در کتب جدید التالیف جامعه شناسی دور دوم متوسطه
سجاد باباخانی, اکبر صالحی, یحیی قائدی, سوسن کشاورز
مطالعات برنامه درسی
1398
70
تحلیل انتقادی گفتمانهای تربیت شهروندی بعد از انقلاب اسلامی
سجاد باباخانی, اکبر صالحی, یحیی قائدی, سوسن کشاورز
مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی
1398
71
جایگاه تربیت شهروندی در گفتما نهای سیاسی بعد از انقلاب اسلامی ایران:مطالعه موردی گفتمان های عدال تمحوری و اعتدال
سجاد باباخانی, اکبر صالحی, یحیی قائدی, سوسن کشاورز
دانش سیاسی
1398
72
لیپمن
یحیی قائدی
دانشنامه فلسفه تعلیم و تربیت
1398
73
اوزمن هوارد آ
یحیی قائدی
دانشنامه فلسفه تعلیم و تربیت
1398
74
روش اجتماع پژوهشی مبتنی بر پی 4سی در آموزش تفکر نقادانه پرستاران
شهرزاد غیاثوندیان, فاطمه ابراهیم پور, یحیی قائدی
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
1397
75
راهکارهایی برای خاطره نویسی
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1397
76
بررسی ظرفیت سه داستان از رساله دلگشای عبید زاکانی بر اساس مولفه های تفکر فلسفی لیپمن
فاطمه عظمت مدار فرد, حسنعلی بختیار نصرآبادی, محمدحسین حیدری, یحیی قائدی
مطالعات ادبیات کودک
1397
77
بررسی تطبیقی تفکر انتقادی در فلسفه اجتماعی هورکهایمر و برنامه فلسفه برای کودکان
معصومه رمضانی فینی, خسرو باقری نوع پرست, یحیی قائدی
فلسفه تربیت
1397
78
تبیین نسبت میان برنامه فلسفه برای کودکان با فلسفه یادگیری از منظر کریستوفر وینچ.
غلامحسین پناهی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, محمد حسین عبداللهی
مطالعات روانشناسی تربیتی
1397
79
نقدی تبارشناسانه بر مفهوم دانش آموز نخبه در آموزش و پرورش معاصر ایران
شهداد عبداللهی خانقاه, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, رمضان برخورداری
علوم تربیتی
1397
80
شناخت انگیزه استفاده دانشجویان از شبکه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام و تلگرام
معصومه لطیفی, نصرت ریاحی نیا, یحیی قائدی, محمود بابائی
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
1397
81
همه پرندگان کودکی من
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1396
82
داستان سفری برای فلسفیدن باستان شناسی بردگی
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1396
83
درخت های کودکی من
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1396
84
پژوهشی در داستانهای طنز ادب فارسی با نطر به مولفه های تفکر فلسفی
فاطمه عظمت دارفرد, یحیی قائدی
فلسفه تربیت
1396
85
جایگاه نظم خود انگیخته در نظریه آزادی فون هایک و بررسی اشارات تربیتی آن
محبوبه موسیوند, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, علیرضا محمودنیا
فصلنامه تعلیم وتربیت
1396
86
تمایز و تشابه مشاوره فلسفی با رویکرد عقلانی- عاطفی الیس
مریم پورآقا, یحیی قائدی, آن پیلگرن, سعید ضرغامی همراه
مطالعات روانشناسی تربیتی
1396
87
اهداف دانش پژوهی در علوم اجتماعی با نظر به دیدگاه رئالیسم انتقادی نگاهی میان رشته ای
افسانه زارعی ده باغی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, خسرو باقری نوع پرست
مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی
1396
88
تبیین بایسته های اخلاق باور
فرامرز محمدی پویا, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
پژوهش های اخلاقی
1396
89
تبیین فلسفه یادگیری با تاکید بر نظریه یادگیری وینچ
غلامحسن پناهی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, محمد حسین عبداللهی
پژوهش در نظام های آموزشی
1396
90
ارایه چارچوبی برای آموزش و توسعه منابع انسانی در پروژه های پیچیده ایران
فرزانه فرزاد نیا, سعید صفایی موحد, مجید علی عسگری, یحیی قائدی
مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت
1396
91
بررسی جایگاه عقل در زندگی روزمره
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1396
92
بررسی فرصت ها و چالش های آموزش آنلاین در تربیت منش دانشجویان باتاکید بر رویکرد سازه گرایی اجتماعی
امیر مرادی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, رمضان برخورداری
تدریس پژوهی
1396
93
بررسی تاثیر آموزش فلسفه و کودک بر رشد مهارت خواندن دانش آموزان دو زبانه پایه سوم ابتدایی
یحیی قائدی, مریم عفتی کلاته
فلسفه و کودک
1395
94
بررسی چارچوب مفهومی حقوق کودک
معصومه امیری, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, غلامرضا حاجی حسین نژاد
فصلنامه ارزش شناسی در آموزش
1395
95
بررسی فرایند تحول تفکر انتقادی کودکان در آگاهی از خشونت و کلیشه های جنسیتی اجتماعی رسانه ای از طریق P4C
سمیه کیارسی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, یزدان منصوریان
تعامل انسان و اطلاعات
1395
96
فلسفه ورزی و نوشتن
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1395
97
مهارت های گفتگو با تاکید بر چالش های معلمی و معلمان
یحیی قائدی
آموزش ابتدایی
1395
98
فکرهای یک جمله ای
یحیی قائدی
آموزش ابتدایی
1395
99
تحلیل نسبت آموزش فنی و حرفه ای با تعلیم و تربیت نظری
محسن بهلولی فسخودی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, رمضان برخورداری
خانواده و پژوهش
1395
100
الگوی پیشنهادی برنامه درسی تربیت اجتماعی اسلامی در دوره متوسطه رویکردی هنجارین
حمیرا برزیده, علیرضا محمودنیا, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1395
101
تحلیل تطبیقی بنیادهای معرفت شناختی اقدام پژوهی از منظر فلسفه انتقاد و تفسیری
سوسن کشاورز, علی احمدی, مهرمحمدی محمود, یحیی قائدی
تأملات فلسفی
1395
102
تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در بالا بردن آگاهی های رسانه ای دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر دزفول
سمیه کیارسی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, یزدان منصوریان
مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز
1395
103
تحلیل تمایز معرفت گزاره ای و معرفت مهارتی
محسن بهلولی فسخودی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, رمضان برخورداری
ذهن
1395
104
تجربه معلمی درس هایی از قاطعیت
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1395
105
بیشتر گوش بده کم تر حرف بزن
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1395
106
نوشتن بر بنیاد فلسفه ورزی
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1395
107
تاملات فلسفی در باب خاطره و خاطره نویسی
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1395
108
ترسیم اشاره هایی برای تدریس علوم بر بنیاد تبیینی کل نگرانه از ماهیت علم
پروین بازقندی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا, خسرو باقری
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1395
109
تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گرایی معرفتی اخلاق باور
فرامرز محمدی پویا, سعید ضرغامی همراه, سیدمهدی سجادی, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
پژوهش های اخلاقی
1395
110
بررسی فلسفه علوم اجتماعی در رئالیزم انتقادی و نقش آن در پژوهش های تربیتی
افسانه زارعی ده باغی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, خسرو باقری نوع پرست
نوآوری های آموزشی
1395
111
واکاوی چگونگی سیر تحول تفکر انتقادی کودکان دربارهویدئوگیمهای محبوبشان از طریق برنامه فبک
سمیه کیارسی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, یزدان منصوریان
ویزه نامه علمی پژوهشی علوم اجتماعی
1394
112
چرا نوشتن برای دانشجو آموزگاران بنیادی است؟
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1394
113
بچه ها از همه فیلسوف ترند
یحیی قائدی
سروش کودکان
1394
114
چالش های موضوع یابی در پژوهش های فلسفه تعلیم و تربیت
یحیی قائدی
پژوهش های تربیتی
1394
115
سفری برای فلسفیدن
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1394
116
مرا سفر به کجا می برد
یحیی قائدی
انشا و نویسندگی
1394
117
بررسی نحوه ارزشیابی در برنامه درسی تفکر و پژوهش سال ششم ابتدایی و مقایسه آن با ارزشیابی در برنامه فلسفه برای کودکان
مصطفی بیگدلو, یحیی قائدی, مجید علی عسگری
مطالعات برنامه درسی
1394
118
دیالکتیک چون روش و رویکرد در پژوهش های تربیتی
یحیی قائدی
پژوهش های تربیتی
1394
119
بررسی تاثیر آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش روحیه پژوهشگری کودکان دوره پیش دبستان
زهره جعفری, پروین صمدی, یحیی قائدی
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1394
120
تبیین مبانی معرفت شناسی آموزش فلسفه برای کودکان
زهرا جحبل عاملی فروشانی, علیرضا یوسفی, یحیی قائدی, نرگس کشتی آرای
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1394
121
رویکرد اجتماعی فرهنگی در حوزه آلموزش زبان
ناصرالدین علی تقویان, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, جواد غلامی
تحقیقات فرهنگی ایران
1394
122
ساخت شکنی رابطه سلسله مراتبی معلم و دانش آموز با توجه به اندیشه های ژاک دریدا
مهدی یوسفی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
نوآوری های آموزشی
1394
123
فلسفه فیلم و اشاره های آن برای حصول آگاهی یا فهم از منظر هرمنوتیک گادامر
مظهر بابایی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, امیر نصری
اندیشه های نوین تربیتی
1393
124
واکاوی جایگاه بازی در هرمنوتیک فلسفی گادامر و دلالت های آن برای حصول آگاهی/فهم
مظهر بابایی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, خدیجه نصری
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1393
125
تحلیل محتوای کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی و هدیه های آسمان دوره آموزش ابتدایی بر اساس مولفه های حقوق کودک
یحیی قائدی, حسین چهارپاشلو, فاطمه خوشنویسان
تفکر و کودک
1393
126
کاربرد شناسی تجربی و کسری هنجار مندی بهره اموزش زبان خارجی از نظریه کاربرد شناسی عام
ناصرالدین علی تقویان, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, جواد غلامی
مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی
1393
127
فلسفه نادانی بررسی زمینه های جهالت ادمی و نقش فلسفه ورزی در آن
یحیی قائدی
فلسفه و کودک
1392
128
بررسی چالش ها و فرصت های ترویج دموکراسی در مدارس دوره ابتدایی استان فارس
سیدرضا بلاغت, میرعبدالحسین نقیبزاده, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
پژوهش های آموزش و یادگیری
1392
129
بررسی بنیاد های نظری اخلاق حرفه ای به منظور پیشنهاد چارچوبی برای تدوین آین نامه اخلاق حرفه ای معلمان
یحیی قائدی, معصومه امیری, مریم دیبا واجاری
تعلیم و تربیت
1392
130
بررسی اثر بخشی اجرای برنامه فلسفه برای کودکان به شیوه اجتماع پژوهشی در افزایش هوش هیجانی دختران دبیرستانی
رضایی هما , عبداله شفیع آبادی, یحیی قائدی, علی دلاور, معصومه اسمعیلی
روانشناسی تربیتی
1392
131
تحلیل مفهوم تفکر انتقادی و تبیین روشهای پرورش آن با تاکید بر آموزش عالی
فرامرز محمدی پویا, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
تدریس پژوهی
1392
132
تحلیل تطبیقی عدالت تربیتی دیدگاههای لیبرال و جامعه گرا
بهبود یاری قلی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, میر عبدالحسین نقیب زاده
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1391
133
بررسی تطبیقی ادراک نقش و محور های عملکرد مدیران گروه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و فردوسی مشهد
محمدرضا آهنچیان, امین بابادی, یحیی قائدی
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
1391
134
بررسی مشکلات والدین در مدارس به مثابه یکی از مولفه های دموکراسی در آموزش و پرورش
سیدرضا بلاغت, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
خانواده و پژوهش
1389
135
در جست و جوی استقلال انتخاب متن های ادبی مناسب برای برنامه فلسفه برای کودکان
جواد فرزانفر, یحیی قائدی, عبدالحسین نقیب زاده, علیرضا محمودنیا
مطالعات ادبیات کودک
1389
136
بررسی مشارکت والدین در مدارس به مثابه یکی از مولفه های دموکراسی در آموزش و پرورش
سیدرضا بلاغت, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
خانواده و پژوهش
1389
137
فلسفه برای کودکان
یحیی قائدی
کودک همان کودک است
1388
138
نیازهای آموزشی بهره برداران در زمینه اقتصاد و مدیریت مزرعه
یحیی قائدی, غلامحسین حسینی نیا
علوم ترویج و آموزش کشاورزی
1387
139
بررسی کاربست تحقیقات آموزشی از دیدگاه کارشناسان مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران
یحیی قائدی, محمدرضا آهنچیان
دوفصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظامهای آموزشی
1387
140
گفتگو به عنوان راه حل اساسی در فرآیندهای مشاوره ای و مددکاری
یحیی قائدی
مشاوره و مددکاری
1386
141
تحلیل تطبیقی بنیاد های معرفت شناختی اقدام پژوهی از منظر فلسفه انتقادی و تفسیری
سوسن کشاورز, علی احمدی, محمود مهرمحمدی, یحیی قائدی
تأملات فلسفی
1300
مقالات ارایه شده
#
عنوان
نگارندگان
مشخصات کنفرانس
سال برگزارى
نوع ارائه
1
تاملات فلسفی در آموزش مداوم
یحیی قائدی
هشتمین همایش انجمن فلسشفه تعلیم و تربیت ایران فلسفه آموزش و یادگیری مداوم - ایران
1395/12/04
شفاهى
2
فبک در ترازو در ترازو
یحیی قائدی
دومین همایش جامعه و تعلیم و تربیت - ایران
1395/11/26
شفاهى
3
جایگاه فلسفه ورزی در علم ها بویژه علوم انسانی و نسبت ان با فلسفه تعلیم و تربیت
محمد حسن حیدری, یحیی قائدی
هفتمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران - ایران
1395/02/30
شفاهى
4
ارزیابی اهداف خواندن و نوشتن دوره ابتدایی با نظر به هدف های برنامه فلسفه برای کودکان برای بهبود توانایی خواندن و نوشتن
محمد حسن حیدری, یحیی قائدی
هفتمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران - ایران
1395/02/30
شفاهى
5
واکاوی پرورش مهارت های سواد رسانه ای انتقادی کودکان و چگونگی سیر تحول تفکر انتقادی آن ها از طریق برنامه فلسفه برای کودکان
سمیه کیارسی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, یزدان منصوریان
دومین همایش ملی روانشناسی و علوم تربیتی - ایران
1394/12/13
شفاهى
6
بررسی تاثیر برنامه آموزشی فلسفه برای کودکان در تقویت و رشد مهارت خواندن دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان بجنورد
یحیی قائدی, عفتی مریم
اولین همایش ملی خواندن - ایران
1394/08/28
شفاهى
7
بررسی جایگاه دالکتیک به مثابه ایده ای برای دانشگاه و روشی برای تدریس در نظام آموزش عالی
نصیبه تاری, یحیی قائدی, سیده فاطمه موسوی نیا, فرزانه تاری
ششمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران فلسفه آموزش عالی - ایران
1394/08/12
شفاهى
8
استلزام هایی از نظریه پیچیدگی برای تربیت معلمان علوم
پروین بازقندی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا, خسرو بقری نوع پرست
ششمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران فلسفه آموزش عالی - ایران
1394/08/12
شفاهى
9
Suggesting Some Refers for Teaching Chemistry based on an Explanation of Complex Systems Theory
Parvin Bazghandi, Saeid Zarghami-hamrah, Yahya Ghaedi, Alireza Mahmoodnia,
international congress on education for the future issues and challenges - Turkey
1394/02/23
شفاهى
10
جایگاه سنت و فلسفه های سنتی یا کلاسیک در تعلیم و تربیت ایران با نگاهی به آثار شریعتمداری
یحیی قائدی
همایش جامعه و تعلیم و تربیت به مناسبت بزرگداشت دکتر شریعتمداری - ایران
1393/12/18
شفاهى
11
بررسی دموکراسی و رابطه ان با تعلیم و تربیت بر بنیاد اندیشه های علی شریعتمداری
محسن کردلو, یحیی قائدی
همایش جامعه و تعلیم و تربیت به مناسبت بزرگداشت دکتر علی شریعتمداری - ایران
1393/12/18
شفاهى
12
جایگاه سنت و فلسفه های سنتی یا کلاسیک در تعلیم و تربیت با نگاهی به آثار شریعتمداری
یحیی قائدی
همایش جامعه و تعلیم و تربیت به مناسبت بزرگداشت آقای دکتر علی شریعتمداری - ایران
1393/12/18
شفاهى
13
مثنوی مولوی و فلسفه برای کودکان
نسرین لطفی, یحیی قائدی
فلسفه تعلیم و تربیت در عمل - ایران
1393/07/16
شفاهى
14
تبیین جایگاه برنامه آموزش فلسفه برای کودکان در پرورش مهارت های سواد رسانه ای آنها
سمیه کیارسی, یحیی قائدی, - ضرغامی, یزدان منصوریان
فلسفه تعلیم و تربیت در عمل - ایران
1393/07/16
شفاهى
15
تحلیل مبانی فلسفی مشاوره و نقش آن در تربیت مشاوران
مریم دیبا واجاری, یحیی قائدی
فلسفه تعلیم و تربیت در عمل - ایران
1393/07/16
شفاهى
16
بررسی مفهوم یابی از تجربه به عنوان روش تدریس با نگاهی به فلسفه برای کودکان
یحیی قائدی, مرضیه سادات طباطبایی
فلسفه تعلیم و تربیت در عمل - ایران
1393/07/16
شفاهى
17
نقش فلسفه در درک دانش پرستاری
فاطمه خوشنوای فومنی, یحیی قائدی
فلسفه تعلیم و تربیت در عمل - ایران
1393/07/16
شفاهى
18
اخلاق حرفه ای معلمان چیستی و چرایی
معصومه امیری, یحیی قائدی
فلسفه تعلیم و تربیت در عمل - ایران
1393/07/16
شفاهى
19
فلسفه آموزش های ضمن خدمت
فرزانه فرزادنیا, یحیی قائدی
فلسفه تعلیم و تربیت در عمل - ایران
1393/07/16
شفاهى
20
فلسفه و برنامه درسی نومفهوم گرای اجتماعی قلمرو مطالعات اجتماعی سند
سعید رومانی, یحیی قائدی
فلسفه تعلیم و تربیت در عمل - ایران
1393/07/16
شفاهى
21
بررسی مفهوم یابی از تجربه به عنوان روش تدریس با نگاهی به فلسفه برای کودکان در فلسفه تعلیم و تربیت
یحیی قائدی, مرضیه سادات طباطبایی
همایش بین المللی فلسفه تعلیم و تربیت در عمل - ایران
1393/07/16
شفاهى
22
فلسفه تعلیم و تربیت در عمل چیست ها و مناقشه ها
یحیی قائدی
همایش بینالمللی فلسفه تعلیم و تربیت در عمل - ایران
1393/07/16
شفاهى
23
تبیین جایگاه آموزش فلسفه برای کودکان در پرورش مهارت های سواد رسانه ای آنها
سمیه کیارسی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, یزدان منصوریان
اولین کنفرانس بین المللی سواد رسانه ای در ایران - ایران
1393/04/26
شفاهى
24
جایگاه پژوهش های انتقادی در پژوهش های تربیتی
یحیی قائدی, شهداد عبدالهی, عادل علی پور
همایش ملی جایگاه پژوهش های تربیتی در نظام آموزشی ایرانچالش ها و فرصت ها - ایران
1393/02/10
شفاهى
25
تبیین مفهوم لذت یادگیری و دلالت های آن در عناصر برنامه درسی
ژیلا حیدری نقد علی, یحیی قائدی, بهارک اعظمی
آسیب شناسی آموزش سازمانی - ایران
1390/12/07
شفاهى
26
فلسفه ورزی در بنیادهای فلسفی برنامه درسی آموزش علوم در کشورهای اسلامی
یحیی قائدی
آموزش علوم و فناوری با تاکید بر جهان اسلام - ایران
1390/04/19
شفاهى
27
بررسی وضعیت ارزشیابی آموزشیدر برنامه درسی فلسفه برای کودکان
یحیی قائدی
تعلیم و تربیت در ایران و نسبت آن با فلسفه های جدید تعلیم و تربیت - ایران
1390/02/01
شفاهى
28
مفهوم یابی از تجربه به عنوان روش فلسفه تعلیم و تربیت
یحیی قائدی
تعلیم و تربیت در ایران و نسبت آن با فلسفه های جدید تعلیم و تربیت - ایران
1390/02/01
شفاهى
29
نقش فلسفه در پرورش قوه داوری جوانان
یحیی قائدی
چهاردهمین همایش بزرگداشت حکیم صدرالمتالهین شیرازی - ایران
1389/03/01
شفاهى
30
بررسی وظایف فلسفه تعلیم و تربیت در ارتباط با تربیت سیاسی در عصر فناوری اطلاعات و ارتیاطات
محمد خضری اقدم, یحیی قائدی
فلسفه تعلیم و تربیت چالش ها و چشم اندازها - ایران
1389/02/01
شفاهى
31
فلسفه آموزش فلسفه برای کودکان
یحیی قائدی
روز جهانی فلسفه - ایران
1389/01/01
شفاهى
32
فلسفه برنامه درسی آموزش عالی
یحیی قائدی, مریم پهلوان
برنامه درسی آموزش عالی در ایران چالش ها و چشم اندازها - ایران
1388/07/28
شفاهى
33
ماهیت و قلمرو آموزش فلسفه برای کودکان
یحیی قائدی
سیزدهمین همایش حکیم ملاصدرا - ایران
1388/03/01
شفاهى
34
ماهیت و قلمرو آموزش فلسفه به کودکان
یحیی قائدی
سیزدهمین همایش بزرگداشت حکیم صدرالمتالهین ملاصدرا - ایران
1388/02/31
شفاهى
35
تدوین برنامه درسی برای تقویت روحیه تعاون در دانشجویان دانشگاه
یحیی قائدی, عزیزاله تاجیک اسماعیلی
اولین کارگاه بین المللی تعاونیهای دانشگاهی - ایران
1387/02/16
شفاهى
36
ارزشیابی آموزش های غیررسمی در نظام آموزش عالی ایران
یحیی قائدی, فاطمه اسدی
آموزش و یادگیری غیررسمی - ایران
1387/02/11
شفاهى
37
برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان در دوره های راهنمایی و متوسطه
یحیی قائدی
هفتمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران - ایران
1387/01/28
شفاهى
38
چالش های پیش روی برنامه درسی تعاونی در ایران
یحیی قائدی, غلامحسین حسینی نیا
برنامه درسی دوره راهنمایی و متوسطه چالش ها و چشم اندازها - ایران
1387/01/28
شفاهى
39
زیرساخت های مدرن علوم تربیتی
محمدرضا آهنچیان, یحیی قائدی
وضعیت علوم انسانی در ایران معاصر - ایران
1385/12/22
شفاهى
40
تلفیق برنامه های درسی علوم انسانی بارویکرد فلسفی
یحیی قائدی
کنگره ملی علوم انسانی (وضعیت امروز چشم انداز فردا) - ایران
1385/12/22
شفاهى
41
آسیب شناسی علوم انسانی و رشته های آن مقایسه وضعیت داوطلبان ورود به رشته های علوم انسانی با سایر رشته ها
یحیی قائدی
کنگره ملی علوم انسانی (وضعیت امروز چشم انداز فردا) - ایران
1385/12/22
شفاهى
42
برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان به عنوان یک نو آوری
یحیی قائدی
همایش ملی نوآوریهای آموزشی - ایران
1385/10/20
شفاهى
43
برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان در دوره ابتدایی
یحیی قائدی
ششمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران - ایران
1385/10/01
شفاهى
44
تاملات فلسفی در باب تمرکز و عدم تمرکز در فرایند برنامه درسی
یحیی قائدی
پنجمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران - ایران
1384/12/01
شفاهى
45
طرح مطالعاتی نیاز سنجی آموزشی ترویجی اقتصاد و مدیریت کشاورزی
یحیی قائدی
سمپوزیوم علمی مطالعات طرحهای آموزشی ترویجی - ایران
1384/09/22
شفاهى
46
فقدان نظریه پردازی تربیتی و تاثیر آن بر نظام تربیتی
یحیی قائدی
اولین همایش تحلیل و تنظیم نظام علوم تربیتی - ایران
1384/06/23
شفاهى
47
فقدان نظریه پردازی تربیتی و تاثیر ان بر نظام تربیتی
یحیی قائدی
اولین همایش تحلیل و تنظیم نظام علوم تربیتی - ایران
1384/06/23
شفاهى