توصیف مختصر
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغالتحصیلى
میانگین کل
1
کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی
دانشگاه شیراز
شیراز
ایران
1382/4/14
17.67
2
کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی
دانشگاه تهران
تهران
ایران
1385/4/14
17.15
3
دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی
دانشگاه تربیت مدرس
تهران
ایران
1391/12/21
18.22
فعالیت های اجرایی
#
عناوین فعالیت های اجرایی
توضیح / سازمان محل خدمت
تاریخ شروع
تاریخ خاتمه
1
مدیرگروه آموزشی برنامه ریزی درسی
مدیر گروه فاقد پست معاون
1394/01/24
1396/05/28
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
ساخت هنر و زیبا شناسی در اوان کودکی طراحی و تدوین برنامه درسی
فاطمه زهرا رضایی
2
واکاوی و کاوش تاریخی رشته برنامه ریزی درسی ، درنظام آموزش عالی ایران و ارائه راهکارهای توسعه
علیرضا امیری
3
مطالعه تطبیقی الگوهای جهانی آموزش پیش از دبستان بهمنظور طراحی و اعتباربخشی الگوی بومی برنامه درسی
پروین صولتی اصل
4
ارزشیابی برنامه درسی دوره یکساله مهارت آموزی آموزش ابتدائی دانشگاه فرهنگیان
نگار شهبازی
5
تدوین راهنمای عملیاتی معلم برای بهبود مهارت خواندن در دوره اول ابتدایی
اعظم حمیدی نصراباد
6
طراحی و اعتبار بخشی الگوی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان یک مطالعه تطبیقی بین المللی - بومی دردوه ابتدایی
جمال مرتضوی
7
ترسیم نقشه برنامه درسی روئیدنی دردوره پیش از دبستان و کاربست ان در کودکستان
نرگس جدا
8
واکاوی جایگاه نیکوکاری در مدارس ابتدایی ایران و طراحی برنامه درسی برای اعتلای آن
لیلا عیاری
9
نیاز سنجی و ارائه الگوی آموزش کار افرینی در حوزه اموزش عالی مطالعات برنامه درسی با تاکید بر مدل اسکیلون
سارا شهیدی
10
واکاوی تجارب زیسته و ادراکات دانش آموزان دوره اول متوسطه و دبیران دین و زندگی از هویت دینی در برنامه درسی
اسحق شیرین کام
11
طراحی و اعتبار بخشی الگوی مدرسه خلاق برای دوره ابتدایی
صدیقه یاسمی
12
مقایسه طرح برنامه درسی مهارتهای کارآفرینانه پروژه بین المللی سکیلون با طرحهای مرکز کارآفرینی دانشگاه خوارزمی
پرویز سلیمی
13
نیاز سنجی انتظارات برنامه درسی و بررسی نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی
عبدالستار فهمیده
14
مطالعه و ارائه الگوی مفهومی و کاربردی استارت آپ های دانش آموزی در برنامه درسی دوره دوم متوسطه
امیراسماعیل اسدی
15
ارائه الگوی برنامه درسی برای موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی با رویکرد کار آفرینی
حسین نیک فرجام
16
بررسی عوامل بازدارنده مشارکت تحصیلی و اجتماعی دختران روستایی
پروین نجفی
17
راهنمای عملی مراقبت از بیماران ام ای برای فیزتراپها ووالدین
روح اله صمدی
18
بازشناسی مفهوم شادی در بافت مدارس ابتدایی و ارائه راهکارهای عملیاتی شاداب سازی مدارس
مرضیه کمری
19
تدوین و اعتبار یابی الگوی کیفی مدیریت اجرای برنامه درسی در مدارس ابتدائی استان البرز
شهربانو حسنی
20
طراحی و تدوین برنامه درسی مبتنی بر رویکرد پایدیا در دوره ابتدایی
سامیه شهمیر
21
طراحی برنامه درسی مبتنی بر خرد و تدوین برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس آن
رضوان صفیان بلداجی
22
طراحی و اعتبار بخشی برنامه درسی مطلوب جهت توامند سازی شغلی دانش اموزان کم توان ذهنی بالای 14 سال
عادل علی پورساری نصیرلو
23
تدوین واعتبار بخشی راهنمای برنامه درسی مبتنی بر هوشهای چندگانه در مقطع ابتدایی
مهدیه کریمی
24
طراحی راهنمایی برنامه درسی مبتنی بر سرگرمی دردوره تحصیلی ابتدایی
ایلار میزانی
25
کنش افتراقی سئوال(دی آی اف) و آزمون(دی تی اف) مرتبط با جنسیت در آزمون نهایی زبان انگلیسی مقطع متوسطه اول شهر تهران
زهره گل زردی
26
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی مبتنی بر رباتیک برای مقطع ابتدایی
رحیمه منصوری گرگر
27
ارائه الگوی کیفیت برای مراقبت و آموزش دوران اولیه کودکی: یک مطالعه تطبیقی
لیلا الماسی
28
تحلیل و ارزیابی جنبه های بصری و هنری کتابهای درسی اول ابتدایی
حمیده خبیری
29
تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی ویژه دانش آموزان کمتوان ذهنی
وحید اسفندیار
30
استاندارسازی و اجرای پرسشنامه ارزیابی نوآوری های آموزشی - درسی در استان همدان
زهرا لطفی منزه
31
طراحی و تدوین راهنمای برنامه درسی مبتنی بر قصه
مریم پولادرگ
32
تحلیل برنامه درسی کار و فناوری دوره اول متوسطه بر اساس مهارت های کسب وکار سازمان جهانی کار
پریسا ابراهیمی
33
بررسی و مقایسه برنامه درسی پشتیبانی شده درس علوم در مدارس ابتدایی دولتی و غیر دولتی شهرستان میبد
فایزه علیزاده رکن ابادی
34
بررسی رابطه بین هوش فرهنگی اساتید و نگرش دانشجویان در مورد کیفیت تدریس دانشگاهی : یک مد دو سطحی
وحیده جوینده مهراباد
35
مطالعه تطبیقی آموزش ارزش ها در ایران و استرالیا
معصومه سورانی
36
مطالعه تطبیقی برنامه درسی دوره ابتدایی ایران وسوئد
محبوبه مرادی سپاسگر
37
ارزشیابی اثر بخشی برنامه درسی دوره های آموزشی MBA در شرکت ملی نفت ایران
شیوا پیمانیان
38
موانع و محدودیت های ضمن اجرای برنامه درسی تربیت بدنی از نگاه مدیران ، معلمان و دانش آموزان مدارس متوسطه پسرانه ( دوره دوم ) شهرستان رومشگان
یوسف امرائی
39
ارزیابی نو آوری های برنامه درسی بر اساس الگوی اورت راجرز و مقایسه آن با روشهای معمول
سیما سالاروندیان
40
" تدوین و اجرای سامانه نقشه برنامه درسی برای توسعه حرفه ای معلم"
سیده ملیحه حسینی
41
" واکاوی درک متخصصان برنامه درسی ازمؤلفه های نوفهم گرایی و امکان سنجی آن ها در نظام برنامه درسی ایران
سلام یعقوبی
42
" ارائه و اعتبارسنجی الگوی بالندگی اعضاء هیئت علمی در توسعه برنامه درسی(مطالعه موردی:دانشگاه فرهنگیان)
امیر یونسی
43
کندوکاو چیستی و چگونگی آموزش مجازی در دوره ابتدایی: مطالعه موردی استهبان
فاطمه ضیائی آزاد
44
تجربه زیسته دختران مدرسه شین آباد ازحضور مولفه های اخلاق مبتنی بر مبالات نادینگز
سنور سعیدی
45
طراحی و تعتبار بخشی الگوی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان: مطالعه تطبیقی بومی برای دوره ابتدایی
جمال مرتضوی
46
بررسی تاثیر آموزش ریاضیات با استفاده از راهبردهای عصب شناختی مبتنی بر نظریه مایندست در یادگیری دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی
الهه کابلی فرد
47
تحلیل و نقد نظام آموزش متمرکز ایران از نگاه عوامل اجرایی برنامه درسی در مدارس ابتدایی و کسب راهکار از حوزه عمل
فائزه سراجه
48
واکاوی باورهای معلمان ایرانی درباره خویشتن و ماهیت تدریس
سمیه نیازاده
49
ساحت هنر و زیباییشناسی در اوان کودکی: طراحی و تدوین برنامه درسی
فاطمه زهرا رضایی
50
ارزشیابی برنامه درسی رشته کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان از منظر الگوی سیپ
نوروز هاشمی
51
واکاوی و تبیین گونه شناسی قدرت در کلاس درس از منظر برنامه درسی پنهان
نرگس نجفلی
52
بازبینی و بازاندیشی برنامه زمانی دروس پایه چهارم ابتدایی از نگاه معلمان و معاونین آموزشی
یاسمن سامانی پور
53
تدوین الگوی مطلوب آموزش در دوره ابتدایی مبتنی بر رویکرد تلفیقی استیم
ملیکا اسکندری
دانشجویان تحت مشاوره
#
عنوان
افراد
1
واکاوی ادارک هنری کودکان ازفعالیت های آموزشی وپرورشی پیش دبستانی
مریم رحیمی
2
ساخت و استاندارسازی پرسشنامه سنجش مهارت های تفکر انتقادی دانش آموزان مقطع ابتدایی
افشین ادیب منش
3
شناسایی عوامل موثر بر صلاحیت حرفه ای معلمان موفق دوره ابتدایی
حسن رجبی
4
طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی برایدوره کارشناسی پرستاری
سپند ریاضی
5
بررسی اثربخشی آموزش های ضمن خدمت ارزشیابی توصیفی در معلمان ابتدایی
فاطمه عسگری
6
تحلیل محتوای کتب درسی متوسطه اول بر اساس مولفه های آموزش صلح سازمان ملل
ابوذر نورعلی
7
بررسی میزان توجه به حقوق کودکان یونیسف در کتب درسی مقطع متوسطه اول
شهامت روزیان
8
بررسی مهارت های مدیریت کلاس درس دبیران دبیرستانهای دخترانه دولتی شهر کرج در سال تحصیلی 95-94
زینب شیرزادی
9
ارزشیابی فعالیت های فوق برنامه مقطع متوسطه دوم مدارس پسرانه شهر بابل با استفاده از الگوی(CIPP)
سیدحسین قاسم تبارگنجی
10
بررسی اثر واش بک امتحانات نهایی سال سوم متوسطه بر سبک یادگیری دانش آموزان و شیوه های تدریس معلمان: یک مطالعه ترکیبی در دروس تخصصی رشته های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی- فیزیک
مهناز سارمی
11
طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی بر دانش آموزان دارای اختلال کاستی توجه /بیش فعالی درمدارس ابتدایی
صدیقه سالم
12
ارائه چارچوبی برای روش های تدریس در تربیت بدنی
زهره اسمعیلی کورنده
13
فرهنگ معلمی در مدارس عشایری کوچرو : مطالعه ای مردم نگارانه
داراب موسایی گله
14
بررسی ویژگیهای روان سنجی سوال های آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان دوره اول متوسطه در سال 93 بر اساس مدل های دو ارزشی نظریه ی پاسخ سوال ( )
محمود محمدی
15
ارائه راهنمای طراحی ، تدوین و اجرای برنامه درسی کار آفرینی برای سطح آموزش عمومی: بر مبنای رویکرد تطبیقی
نیلوفر مرتضی نژاد
16
رابطه موفقیت دوره های آموزش مجازی در دانشگاه های مجازی با معیارهای تضمین کیفیت یادگیری الکترونیکی
زهرا مرادی دره ده
17
شناسایی مولفه های هوش معنوی و ردیابی آنها در برنامه درسی پایه سوم ابتدایی ایران
بهروز خرام
18
واکاوی جایگاه چت روم ( اتاق های گپ اینترنتی ) در برنامه درسی پنهان تجربه شده توسط دانش آموزان دوره متوسطه تحصیلی شهر تهران
زهرا عظیم پور
19
هم خوانی برنامه درسی اجرا شده و برنامه درسی کسب شده مطالعات اجتماعی پایه ششم دبستان
طاهره نوری
20
بررسی و مقایسه ماهیت و کاربرد نقشه مفهومی و نقشه ذهنی در یادگیری موضوعات درسی
هجیر فرهادمنش
21
بررسی نقش مدارس هوشمند در تقویت یادگیری زایشی از منظر معلمان و مدیران
زهره کاظمیان جزی
22
بررسی امکان اجرای برنامه درسی تلفیقی در مقطع ابتدایی نظام آموزش وپرورش ایران
کورش رستمی مسنی
23
ارائه و اعتباربخشی به الگویی برای توسعه دانش فرهنگی مبتنی بر بوم معلمان استان کردستان
لقمان شاکری
24
مطالعه بازنگری برنامه های درسی تربیت معلم در ایران و ارئه الگویی معتبر
عاطفه عطاران
25
آسیب شناسی برنامه های درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده درس کارورزی و ارائه راهکار برای افزایش همخوانی و کاهش شکاف میان برنامه ها دانشگاه فرهنگیان استان کردستان
حبیب الله قادرمرزی
26
واکاوی و شناسایی نقش فرهنگ معلمان در مواجهه با تغییرات برنامه درسی استان لرستان مطالعه ی به روش ترکیبی
سعید رومانی
27
طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی تربیت استاد تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه
مریم قاسمی
28
ساخت و هنجاریابی مقیاس هیجان های دفاع ار پایان نامه یک مطالعه ترکیبی
سمیه آدینه کاخکی
29
مطالعه تطبیقی فرهنگ کار و تلاش در کتابهای درسی دوره دوم متوسطه
مژگان السادات منیری
30
شناسایی مولفه های هوش معنوی و ردیابی در کتاب های درسی دوره اول متوسطه
سلیمان رحمانی
31
نقش برنامه درسی پنهان در روابط اجتماعی دانش آموزان مدارس ابتدایی
زهرا فلاحی سراییلانی
32
مدل یابی تشخیصی شناختی آزمون هماهنگ زبان انگلیسی پایه نهم شهر تهران
لیلی انزلیچی
33
توسعه شایستگی های اساسی در دانش آموزان پایه اول دبستان مطالعه کیفی براساس تعاملات معلم
فهیمه سادات یوسفی کنعانی
34
همرسانی اتو بیو گرافی معلمان در شبکه اجتماعی برای آموزش همکاران
طهماسب کاوسی
35
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی دوره اول متوسطه بر اساس نظریه هوش های چندگانه گاردنر
محمدمهدی عبدی چوبری
36
"تبیین عوامل موثر بر کیفیت آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه ای و طراحی الگوی مناسب برای ارزشیابی کیفیت آموزشی"
شهرام اسکندری پور
37
شناسایی ادراکات معلمان از جایگاه، ضرورت و مؤلفه های آموزش سواد رسانه ای در برنامه های درسی دوره دوم ابتدایی
سمیه رحیمی
38
آشکار سازی تجارب معلمان ابتدایی از اجرای برنامه درسی در سال تحصیلی 1400-1399
مهدی اقاپور
39
بررسی تاثیر آموزش ریاضی با قصه گویی برخلاقیت ریاضی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی
مهدی کهنسال کل کناری
40
چگونگی ارزشیابی دانش اموزان ابتدایی دردوران کووید 19جهت راهکارهایی برای اموزش های حضوری
شیما نباتی
41
سنجش تکوینی در کلاسهای درس فیزیک: چالشها، نقاط ضعف و قوت و طراحی الگوی جامع و اثربخش در برنامهی درسی دورهی متوسطه
مینا سلیمیان ریزی
42
آشکارسازی تجارب معلمان ابتدایی از اجرای برنامه درسی در سال تحصیلی 1399-1400
مهدی اقاپور
43
تبیین الگوی برنامه درسی جهانی محلی با تکیه بر نظریه رابرت سون و ارزشیابی برنامه های درسی آرمانی و قصد شده مطالعات اجتماعی بر اساس آن
محمدرضا علی پور
44
اجرای روش یادگیری معکوس و مقایسه با روش سنتی (مطالعه موردی کیفی درس ریاضی پایه هشتم)
جواد گرمابی
45
درک معلمان و دانش آموزان نسبت به اثرات فضای آموزشی و فیزیکی مدرسه ابتدایی؛ مطالعهای پدیدارنگارانه
اعظم نوروزی کواکی
46
بررسی ارتباط آموزش کتاب انسان و محیط زیست با اخلاق زیست محیطی دانش آموزان
فائزه ادینه محمدزاده
47
عنوان رساله به فارسی بازنمایی تصویر وجایگاه کشورها در کتب درسی دوره متوسطه دوم ایران ازطریق تحلیل گفتمان پسا استعمارگرایی
مریم اکبرزاده
48
طراحی الگوی برنامه درسی جهانی محلی مطالعات اجتماعی با تکیه بر نظریه رابرتسون و ارزشیابی برنامه درسی قصد شده آموزش و پرورش ایران
محمدرضا علی پور
49
شناسایی موانع به کارگیری روش های تدریس فعال در دوره ابتدایی در شهر کرج
سعد کریمی سیمان
50
واکاوی تجارب و تفاسیر دانش آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی درباره نقش برنامه درسی پنهان در جهت دهی مهارت های اجتماعی آنان
آرزو رشیدی
51
واکاوی پروژه مداری در برنامه ویژه مدارس (بوم) در دوره دوم دبستان
احسان بدیعی راد
52
تاثیر آموزش برنامه درسی ریاضی مبتنی با قصه گویی بر خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی
مهدی کهنسال کل کناری
53
تاثیر آموزش برنامه درسی ریاضی با قصه گویی بر خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی
مهدی کهنسال کل کناری
دروس ترم جاری
878 - مطالعات تطبیقی در برنامه درسی - روز: یک شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
878 - مطالعات تطبیقی در برنامه درسی - روز: یک شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
853 - اصول و روشهای ارزشیابی برنامه درسی - روز: سه شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
845 - تاریخ مطالعات برنامه درسی - روز: دوشنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
دوره های درسی
#
عنوان درس
توصیف درس
سرفصل ها
دوره درسی
توضیحات
فایل
1
مطالعات تطبیقی در برنامه درسی
دکتری
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:878گروه درس:65تعداد دانشجو:6تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:ساختمان ابوریحان بیرونی(ساختمان جغرافیا)نام کلاس:اتاق 101 طبقه اول-ساختمان جغرافیا
2
مطالعات تطبیقی در برنامه درسی
دکتری
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:878گروه درس:90تعداد دانشجو:6تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:ساختمان ابوریحان بیرونی(ساختمان جغرافیا)نام کلاس:اتاق 102 طبقه اول-ساختمان جغرافیا
3
اصول و روشهای ارزشیابی برنامه درسی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:853گروه درس:01تعداد دانشجو:12تعداد واحد2روز:سه شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:نام کلاس:
4
تاریخ مطالعات برنامه درسی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:845گروه درس:01تعداد دانشجو:17تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:نام کلاس:
مقالات چاپ شده
#
عنوان
نگارندگان
عنوان مجله
سال انتشار
1
An Investigation about Demonstration of Countries in Upper Secondary Schools' Textbooks of Iran based on Van Dijk's Discourse Analysis Approach
Maryam Akbarzadeh, Ali Hosseinikhah, Efaat Abasi, Abbas Madandar Arani
Iranian Journal of Comparative Education
2023
2
Preschool Educational Approaches: A Comparative Study
Parvin Solati Asl, Ali Hosseinikhah, Kian Marjan
Iranian Journal of Comparative Education
2022
3
A Comparative Study of Art Curriculum in Early Childhood Education of Australia, Canada, Finland, New Zealand and Iran
Fatemehzahra Rezaee, Ali Hosseinikhah, Kian Marjan, Afsaneh Kamran
Iranian Journal of Comparative Education
2022
4
Representation of qualitative-descriptive evaluation experience in primary schools
Jamal Mortazavi, Ali Hosseinikhah, Masoud Geramipour, Balal Izanloo
School Administration
2022
5
Evaluation of research performance of faculty members of Islamic Azad University, using Fuzzy Delphi method
Amir Khalili, Fereshte Kordestani, Yalda Delgoshaei, Ali Hosseinikhah
Journal of Industrial Engineering International
2021
6
معنا سازی ضمنی خود و دیگری در کتاب های دوره دوم متوسطه از طریق تحلیل گفتمان ون دایک
عفت عباسی, مریم اکبرزاده, عباس معدن دار آرانی, علی حسینی خواه
فصلنامه خانواده و پژوهش
1402
7
طراحی و اعتبار یابی الگوی برنامه درسی موسیقی برای دوره پیش دبستان بر اساس نظریه پرکسیال دیوید الیوت
عفت عباسی, سیدامیر قاسم تبار, علی باستانی نژاد, علی حسینی خواه
فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران
1402
8
واکاوی ویژگی های الگوی برنام?? درسی جهانی- محلی مطالعات اجتماعی برپای? گزاره های نظری? رابرتسون (الگوی اکر)
محمد رضا علی پور, مجید علی عسگری, محمود مهرمحمدی, علی حسینی خواه
پژوهش های برنامه درسی
1402
9
تدوین راهنمای مراقبت از بیماران ام اس برای فیزیوتراپست ها
روح الله صمدی, غلامرضا حاجی حسین نژاد, علی حسینی خواه, نعمت الله موسی پور, عباس رحیمی
طب توانبخشی
1402
10
واکاوی ویژگیهای الگوی برنام? درسی جهانی-محلی مطالعات اجتماعی برپایه گزاره های نظریه رابرتسون (الگوی اکر)
محمدرضا علی پور, مجید علی عسگری, محمود مهرمحمدی, علی حسینی خواه
پژوهش های برنامه درسی
1402
11
واکاوی تجارب زیسته و ادراکات دبیران از نحوه شکل گیری هویت دینی در دانش آموزان (یک مطالعه کیفی پدیدارشناسی)
شیرین کام اسحاق, عفت عباسی, علی حسینی خواه, اکبر صالحی
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
1401
12
تاملی بر ویژگی های برنامه درسی مبتنی بر خلاقیت در دوره ابتدایی
صدیقه یاسمی, علی حسینی خواه, مرجان کیان
پژوهش در آموزش ابتدایی
1401
13
شناسایی شایستگی ها و راهبردهای بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در ارتباط با برنامه درسی: مطالعه کیفی
امیر یونسی, عفت عباسی, علی حسینی خواه, حسین خنیفر
پژوهش در نظام های آموزشی
1401
14
تدوین و اعتبارسنجی راهنمای آموزش علوم اول ابتدایی بر مبنای ابزارهای شناختی نظریه مبتنی بر تخیل
زهرا ثابت جهرمی, خدیجه ابوالمعالی, علی حسینی خواه, مهرداد ثابت, کیانوش هاشمیان
پژوهش در نظام های آموزشی
1401
15
مطالعه و ارائه الگوی مفهومی و کاربردی استارت آپ های دانش آموزی در برنامه درسی دوره دوم متوسطه
امیراسماعیل اسدی, علی حسینی خواه, فرنوش اعلامی
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل
1401
16
تبیین عناصر برنامه درسی مبتنی بر طبیعت برای دوره ابتدایی: یک مطالعه کیفی
سلیمان آوری, علی حسینی خواه, مجید علی عسگری
تدریس پژوهی
1401
17
واکاوی تجارب زیسته و ادراکات دبیران از نحوه شکل گیری هویت دینی دردانش آموزان
عفت عباسی, اسحاق شیرین کام, علی حسینی خواه, اکبر صالحی
1401
18
نقش معلم در بهبود مهارت خواندن دانش آموزان دوره اول ابتدایی: مطالعه پدیدارشناسانه
اعظم حمیدی نصرآباد, علی حسینی خواه, مسعود گرامی پور, حسین قاسم پور مقدم
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت
1401
19
تبیین الزامات و عوامل اجرایی موثر در نقشه برداری برنامه درسی (CM) معلمان (یک مطالعه سنتزپژوهی)
سیده ملیحه حسینی, علی حسینی خواه, محسن آیتی, مجید علی عسگری
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1401
20
آموزش ریاضی: عزم بر قصه گویی تا خلاقیت
مهدی کهنسال کل کناری, مجید علی عسگری, علی حسینی خواه, بلال ایزانلو
جامعه شناسی آموزش و پرورش
1401
21
کاربست همرسانی تجربه زیسته معلمان در قالب اتوبیوگرافی از طریق شبکه های اجتماعی برای آموزش همکاران
طهماسب کاوسی, عفت عباسی, محمد عطاران, علی حسینی خواه
تعلیم و تربیت
1400
22
آموزش مبتنی بر سرگرمی در برنامه درسی دوره ابتدایی: چیستی و چگونگی
ایلار میزانی, علی حسینی خواه, مرجان کیان, روح الله خدابنده لو
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1400
23
مفهوم، جایگاه و ضرورت رویکرد مدرسه در خانه در نظام آموزشی ایران: پژوهش کیفی
بهاره سلیمانی, مجید علی عسگری, علی حسینی خواه, محمد عطاران
خانواده و پژوهش
1400
24
شناسایی و بررسی الگوهای خارجی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی و ارائه الگوی بومی برای ایران
سارا شهیدی, علی حسینی خواه, مجید علی عسگری, لینو یانا سیکولا
مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
1400
25
U
عفت عباسی, مصطفی قادری, علی حسینی خواه, لقمان شاکری
پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی
1400
26
شناسایی و تبیین ابعاد، مولفه ها و شاخص های خلاقیت و ابتکار جهت ارتقای عملکرد پژوهشی اعضای هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران
امیر خلیلی, فرشته کردستانی, یلدا دلگشایی, علی حسینی خواه
ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
1400
27
ارائه الگوی دانش فرهنگ مبتنی بر بوم دانشحو - معلمان دانشگاه فرهنگیان کردستان
عفت عباسی, مصطفی قادری, علی حسینی خواه, لقمان شاکری
پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی
1400
28
تبیین ماهیت برنامه درسی روئیدنی و استنتاج مبانی و اصول آن در دوره پیش دبستان
نرگس جدا, مرجان کیان, علی حسینی خواه, مهدی سبحانی نژاد
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1400
29
طراحی و اعتباربخشی الگوی بومی آموزش کارآفرینی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای
عبداللطیف کر, فرشته کردستانی, علی حسینی خواه, یلدا دلگشایی
مطالعات و تازه های روانشناختی نوجوان و جوان
1400
30
ضرورتهای برنامه درسی چندفرهنگی در دوره ابتدایی: تبیین ویژگیها بر اساس رویآورد تلفیق
سیده هما عقیلی, مجید علی عسگری, علی حسینی خواه, رضوان حکیم زاده, علیرضا صادقی
سلامت روان کودک
1399
31
تبیین عناصر برنامه درسی برای توانمندسازی شغلی کودکان کمتوان ذهنی
عادل علی پور, مجید علی عسگری, علی حسینی خواه, حسین حاج حسین نژاد
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1399
32
طراحی الگوی مدرسه خلاق برای دوره ابتدایی و اعتباربخشی آن از دیدگاه متخصصان
صدیقه یاسمی, علی حسینی خواه, مرجان کیان, مسعود گرامی پور, افضل السادات حسینی
ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
1399
33
تبیین عناصر برنامه درسی برای توانمندسازی شغلی کودکان کم توان ذهنی (سنتز پژوهی)
عادل علی پورساری نصیرلو, مجید علی عسگری, علی حسینی خواه, غلامرضا حاجی حسین نژاد
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1399
34
مدرسه خلاق؛ چیستی و چگونگی در دوره ابتدایی
صدیقه یاسمی, علی حسینی خواه, مرجان کیان, مسعود گرامی پور, افضل السادات حسینی
نوآوری های آموزشی
1399
35
بررسی قابلیت های موردنیاز معلمان و شاگردان به منظور پرورش هوش هیجانی در دوره پیش دبستان
سمیه ابن رومی, علی حسینی خواه, مجید علی عسگری
پژوهش در نظام های آموزشی
1399
36
بررسی شکاف ها و نیازها در برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری در ایران: پیش درآمدی بر طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی
سپند ریاضی, مجید علی عسگری, علی حسینی خواه, ناهید دهقان نیری
پایش
1399
37
واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مولفه های پاردایم برنامه درسی نوفهمی
سلام یعقوبی, علی حسینی خواه, مصطفی قادری, مرجان کیان
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1399
38
مدرسه در خانه فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران
بهاره سلیمانی, مجید علی عسگری, علی حسینی خواه, محمد عطاران
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1399
39
تبیین و تحلیل عناصر یادگیری و جایگاه کودکان و تسهیلگران در مدارس طبیعت
آوری سلیمان, علی حسینی خواه, مجید علی عسگری
مدیریت مدرسه- دانشگاه کردستان با همکاری انجمن مدیریت آموزشی
1399
40
تبیین ماهیت برنامه درسی روئیدنی و استنتاج دلالتهای آن در برنامه درسی
نرگس جدا, مرجان کیان, علی حسینی خواه, مهدی سبحانی نژاد
پژوهش های آموزش و یادگیری
1399
41
کاربرد تحلیل مضمون در شناسایی و تبیین ابعاد، مولفه ها و شاخصهای آموزش کارآفرینی
عبدالطیف کر, فرشته کردستانی, علی حسینی خواه, یلدا دلگشایی
سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت
1399
42
پیشرفت تحصیلی، تابع کتابخانه موفق
علی حسینی خواه
رشد مدرسه زندگی
1398
43
مدل همرسانی اتوبیوگرافی معلمان در شبکه های اجتماعی مجازی
طهماسب کاوسی, عفت عباسی, محمد عطاران, علی حسینی خواه
مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
1398
44
واکاوی و تبیین ماهیت و مبانی برنامه درسی هم افزا (سینرژیک)
ناهید السادات غضنفری هاشمی, نعمت اله موسی پور, علی حسینی خواه
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1398
45
مطالعه تطبیقی نگرش دانش آموزان پایه دهم ایرانی و آلمانی به درس ریاضی
حبیبه عقیقی بخشایش, محمود مهر محمدی, احمد شاهورانی سمنانی, مجید علی عسگری, علی حسینی خواه
اندیشه های نوین تربیتی
1398
46
طراحی الگوی برنامه درسی خرد با تأکید بر دیدگاه استنبرگ
رضوان صفیان بلداجی, علی حسینی خواه, خسرو باقری, مجید علی عسگری
مطالعات برنامه درسی
1398
47
کندوکاو و تبیین منطق برنامه درسی مبتنی بر پروژه
مریم یوسفی, علیرضا عصاره, علی حسینی خواه
فناوری آموزش
1398
48
شناسایی و واکاوی فرهنگ معلمان ابتدایی استان لرستان با رویکرد مردم نگاری
سعید رومانی, غلامرضا حاجی حسین نژاد, علی حسینی خواه, نعمت الله فاضلی
تعلیم و تربیت
1398
49
طراحی و اعتباربخشی الگوی بازنگری برنامه درسی تربیت معلم در ایران
عاطفه عطاران, نعمت الله موسی پور, محمد عطاران, علی حسینی خواه
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1398
50
تبیین عوامل موثر بر کیفیت تدریس در دانشگاه فنی و حرفه ای
شهرام اسکندری پور, غلامرضا حاجی حسین نژاد, مجید علی عسگری, علی حسینی خواه
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1398
51
واکاوی وضعیت موجود آموزش نیکوکاری در مدارس ابتدایی (مطالعه پدیدارنگارانه)
لیلا عیاری, علی حسینی خواه, نعمت الله موسی پور, مجید علی عسگری
مطالعات برنامه درسی
1398
52
کاربست پایدیا در برنامه های درسی، سنتز پژوهی مطالعات انجام شده
سامیه شهمیر, علی حسینی خواه, جمال سلیمی, مرجان کیان
رهبری و مدیریت آموزشی
1398
53
ماهیت و منطق برنامه درسی رباتیک تربیتی در دوره ابتدایی
رحیمه منصوری گرگر, علی حسینی خواه, مینو عالمی, زهرا نیک نام
فناوری آموزش
1398
54
رویکرد انسان گرا به تربیت
علی حسینی خواه
رشد آموزش ابتدایی
1397
55
فنلاند موفق ترین نظام آموزشی جهان
علی حسینی خواه
رشد آموزش ابتدایی
1397
56
رویکرد رمانتیک به تربیت
علی حسینی خواه
رشد آموزش ابتدایی
1397
57
طراحی الگوی برنامه درسی تربیت استاد تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه
مریم قاسمی, نعمت الله موسی پور, غلامرضا حاجی حسین نژاد, علی حسینی خواه
مطالعات برنامه درسی
1397
58
مدرسه در خانه، حلقه مفقوده در نظام آموزشی ایران
بهاره سلیمانی, مجید علی عسگری, علی حسینی خواه, محمد عطاران
تدریس پژوهی
1397
59
تبیین دانش عملی (مهارت ها و فعالیت ها) آموزشگر تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه
مریم قاسمی, غلامرضا حاجی حسین نژاد, نعمت الله موسی پور, علی حسینی خواه
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1397
60
واکاوی و تبیین تربیت معنوی و نگاهی اجمالی به عناصر برنامه ی درسی در آن ساحت
علی حسینی خواه
تدریس پژوهشی
1397
61
تأملی پدیدارنگارانه بر مولفه های اجرای برنامه درسی در مدارس ابتدایی: دیدگاه مدیران
شهربانو حسنی, علی حسینی خواه, مسعود گرامی پور, غلامحسین حاجی حسین نژاد
مدیریت مدرسه- دانشگاه کردستان با همکاری انجمن مدیریت آموزشی
1397
62
منطق برنامه درسی گرایش علمی کاربردی کشاورزی با رویکرد کارآفرینی
حسین نیک فرجام, علی حسینی خواه, عفت عباسی, مسعود گرامی پور
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
1397
63
مقایسه برنامه درسی قصدشده، اجراشده و کسب شده درس کارورزی به منظور ارائه راهکار مناسب
حبیب الله قادرمرزی, مجید علی عسگری, یحیی معروفی, علی حسینی خواه
تدریس پژوهشی
1396
64
تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در دوره آموزش عمومی با رویکرد سنتزپژوهی
نیلوفر مرتضی نژاد, محمد عطاران, علی حسینی خواه, عفت عباسی
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1396
65
بررسی عناصر طراحی برنامه درسی کارآفرینی بر اساس رویکرد تطبیقی
نیلوفر مرتضی نژاد, محمد عطاران, علی حسینی خواه, عفت عباسی
مطالعات برنامه درسی
1396
66
طبقه بندی نظریه های برنامه درسی
علی حسینی خواه
دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1396
67
چشم اندازی تاریخی به بازنگری برنامه درسی تربیت معلم در ایران
عاطفه عطاران, نعمت الله موسی پور, محمد عطاران, علی حسینی خواه
مطالعات برنامه درسی
1396
68
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی تکمیلی برای دانش آموزان با اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی در مدارس ابتدایی
صدیقه سالم, عفت عباسی, باقر غباری بناب, علی حسینی خواه
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت
1395
69
واکاوی و شناسایی نقش فرهنگ معلمان در مواجه با تغییرات برنامه درسی
سعید رومانی, غلامرضا حاجی حسین نژاد, علی حسینی خواه, نعمت الله فاضلی
تدریس پژوهشی
1395
70
آسیب شناسی وضعیت آموزش و برنامه درسی دوره پیش از دبستان ایران
سلمان آخش, علی حسینی خواه, عفت عباسی, نعمت الله موسی پور
فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان
1395
71
ماهیت و دلالت یادگیری مبتنی بر پروژه در گستره برنامه درسی
مریم یوسفی, علیرضا عصاره, علی حسینی خواه
مطالعات برنامه درسی
1395
72
ارزیابی تخته هوشمند به عنوان نوآوری آموزشی بر اساس نظریه انتشار نوآوری آموزشی اورت راجرز
سیما سالاروندیان, علی حسینی خواه, مسعود گرامی پور
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1394
73
زندگی نامه علمی کی رن ایگن
علی حسینی خواه
دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1394
74
ارزشیابی اثربخشی برنامه درسی مدیریت اجرایی نفت در شرکت ملی نفت ایران
علی حسینی خواه, سعید صفایی موحد, شیوا پیمانیان
آموزش و توسعه منابع انسانی
1394
75
ارزیابی تخته هوشمند به عنوان نوآوری آموزشی بر اساس نظریه انتشار نوآوری اورت راجرز
سیما سالاروندیان, علی حسینی خواه, مسعود گرامی پور
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1394
76
ارزشیابی اثربخشی برنامه درسی مدیریت اجرایی نفت در شرکت ملی نفت ایران: یک ارزشیابی ترکیبی
علی حسینی خواه, سعید صفایی موحد, شیوا پیمانیان
آموزش و توسعه منابع انسانی
1394
77
سطوح تصمیم گیری برنامه درسی
علی حسینی خواه
دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1393
78
نظام آموزشی و برنامه ریزی درسی سوئد
علی حسینی خواه
دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1393
79
زندگی نامه علمی فیلیپ وسلی جکسن
علی حسینی خواه
دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1392
80
مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی در ایران و سوئد با تاکید بر دوره متوسطه
علی حسینی خواه, محمود مهر محمدی, هاشم فردانش, رامین اکبری
مطالعات برنامه درسی
1392
81
زندگی نامه علمی سیمور برنارد سرسون
علی حسینی خواه
دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1392
82
الگوی طراحی برنامه درسی مبتنی بر شهود
علی حسینی خواه
دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1392
83
طبقه بندی کالین مارش از الگوهای تدوین برنامه درسی
علی حسینی خواه
دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1392
84
مدرسه درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟!
بهاره سلیمانی, مجید علی عسگری, علی حسینی خواه, محمد عطاران
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1300
85
بررسی شکاف ها و نیازها در برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری در ایران
مجید علی عسگری, علی حسینی خواه
پایش
1300
86
تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در دوره آموزش عمومی(سنتز پژوهی)
نیلوفر مرتضی نژاد, محمد عطاران, علی حسینی خواه, عفت عباسی
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1300