معرفی کتاب مدیریت استعداد معلمان

 | تاریخ ارسال: 1394/10/29 | 

کتاب ها و مقاله های بسیاری در حوزه مدیریت منابع انسانی به زبان فارسی به رشته تحریر درآمده است، اما کتاب حاضر دیدگاهی نوین به مدیریت منابع انسانی دارد. این کتاب رویکردهای مدیریت استعداد معلمان را بررسی می کند. همه انسان ها دارای استعدادهای بالقوه­­ای هستند. استعدادها باید هدایت شوند. کارکنان در سازمان های خدماتی، بازرگانی و صنعتی و معلمان در مدارس سرمایه های اصلی سازمان را تشکیل می دهند. بی تردید هدایت استعداد کارکنان موجب افزایش رضایت شغلی آنها خواهد شد. تحقیقات بسیاری در خصوص نقش و ارتباط رضایت شغلی و بهره وری سازمانی انجام شده است. از اینرو، با هدایت استعداد کارکنان می توان بهره­وری سازمان را افزایش داد. هدف کتاب حاضر ارائه الگوها و رویکردهای نوین برای مدیریت استعداد معلمان است.

فصل اول کتاب به بحث و بررسی و شناخت استعداد و مفاهیم مربوط به مدیریت استعداد می پردازد. فصل دوم ذیل عنوان مدیریت چانشین پروری، مفهوم جدیدی از مدیریت استعداد ارائه می دهد. فصل سوم چالش های موجود مدیریت استعداد را در سازمان ها بررسی می کند. در فصل چهارم نقش مدیریت استعداد در عملکرد سازمانی بررسی شده است. ناگفته پیداست که معلمان یکی از بخش های مهم منابع انسانی در جامعه هستند و لذا فصل پنجم مدیریت استعداد معلمان را محور بحث های بعدی کتاب قرار داده است. در فصول ششم تا سیزدهم چرخه مدیریت استعداد معلمان در مدارس به تفصیل بررسی شده است. در فصل چهاردهم با مروری بر تحقیقات پیشین، ارتباط مفاهیم نظری با دنیای عمل بررسی شده و کتاب جمع بندی شده است. در انتهای کتاب واژه نامه فارسی و لاتین و منابع مورد استفاده در تالیف این کتاب به رشته تحریر درآمده است.کتاب حاضر می­تواند به عنوان کتاب درسی در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری  مدیریت منابع انسانی مورد مطالعه و استفاده علاقه مندان قرار گیرد.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 7480 بار   |   دفعات چاپ: 495 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر