توصیف مختصر
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغالتحصیلى
میانگین کل
1
کارشناسی
دانشگاه چمران
اهواز
ایران
1377
2
کارشناسی ارشد
دانشگاه خوارزمی
تهران
ایران
1380
3
دکتری تخصصی
دانشگاه خوارزمی
تهران
ایران
1390
آشنایی با زبان
#
زبان
میزان مهارت ترجمه
میزان مهارت مکالمه
1
انگلیسی
عالی
خوب
سوابق شغلی
#
عناوین مسئولیتها
سازمان محل خدمت
تاریخ شروع
تاریخ خاتمه
1
هیات علمی تمام وقت دانشگاه خوارزمی تهران
دانشگاه خوارزمی تهران
1380
2
مسول مرکز مشاوره دانشگاه خوارزمی
دانشگاه خوارزمی تهران
1397
1402
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
رابطه بین ابعاد شخصیت با شایستگی و اهداف پیشرفت
کوثر اشرفی
2
بررسی رابطه ساختاری نیازهای اساسی روانشناختی ، خود تنظیمی انگیزشی و در گیری تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش اموزان
نرگس شاه علی
3
نقش واسطه ای انگیزش تحصیلی در ارتباط بین کمال گرایی و سازگاری روانشناختی
کامبیز کریمی
4
بررسی رابطه ساختاری متغیرهای آموزشگاهی و انگیزش تحصیلی با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی
محمد ترابی گودرزی
5
بررسی رابطه ساختاری سبک های یادگیری، انگیزش تحصیلی و درگیری های تحصیلی با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی
علیرضا عاشقی
6
رابطه نیاز های اساسی روان شناختی و انگیزش تحصیلی با بهزیستی تحصیلی نقش واسطه ایی اعتیاد اینترنتی
اکرم خادمی استانه
7
نقش واسطه ای نیازهای اساسی روانشناختی و هیجان های تحصیلی در ارتباط بین فرهنگ مدرسه و درگیری تحصیلی دانش آموزان
نیلوفر عظیمی
8
بررسی اثربخشی بسته آموزشی کاهش اهمالکاری بر کاهش اهمال کاری تحصیلی، کاهش خودناتوانسازی تحصیلی و افزایش درگیری تحصیلی دانشجویان
پریسا فروتن بقاء
9
رابطه ساختاری بهزیستی مدرسه،خودتنظیمی انگیزشی، سرزندگی تحصیلی با درگیری تحصیلی دانش آموزان
فاطمه سلاطی
10
بررسی رابطه ساختاری بررسی باورهای هوشی، جهت گیری هدف، با خودنظم جویی شناختی هیجانی بر عملکرد تحصیلی
فاطمه پویان منش
11
ارائه مدل ساختاری رابطه باورهای انگیزشی با سازگار تحصیلی دانش آموزان نقش میانجی گر خودناتوان سازی تحصیلی و جهت گیری آینده
محمدعلی پولادی باغ بادرانی
12
اثربخشی آموزش مهارتهای کنترل استرس بر استرس تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانشجویان
سحر مسجدی
13
بررسی مدل ساختاری خود کار آمدی تحصیلی
حمید هاشمی پور
14
بررسی اثر بخشی پروتکل درمان اعتیاد به اینترنت دردانش آموزان دبیرستانی
شکوفه محمدی
15
کارآمدی مداخله آموزشی ریاضی محور سطح 3 تگزاس با تاکید بر زیر گونه هسته عدد دردانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه در ریاضی
فاطمه قزلباش
16
با سلام و احترام ، پیرو نامه مورخ 17/11/1397 مدیر کل محترم تحصیلات تکمیلی ،جهت اجرای صحیح آئین نامه ها ومقررات آموزشی ، خواهشمند است جهت اخذ مجوز دفاع از رساله و ارسال به داوران محترم موارد ذیل بررسی و درصورت کامل بودن مدارک نسبت به اخذ مجوز و ارسال جهت داوران اقدام شود. 1- داشتن تاییدیه مدر
علیرضا روحی
17
مدل یابی روابط بین باورهای هوشی، باورهای انگیزشی با جهت گیری آینده تحصیلی دانش آموزان متوسطه
سحر صادقی
18
بررسی ارتباط ساختاری سبک های هویت و خود تنظیمی انگیزشی با اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان
امید امیرپور
19
نقش واسطه ای جو سازمانی مدرسه در ارتباط بین خودکارآمدی و بهزیستی معلمان
سیده نجیمه رمضانی فر
20
فرسودگی تحصیلی و ادراکات معلم بادر گیری تحصیلی نقش واسطه ای هیجان مثبت و منفی تحصیلی
مهدیه زارع عبدالهی
21
بررسی ساختاری کیفیت کلاس درس، خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی در دانش آموزان
اسرا فیروزی فر
22
اثرات روش های بخش بندی و افزونگی بر بارشناختی، یادگیری و یادداری درس زبان خارجی در محیط یادگیری چند رسانه ای
سیداسماعیل ترابی
23
نقش واسطه ای طرحواره ها در سبک های دلبستگی و تاب آوری تحصیلی
پانته ا شیرین کلام
24
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر کاهش اعتیاد به بازی کامپیوتری در دانش آموزان پسر شهر کرج
فاطمه قنبری
25
بررسی روابط ساختاری سبک های دلبستگی با طرحواره های ناسازگار اولیه و تاب آوری تحصیلی دانشجویان دانشگاه خوارزمی
پانته ا شیرین کلام
26
اثربخشی پروتکل درمان اهمال کاری در درمان اهمال کاری دانشجویان دختر دانشگاه خوارزمی
عارفه ترکاشوند
27
بررسی نقش واسطه ای نیازهای اساسی روان شناختی، عزم ، اهداف پیشرفت ، در رابطه بین ادراک از ساختار کلاس، با اهمال کاری ، درگیری تحصیلی در دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی متوسطه دوم. ارائه مدل ساختاری
علیرضا روحی
28
شناسایی عوامل موثر بر شکست تحصیلی دانشجویان در رشتههای فنی مهندسی:
طراحی مدل غربالگری تحصیلی و ساخت و اعتباریابی ابزار سنجش آن
محمد رضایی
29
بررسی رابطه کارکردهای اجرایی مغز با اهمال کاری تحصیلی و اعتیاد به اینترنت
فاطمه قنبری
30
مدل ساختاری اهمال کاری تحصیلی بر اساس باورهای فراشناتی درباره اهمال کاری طرحواره های هیجانی با نقش واسطه های اضطراب امتحان
حمید هاشمی پور
31
بررسی رابطه ساختاری عملکرد خانواده بر تابآوری با نقش واسطهای خودتنظیمی هیجانی در دانشآموزان پسر دوره دوم متوسطه
زهرا کاویان
32
بررسی نقش واسطه ای نیازهای اساسی روان شناختی ، عزم ، اهداف پیشرفت در رابطه بین اداراک از ساختار و کلاس با اهمال کاری درگیری تحصیلی در دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی متوسطه دوم ارائه مدل ساختاری28051398
علیرضا روحی
33
بررسی رابطه خلاقیت معلمان با علاقه دانش آموزان به تدام آموزش مجازی با نقش واسطه ای محیط خانواده
ریحانه پورمرادی
34
بهبود مهارت خواندن دردانش آموزان دارای اختلال یادگیری خواندن از طریق آموزش کار کردهای اجرایی و روش آموزش تبادی
مهدی بختیاری
35
بررسی رابطه ی بین سبک های یادگیری با اهمال کاری تحصیلی با نقش واسطه ای مدیریت زمان
سیده زهرا قربانی موسوی
36
بررسی رابطه سبک فرزندپروری، سبک های دلبستگی و هویت در دانشجویان مقطع کارشناسی
محمدامین فقیهی رضائی
37
مقایسه تاثیر الگوی یادگیری زایشی و آموزش راهبرد نقشه مفهومی بر یادگیری ، یادداری، و بار شناختی ادراک شده در درس زیست شناسی دانش آموزان دوره متوسطه دوم
میترا روزبهی
38
بررسی رابطه خلاقیت معلمان با علاقه دانش آموزان به تداوم آموزش مجازی با نقش واسطه ای محیط خانواده
ریحانه پورمرادی
39
جهت گیری آینده تحصیلی و هویت تحصیلی: نقش واسطه ای اهداف پیشرفت در دانش آموزان دوازدهم تجربی،ریاضی و انسانی
مرتضی قاسمی
40
رابطه ی نیازهای بنیادی روانشناختی با فرسودگی تحصیلی: نقش واسطه ای رفتارهای ارتقاء دهنده ی سلامت تحصیلی در دانش آموزان متوسطه.
مهسا دادگر
41
مدل یابی ارتباط رابطه والدینی با اهمال کاری تحصیلی براساس نقش واسطه ای خودمهارگری و شفقت به خود
سجاد ایرجی کجوری
42
نقش واسطه ای اهمال کاری تحصیلی فعال در رابطه بین خوشبینی تحصیلی و درگیری تحصیلی
ازیتا بختیاری
43
مقایسه تأثیر برنامه توان بخشی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی و هدایتگری(مربیگری) مهارت های اجرایی بر کارکردهای شناختی و هیجانی، انگیزش و شایستگی تحصیلی کودکان دارای اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی
راحله گرجی
44
مقایسه تأثیر برنامه مربیگری مهارت های اجرایی و توان بخشی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کارکردهای شناختی و هیجانی، انگیزش تحصیلی و شایستگی تحصیلی کودکان با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی
راحله گرجی
دانشجویان تحت مشاوره
#
عنوان
افراد
1
بررسی کار آمدی مدارس هوشمند برای تقویت توانمندی کاوشگری از منظر معلمان و مدیران
آسیه گلشن آبادی به آباد
2
تکنیک بازخورد در فرآیند ارزشیابی توصیفی : تحلیلی آسیب شناسانه از چگونگی اجرا و ارائه راهکار
مجتبی بیرامی
3
مدل ساختاری پیشرفت تحصیلی بر اساس نظریه انتظار - ارزش : نقش ادراکات و باورهای پیشرفت
نرگس بای
4
بررسی رفتار اطلاع یابی دانشجویان مراجعه کننده به مرکز مشاوره دانشگاه خوارزمی
مرضیه السادات موسوی
5
مقایسه رفتارهای مشکل آفرین ، استدلال اخلاقی و سبک های دلبستگی در فرزندان خانواده های طلاق و عادی
فیضیه گراوند
6
رابطه استرس تحصیلی ، صفات شخصیت ، درک عملکرد خانواده با اعتیاد به اینترنت
زینب مجیدی کاکرودی
7
اثر آموزش هوش هیجانی بر همدلی ، سازگاری اجتماعی و کاهش پر خاشگری
ژیلا رضوانی
8
تاثیر باز خورد مورد انتظار بر هیجان های پیشرفت و تنظیم هیجان ونقش واسطه ای اهداف پیشرفت
بهارک کوهستانی دهقی
9
طراحی محیط چند رسانه ای توانبخشی شناختی بر مبنای سیستم حافظه کاری برای کودکان دارای مشکلات دیکته نویسی
صباالسادات طباطبائی
10
پیوند بین نظریه بار شناختی و هیجانات تاثیر تکنیکهای ارزیابی مجدد و برچسب زدن بر اضطراب ، بارشناختی و یادگیری دانشجویان پرستاری
کاترین منوچهری
11
تبیین سهم عوامل هوش هیجانی،هوش موفق و هوش معنوی در پیش بینی خلاقیت دختران نوجوان
شبنم نورالهی
12
تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر نشانگان کودکان بیش فعال- نقص توجه
زینب نادری
13
فرا تحلیل پژوهش های عوامل موثر بر انگیزه تحصیلی در دانش آموزان ودانشجویان در دهه 1389تا 1398 و ارائه مدل ساختاری مرتبط با آن
نامدار شاهمرادی
14
تاثیر برنامه ذهن آگاهی مبتنی برکاهش استرس بر رفتارهای ارتقادهنده سلامت تحصیلی دانشجویان
عقیل دانامهجن ابادی
15
مقایسه استرس تحصیلی ، ادراک خود و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان عادی ودارای اختلال یادگیری
سمیه شاه میرزالو
16
مقایسه ی ادراک خود، استرس شغلی و مهارتهای حل مساله ی اجتماعی در معلمان باتجربه و کم تجربه
سیده شکوفه حسینی یمقانی
17
بررسی میزان استرس تحصیلی و مدیریت زمان و سطوح مقابله با ااسترس در دانشجویان عادی و دانشجویان دارای افت تحصیلی
زینب سبوحی
18
تاثیر آموزش مدیریت زمان بر خود نظم دهی تحصیلی دانش آموزان
مریم قنبری ویکی
19
نقش خودکنترلی و شفقت به خود در پیش بینی اعتیاد اینترنتی دانشجویان دانشگاه خوارزمی
مهدیه حاجی قاسمی
20
مرور سیستماتیک بر اهمالکاری تحصیلی وارائه مدل ساختاری رابطه ی کارکردهای اجرایی مغزی و سیستم های مغزی - رفتاری با اهمالکاری تحصیلی ( منفعل و فعال ) نقش میانجی کر استحکام روان شناختی و ثبات قدم
مجتبی بیرامی
21
مقایسه تاثیر آموزش ذهنآگاهی مبتنی بر شناخت درمانی با مدیتیشن ساهاجایوگا برکارکردهای اجرایی، خودتنظیمی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پایهی پنجم ابتدایی.
سمیه داداشعلی
22
رابطه ی درگیری تحصیلی با باورهای ضمنی هوش: نقش میانجی گری باورهای انگیزشی و جهت گیری آینده تحصیلی در دانش آموزان شاخه ی نظری و کاردانش
یحیی مردوخی
23
رابطه فرسودگی تحصیلی براساس طرحواره های ناسازگار با میانجی گری تنظیم هیجانی و خود تعیین گری
بهاره محمدی
24
تاثیر آموزش مدیریت زمان بر راهبردهای نظم دهی منابع یادگیری در دانش آموزان
مریم قنبری ویکی
25
رابطه سبکهای دلبستگی و سبکهای هویت با خردمندی: نقش واسطهای تنظیم هیجان رفتاری
سامان محمدی
26
تاثیر آموزش مبتنی بر روانخوانی بر بهبود درک مطلب با استفاده از داستانهای کهن
فاطمه رنجبر جمال ابادی
27
تاثیر آموزش مبتنی بر روانخوانی بر سرعت و درک مطلب خواندن دانش آموزان پایه چهارم با استفاده از داستانهای کهن
فاطمه رنجبر جمال ابادی
28
مرور نظام مند پیشایندها و پیامدها یااهمالکاری تحصیلی و پیش بینی آن بر اساس کارکردهای اجرایی ،سیستم های مغزی -رفتاری و مولفه های تاب آوری
مجتبی بیرامی
29
نقش واسطه ای خودکارآمدی معلم در رابطه بین هوش موفق و انگیزش شغلی معلمان
کمال ویسی احمداباد
30
پیش بینی اهمال کاری تحصیلی فعال بر اساس ویژگی های شخصیتی و هوش هیجانی دانشجویان
مریم شاکری
31
تاثیر بازی درمانی کودک محور بر خودمهارگری و به تعویق انداختن رضامندی تحصیلی کودکان دارای نقص توجه / فزون کنشی
معصومه سخایی
32
مقایسه تاثیر آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی با مدیتیشن ساهاجویوگا بر کارکردهای اجرایی ، خودتنظیمی تحصیلی و مهارتهای خواندن در دانش آموزان پایه ی پنجم ابتدایی.
سمیه داداشعلی
33
تاثیر بازی وارسازی ارزشیابی درس ریاضی بر اضطراب ریاضی و خودکارآمدی ریاضی
پریسا صادقزاده نفوتی
دروس ترم جاری
874 - مباحث جدید در روانشناسی تربیتی - روز: دوشنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
885 - روانشناسی مدرسه - روز: یک شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
675 - روانشناسی تربیتی: مبانی، اصول و نظریه ها - روز: دوشنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
675 - روانشناسی تربیتی: مبانی، اصول و نظریه ها - روز: یک شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
669 - شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی - روز: یک شنبه - از ساعت 16:30 تا 17:30
669 - شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی - روز: یک شنبه - از ساعت 15:30 تا 16:30
669 - شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی - روز: یک شنبه - از ساعت 16:30 تا 17:30
669 - شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی - روز: یک شنبه - از ساعت 15:30 تا 16:30
669 - شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی - روز: شنبه - از ساعت 14:30 تا 15:30
669 - شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی - روز: شنبه - از ساعت 13:30 تا 14:30
669 - شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی - روز: شنبه - از ساعت 14:30 تا 15:30
669 - شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی - روز: شنبه - از ساعت 13:30 تا 14:30
268 - روان شناسی تربیتی - روز: شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
دوره های درسی
#
عنوان درس
توصیف درس
سرفصل ها
دوره درسی
توضیحات
فایل
1
مباحث جدید در روانشناسی تربیتی
دکتری
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:874گروه درس:01تعداد دانشجو:3تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:گروه روانشناسی تربیتی
2
روانشناسی مدرسه
دکتری
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:885گروه درس:01تعداد دانشجو:4تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 115
3
روانشناسی تربیتی: مبانی، اصول و نظریه ها
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:675گروه درس:80تعداد دانشجو:19تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس (003) تحصیلات تکمیلی
4
روانشناسی تربیتی: مبانی، اصول و نظریه ها
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:675گروه درس:01تعداد دانشجو:15تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 215
5
شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:669گروه درس:02تعداد دانشجو:10تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:16:30زمان پایان کلاس:17:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 202
6
شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:669گروه درس:02تعداد دانشجو:10تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:15:30زمان پایان کلاس:16:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 202
7
شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:669گروه درس:02تعداد دانشجو:10تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:16:30زمان پایان کلاس:17:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 202
8
شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:669گروه درس:02تعداد دانشجو:10تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:15:30زمان پایان کلاس:16:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 202
9
شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:669گروه درس:01تعداد دانشجو:10تعداد واحد2روز:شنبهزمان شروع کلاس:14:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 118
10
شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:669گروه درس:01تعداد دانشجو:10تعداد واحد2روز:شنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:14:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 118
11
شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:669گروه درس:01تعداد دانشجو:10تعداد واحد2روز:شنبهزمان شروع کلاس:14:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 118
12
شیوه های اصلاح رفتاری- شناختی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:669گروه درس:01تعداد دانشجو:10تعداد واحد2روز:شنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:14:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 118
13
روان شناسی تربیتی
کارشناسی
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:268گروه درس:01تعداد دانشجو:33تعداد واحد2روز:شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 201
مقالات چاپ شده
#
عنوان
نگارندگان
عنوان مجله
سال انتشار
1
The mediating role of achievement goals in the relationship between the personality trait of grit and academic engagement and procrastination among high school students: a structural model
Alireza Rouhi, Javad Kavousian, Masoud Geramipour, , Mehdi Arabzadeh
Monthly Journal of Psychological Science
2022
2
comparing life skills between shahed and normal students of tehran
Javad Kavousian,
international journal of psychology and behavioral research special issue
2014
3
reliability validity and factor analysisof the persian academic delay of gratification scale
Mehdi Arabzadeh, Kadivar, ali delanar, Javad Kavousian
INTERDISCIPLINARY JOURNAL OF CONTEMPORARY RESEARCH IN BUSINESS
2012
4
The relationship of self-regulation and self-efficacy with academic stress in university students
Mehdi Arabzadeh, , Kadivar, Javad Kavousian,
international journal of education and psychology in the community
2012
5
Survey on relationship between goal orientation and learning strategies with academic stress in university students
Kadivar, Javad Kavousian, Mehdi Arabzadeh, friborz nikdel
Procedia - Social and Behavioral Sciences
2011
6
ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی مقیاس خودگزارش دهی درجه بندی رفتاری کارکردهای اجرایی بریف -ویراست دوم در دانش آموزان دوره متوسطه دوم
مجتبی بیرامی, پروین کدیور, هادی کرامتی, مهدی عرب زاده, جواد کاوسیان
پژوهش در یادگیری آموزشگاهی
1402
7
مدل ساختاری پیش بینی اهمال کاری تحصیلی براساس طرحواره های هیجانی با نقش واسطه ای اضطراب امتحان
حمید هاشمی پور, هادی کرامتی, جواد کاوسیان, مهدی عرب زاده
پژوهش های نوین روانشناختی
1400
8
بررسی نقش میانجی اهداف پیشرفت در رابطه بین ویژگی شخصیتی عزم با درگیری تحصیلی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم: ارائه یک مدل ساختاری
علیرضا روحی, جواد کاوسیان, مسعود گرامی پور, هادی کرامتی, مهدی عرب زاده
علوم روانشناختی
1400
9
اثرات روشهای بخشبندی و افزونگی بر بارشناختی و یادگیری واژگان و درک مطلب درس زبان انگلیسی در محیط یادگیری چند رسانه ای
سیداسماعیل ترابی, هادی کرامتی, جواد کاوسیان, حسن رستگار پور, گودرز علی بخشی
روانشناسی شناختی
1400
10
شاخص های روانسنجی پرسشنامه بهزیستی مدرسه کونو، آلانن، لینتونن و ریمپلا 2002
فاطمه سلاطی, جواد کاوسیان, مهدی عرب زاده
روان سنجی
1400
11
پیش بینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان براساس باورهای فراشناختی درباره اهمالکاری با نقش واسطه ای اضطراب امتحان: مدل معادلات ساختاری
حمید هاشمی پور, هادی کرامتی, جواد کاوسیان, مهدی عرب زاده
روانشناسی شناختی
1399
12
پیوند بین نظریه ی بار شناختی و هیجانات تحصیلی
کاترین منوچهری, Maryam Aghabarary, حمیدرضا حسن آبادی, جواد کاوسیان
روانشناسی معاصر
1399
13
پیوند بین نظریهی بار شناختی و هیجانات تحصیلی: تأثیر القای هیجان بر اضطراب، بار شناختی و یادگیری دانشجویان پرستاری
کاترین منوچهری , حمیدرضا حسن آبادی, مریم آقابراری, جواد کاوسیان
روان شناسی معاصر
1398
14
بررسی رابطه ی خودکارآمدی و امیدواری با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان
سارا موسی نیای مداح, جواد کاوسیان, مهدی عرب زاده, کامبیز کریمی
رویش روانشناسی
1397
15
پیشبینی گرایش به وسواس فکری بر اساس نیمرخ شناختی )حافظه کاری و کوتاه مدت، کارکردهای اجرایی
روح الله شهابی, سعید اکبری زردخانه, جواد کاوسیان, زهره انصاری
روانشناسی شناختی
1396
16
الگوی ساختاری باورهای شایستگی و ادارک از کلاس درس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش رفتارها و باورهای پیشرفت
نرگس بای, حمیدرضا حسن آبادی, جواد کاوسیان
روان شناسی کاربردی
1396
17
بررسی رابطه ساختاری نیازهای اساسی روان شناختی و بهزیستی ذهنی با سلامت روان در سالمندان
مهدی عرب زاده, فهیمه پیرساقی, جواد کاوسیان, کاظم امانی, یعقوب عبدالله پور
نشریه سالمندشناسی
1396
18
اثربخشی درمان مبتنی برپذیرش و تعهد بر رضایت زناشویی زوج ها
جواد کاوسیان, حسنیه حریفی, کامبیز کریمی
سلامت و مراقبت
1395
19
الگوی ساختاری کمالگرایی، انگیزش تحصیلی و بهزیستی روانشناختی در دانشآموزان دبیرستانی
کامبیز کریمی, جواد کاوسیان, هادی کرامتی, مهدی عرب زاده, ولی اله رمضانی
روان شناسی کاربردی
1395
20
تبیین استرس تحصیلی، صفات شخصیتی، درک عملکرد خانواده بااعتیاد به اینترنت
زینب مجیدی کاکرودی, هادی کرامتی, جواد کاوسیان
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
1395
21
شیوه ها و موانع ارائه بازخورد معلمان به دانش آموزان در برنامه ارزشیابی توصیفی ( مطالعه موردی مدرسته های ابتدایی استان البرز)
مجتبی بیرامی, حمیدرضا حسن آبادی, جواد کاوسیان
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
1395
22
رابطه متغیرهای محیطی با عملکرد تحصیلی با نقش واسطه ای نیازهای روان شناختی،خودتنظیمی و هیجان های تحصیلی
جواد کاوسیان, پروین کدیور, مهدی عرب زاده
روانشناسی
1395
23
الگویی ساختاری کمال گرایی،انگیزش تحصیلی با بهزیستی روان شناختی در دانش آموزان دبیرستانی
کامبیز کریمی, جواد کاوسیان, کرامتـــی, مهدی عرب زاده, ولی اله رمضانی
فصلنامه روانشناسی کاربردی
1395
24
نقش نظم جویی شناختی هیجان و توانایی حل مسئله در اضطراب ریاضی دانش آموزان
کاظم برزگر بفرویی, جواد کاوسیان, حلیمه بیابانی علی آباد, رضیه خانی
روانشناسی شناختی
1394
25
رفتار اطلاع یابی دانشجویان مراجعه کننده به مرکز مشاوره دانشگاه خوارزمی
مرضیه السادات موسوی, نصرت ریاحی نیا, جواد کاوسیان
تعامل انسان و اطلاعات
1394
26
مقایسه ی سلامت تحصیلی دختران مادران مبتلا به درد مزمن عضلانی اسکلتی با دختران مادران سالم
لیلا سلگی, محسن دهقانی, جواد کاوسیان
پژوهش در سلامت روانشناختی
1394
27
بررسی نقش واسطه ای هیجان های تحصیلی در ارتباط میان اهداف پیشرفت و راهبردهای خودگردانی یادگیری ارئه الگوی ساختاری
فریبرز نیکدل, پروین کدیور, ولی الله فرزاد, مهدی عرب زاده, جواد کاوسیان
مطالعات آموزش و یادگیری
1392
28
بررسی نقش واسطه ای هیجان های تحصیلی در ارتباط میان اهداف پیشرفت
فریبرز نیکدل, پروین کدیور, ولی الله فرزاد, مهدی عرب زاده, جواد کاوسیان
مطالعات آموزش و یادگیری
1392
29
رابطه متغیرهای محیطی، تحصیلی با بهزیستی مدرسه نقش نیازهای روان شناختی، خود تنظیمی انگیزشی و هیجان های تحصیلی
جواد کاوسیان, پروین کدیور, ولی الله فرزاد
پژوهش در سلامت روانشناختی
1391
30
رابطه خودپنداره تحصیلی، هیجانهای تحصیلی مثبت و منفی با یادگیری خودگردان
فریبرز نیکدل, پروین کدیور, ولی الله فرزاد, مهدی عرب زاده, جواد کاوسیان
فصلنامه روانشناسی کاربردی
1391
31
رابطه یادگیری خودگردان و جهت گیری هدف با سبک مدیریت کلاس
مهدی عرب زاده, پروین کدیور, ولی الله فرزاد, جواد کاوسیان, فریبرز نیکدل
روانشناسی معاصر
1390
32
رواسازی پرسشنامه هیجان های تحصیلی پکران
پروین کدیور, ولی الله فرزاد, جواد کاوسیان, فریبرز نیکدل
نوآوری های آموزشی
1388
33
هنجاریابی مقیاس انگیزش تحصیلی والرند
جواد کاوسیان, پروین کدیور, مهرناز شهرارای, علی اکبر شیخی فینی, ولی الله فرزاد
مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
1388
34
مطالعه عوامل موثر بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان های سراسر کشور در سال تحصیلی 13831384
جواد کاوسیان, محمدنقی فراهانی, پروین کدیور, عباس هومن, مهرناز شهرارای, ولی الله فرزاد
فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز
1386
35
مطالعه عوامل موثر بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان های سراسر کشور در سال تحصیلی 84-1383
جواد کاوسیان, محمدنقی فراهانی, پروین کدیور, عباس هومن, مهرناز شهرارای, ولی الله فرزاد
فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز
1386
36
بررسی نقش عوامل موثر بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستانی سراسر کشور
ولی الله فرزاد, جواد کاوسیان, محمدنقی فراهانی, پروین کدیور, عباس هومن, مهرناز شهرارای
مجموعه مقالات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
1385
37
مقایسه ارائه مثال ساده و پیچیده و رویه در حل مسائل کلامی جبر در دانش آموزان دختر سال سوم ریاضی - فیزیک
جواد کاوسیان, پروین کدیور, حمیدرضا عریضی سامانی , محمدنقی فراهانی
علوم تربیتی و روان شناسی
1384
38
نقش برخی عوامل خانوادگی در خودپنداره خانوادگی دانش آموزان دبیرستانی
جواد کاوسیان, پروین کدیور
رفاه اجتماعی
1384
39
پایایی سنجی و اعتباریابی مقیاس شایستگی ریاضی کودکان اوترخت در دانش آموزان دختر و پسر پیش دبستانی شهر اصفهان
حمیدرضا عریضی سامان, جواد کاوسیان, پروین کدیور
نوآوری های آموزشی
1383
40
تاثیر حل نمونه مسائل کلامی جبر(از نوع کار، ترکیب و فاصله) برروی حل مسائل معادل و مشابه کلامی جبر در دانش آموزان سال سوم ریاضی - فیزیک شهرستان تویسرکان
جواد کاوسیان, پروین کدیور, حمیدرضا عریضی
علوم تربیتی و روان شناسی
1381
مقالات ارایه شده
#
عنوان
نگارندگان
مشخصات کنفرانس
سال برگزارى
نوع ارائه
1
به تعویق انداختن رضامندی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری
مهدی عرب زاده, جواد کاوسیان, سعید طولابی
چهارمین همایش ملی روان شناسی تربیتی شناخی - ایران
1398/11/29
شفاهى
2
رابطه ی ساختاری متغیرهای جو کلاس با اهمالکاری تحصیلی نقش واسطه ای انگیزش تحصیلی
محمد ترابی گودرزی, جواد کاوسیان, پروین کدیور, مهدی عرب زاده, بهشته عبدی
کنفرانس بین المللی روانشناسی، مشاوره ، تعلیم و تربیت - ایران
1396/09/30
شفاهى
3
نقش منبع کنترل ، خوش بینی و خودکارمدی در پیش بینی بهزیستی روانشناختی افراد میانسال
جواد کاوسیان, حلیمه رئیسی, هادی کرامتی, کامبیز کریمی
دومین کنگره ملی روانشناسی -
1395/08/19
شفاهى
4
اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر استرس تحصیلی و کارآمدی پردازش دانشجویان
مهدی عرب زاده, قادر نعیمی, جواد کاوسیان
دومین کنگره ملی روانشناسی -
1395/08/19
شفاهى
5
مقایسه استدلال اخلاقی، سبک دلبستگی و رفتارهای مشکل آفرین در دانشآموزان دبیرستانی خانوادههای عادی و طلاق
فیضیه گراوند, هادی کرامتی, جواد کاوسیان
سومین کنگره ملی روانشناسی اجتماعی ایران - ایران
1395/02/27
شفاهى
6
سبک زندگی اسلامی و پیش بینی کننده های آن در دانشجویان
مهدی عرب زاده, جواد کاوسیان
اولین کنگره ملی مشاوره، خانواده و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر - ایران
1394/08/14
شفاهى
7
ت ثیرآموزش مهارت های زندگی بر بهزیستی روانشناختی، رضایت از زندگی و سر زندگی ذهنی دانش آموزان شاهد
جواد کاوسیان, مهدی عرب زاده
دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی - ایران
1394/03/22
شفاهى
8
ادراک از محیط کلاس، هیجانهای تحصیلی مثبت و منفی با یادگیری خودگردان
فریبرز نیکدل, مهدی عرب زاده, جواد کاوسیان
دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی - ایران
1394/03/15
شفاهى