توصیف مختصر

توضیحات استاد

 

 

بسمه تعالی

 

الف) مشخصات فردی

نام: رسول

نام خانوادگي: یاعلی

ايميل: rasoolyaali@yahoo.com

 

ب) سوابق تحصیلی

مقطع

رشته/گرایش

محل تحصیل

کارشناسی

تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانشگاه اصفهان

کارشناسی ارشد

تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانشگاه تربیت مدرس تهران

دکتری

تربیت بدنی و علوم ورزشی/رفتار حرکتی

دانشگاه خوارزمی تهران

 

 

 

 

ج) سوابق پژوهشی

عنوان طرح

نوع طرح

سازمان حمایت کننده

سال

تدوين نورم ويژگي هاي آنتروپومتريکي، ترکيب بدني و آمادگي قلبي تنفسي براي کودکان پسر دبستان هاي شهر اصفهان

پایان نامه کارشناسی ارشد

دانشگاه تربیت مدرس تهران

1384

اثر نوع تمرین و سازگاری محرک و پاسخ بر اکتساب تکلیف دوگانه:

تعیین نیازهای توجهی مهارت اسمش بدمینتون در ورزشکاران ماهر

پایان نامه دکتری

دانشگاه خوارزمی تهران

1391

تعیین نیاز به توجه در ضربه اسمش بدمینتون

مقاله علمی پژوهشی

نشریه علمی پژوهشی مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی دانشگاه مازندران

1392

پیش بینی و پیش گیری از آسیب دیدگی ورزشکاران با توجه به عوامل روانشناختی

سومین سمینار دانشجویی علوم بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

1385

مقایسه ویژگی های آنتروپومتریکی، ترکیب بدنی و آمادگی قلبی تنفسی دانش آموزان پسر فعال و غیر فعال 12 تا 15 سال شهر نجف آباد

چهارمین همایش علمی دانشجویی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه های سراسر کشور

دانشگاه الزهرا تهران

1385

پیش بینی مهارت های روانی از طریق هوش هیجانی در المپیاد ورزشی دانشجویان در سال 1393

اولین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی

مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما

1393

ارتباط بین هوش هیجانی و مهارت های روانی والیبالیست ها

چهارمین همایش ملی دانشجویی علوم ورزشی

دانشگاه شهید بهشتی تهران

1394

تاثیر شاخص های توده بدنی و وضعیت تغذیه بر تبحر حرکتی پسران 10-14 سال شهر تهران

مقاله علمی پژوهشی

نشریه علمی پژوهشی پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی دانشگاه خوارزمی تهران

1395

اثر تمرینات اختصاصی انتقال وزن بر تعادل ایستا و پویای زنان سالمند

طرح پژوهشی

پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی

1395

اثر تمرینات اختصاصی انتقال وزن بر تعادل ایستا و پویای زنان سالمند

مقاله علمی پژوهشی

نشریه علمی پژوهشی پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی دانشگاه خوارزمی تهران

1395

اثر آموزش غیر خطی بر اکتساب مهارت سرویس بکهند کوتاه بدمینتون

همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد سلامت، نشاط اجتماعی، کارآفرینی و قهرمانی

دانشگاه شهید چمران اهواز

1395

مقاله برتر

تاثیر هشت هفته تمرین ریتمیک ایروبیک با موسیقی بر تبحر حرکتی، اضطراب و افسردگی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی

مقاله علمی پژوهشی

نشریه علمی پژوهشی رفتار حرکتی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی

1396

ارتباط بین ترس از افتادن با اضطراب، حرکت پذیری کارکردی و تعادل سالمندان اسایشگاهی

مقاله علمی پژوهشی

نشریه علمی پژوهشی رفتار حرکتی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی

1396

تمرکز توجه: چالشی بر پیش بینی های فرضیه عمل محدود شده

مقاله علمی پژوهشی

نشریه علمی پژوهشی پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی دانشگاه خوارزمی تهران

1396

ارتباط تبحر حرکتی با بهره هوشی در رده های سنی مختلف

مقاله علمی پژهشی

نشریه علمی پژوهشی مطالعات روانشناسی ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی

1396

اثر آموزش غیر خطی بر عملکرد سرویس کوتاه بکهند بدمینتون

مقاله علمی پژوهشی

نشریه علمی پژوهشی پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی دانشگاه خوارزمی تهران

1396

The Effect of Motivational and Instructional Self-Talk on Performance, Learning and Anxiety in Two Simple and Complex Skills

International Conference on Psychology and Lifestyle

Istanbul-Turkey

2015

 

 

 

 

سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغ‌التحصیلى
میانگین کل
1
کارشناسی
دانشگاه اصفهان
اصفهان
ایران
۱۳۸۲
2
کارشناسی ارشد
دانشگاه تربیت مدرس تهران
تهران
ایران
۱۳۸۴
3
دکتری
دانشگاه خوارزمی تهران
تهران
ایران
۱۳۹۱
آشنایی با زبان
#
زبان
میزان مهارت ترجمه
میزان مهارت مکالمه
1
انگلیسی
عالی
خوب
علایق تحقیقاتی
#
عنوان علاقمندى
تاریخ آغاز فعالیت
1
یادگیری حرکتی
۱۳۹۲
2
کنترل حرکتی
۱۳۹۲
3
روانشناسی ورزش
۱۳۹۲
طرح‌های تحقیقاتی
#
عناوین طرح‌هاى پژوهشى
مجریان
سازمان حامى
محل اجرا
وضعیت طرح
تاریخ تکمیل
1
اثر تمرینات انتقال وزن بر تعادل ايستا و پوياي زنان سالمند
رسول یاعلی
دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه تربیت بدنی
دانشگاه خوارزمی
تکمیل شده
1395
2
Effect of weight transfer balance training on static and dynamic balance
Rasoul Yaali, maliheh naeimi kia
تکمیل شده
2012
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
اثر انتظارات افزایش یافته بر روی خودکارآمدی ، عملکرد و یادداری دانش آموزان دخترمقطع متوسطه1 در حرکت پرتاب کیسه شنی
مهری عطار ایزی
2
تاثیر زمان آموزش بر یادگیری صریح و ضمنی مهارت پرتاب دارت در دانش آموزان با ریتم صبح فعال دختر 15 تا 18 سال
سیما معینی
3
اثر نوع آموزش (خطی و غیر خطی) بر یادگیری سرویس بک هند بدمینتون: دیجنریسی و عملکرد
سید کاظم موسوی
4
اثر بازخورد قیاسی اجتماعی مثبت بر خطر تفکرات کلیشه ای زنان در یادگیری دریبل
زهرا بیرانوند
5
تاثیر یک دوره بازی در زمین کوچک بر خلاقیت تاکتیکی و هوش هیجانی فوتبالیستهای جوان
امین بازوند
6
تاثیر روش های یادگیری ضمنی بدون خطا و استنباط قیاسی بر اجرا نخبه مهارت پرتاب دارت با استفاده از روش سریع
ابراهیم عباسی
7
اثر تمرین بدنی و ذهنی با دست برتر و غیربرتر بر اجرا و یادداری سرویس بک هند بدمینتون در دختران 12-14 سال
لیلا چوپان نژاد
8
تاثیر ارزش هیجانی و میزان انگیختگی محرک های هیجانی دیداری و شنیداری بر تحکیم حافظه رویه ای
فاطمه قناعتیان
9
تاثیر 6 هفته تمرین بینایی و مهارتی بر بهبود بینایی و عملکرد، یادگیری و انتقال سرویس کوتاه بک هند بدمینتون
سارا افتاده
10
تاثیر روشهای یادگیری قیاسی و آشکار بر مهارت پیش بینی سرویس والیبال در زمان خستگی
مطهره السادات فانیان
11
اثر بازخورد قیاسی اجتماعی مثبت بر خطر تفکرات کلیشه‌ای زنان در یادگیری دریبل فوتسال
زهرا بیرانوند
12
تاثیر بازخورد هنجاری مثبت و منفی بر تعادل پویای بیماران مولتیل اسکلروزیس شهر تهران
رسول مرادی ترک امیر
13
تاثیر نوع بیان آموزشی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت تعدیل یافته: نقش واسطه ای خودکار آمدی،حق انتخاب ادراک شده و عاطفه
فاطمه قناعتیان جهرمی
14
تأثیر 6 هفته تمرین بینایی و بینایی- مهارتی بر بهبود بینایی و عملکرد یادداری و انتقال سرویس کوتاه بک هند بدمینتون
سارا افتاده
15
مقایسه عملکرد شرکت کنندگان در گروه دستورالعمل های قیاسی و آشکار در یادگیری مهارت طناب زنی در کودکان 7 تا 12 سال
سعید اصلانی
16
تاثیر زمان آموزش بر یادگیری صریح و ضمنی مهارت پرتاب دارات دانش آموزان با ریتم صبح فعال دختر 16-15
سیما معینی
17
تأاثیر روشهای یادگیری قیاسی و آشکار بر مهارت پیش بینی سرویس والیبال در افراد خسته و سرحال
مطهره السادات فانیان
18
اثر انتظارات افزایش یافته بر خودکارآمدی و یادگیری دختران نوجوان
مهری عطارایزی
19
تاثیر روشهای یادگیری ضمنی بدون خطا و استنباط قیاسی بر اجرای نخبه مهارت پرتاب دارت با استفاده از روش سریع
ابراهیم عباسی
20
تاثیر بازی های ویدئویی فعال انفرادی و گروهی بر مهارتهای حرکتی درشت، تعادل، حرکات کلیشه ای و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم با عمکرد بالا
ندا قبادی قادیکلایی
21
اثر تمرین بدنی و ذهنی با دست برتر و غیربرتر بر اجرا و یادداری سرویس بک هند بدمینتون
لیلا چوپان نژاد نجف آبادی
22
تاثیر آموزش پرخطا و کم خطا بر توسعه بازنمایی ذهنی یک مهارت پیچیده حرکتی
نسرین زندی مشهدی
23
تاثیر بافت فشرده (جوراب و کفی طبی) بر دقت شوت فوتبالیست های ماهر و مبتدی قبل از و بعد از خستگی
محمد خرم روز
24
مقایسه اثر یادگیری افتراقی و تمرین تداخل زمینه ای بریادداری و انتقال سرویس کوتاه بکهند بدمینتون.
سیده ساناز حسینی
25
اثر تکلیف دوگانه حرکتی ، شناختی بر پاسخهای عاطفی، کارکردهای اجرایی و سطح فعالیت بدنی سالمندان دارای اضافه وزن
ندا نوریان
26
تأثیر یک دوره بازی در زمین کوچک بر خلاقیت تاکتیکی و هوش هیجانی
امین بازوند
27
تعیین اثربخشی تمرین دوتایی بر یادگیری مهارت پات گلف با تاکید بر نقش واسطه ای خودکارآمدی و انگیزش
الهام رادمهر
28
تآثیر غرقگی با استفاده از ذهن آگاهی بر اجرای اسپک زدن با دست غیر برتر والیبالیست های نیمه ماهر
سعادت تقی ملا
29
کاربرد تمرینات نقطه چالش در کمک به یادگیری عکس العمل گام برداری و تقویت حفظ تعادل در کودکان فلج مغزی همی پلژی
سمیه اشوری
30
تاثیر یک برنامه ورزشی منتخب بر کارکردهای اجرایی و عملکرد حرکتی کودکان داری ADHD
سیما صدفی قراملکی
31
نقش استراتژی های آموزشی یادگیری حرکتی در بهبود اعمال خلاقانه، تجربه غوطه وری و کلاچ و پیشگیری از آسیب ACL در ورزش فوتبال
بهزاد محمدی اورنگی
32
تعیین کارکردهای توجه بر یادداری، انتقال، کینماتیک مهارت شوت فوتسال و خلاقیت حرکتی نظریه اوپتیمال و رویکرد یادگیری افتراقی
سارا افتاده
33
تاثیر آموزش غیرخطی بر کارکردهای اجرایی بازکنان فوتبال
نرگس سلگی
34
اثر یادگیری دستورالعمل تمرکز درونی و بیرونی بر تغییرپذیری عملکرد و سازگاری در ورزشکاران رزمی مبتدی
فایزه محمدی سنجانی
35
تاثیر جنسیت و سن در یادگیری حرکتی ضمنی و تحکیم حافظه
افسون حراجی
36
اثر تمرین هوازی، تمرینات فوتبال و ویدیوگیم بر کارکردهای اجرایی، تصمیم گیری مخاطره آمیز و سطوح عامل نوروتروفیک مشتق مغزی در افراد معتاد به مواد محرک
علی حاج حسن طهرانی
37
مقایسه اثر بخشی بازی آزاد وطراحی شده مبتنی بر مهارت بر انگیزش ، خود کارآمدی لذت ومهارتهای حرکتی بنیادی کودکان پیش دبستانی
سمیرا حکمت نژاد
38
مقایسه تاثیر روش اموزش ترکیبی TGFU با SE وسنتی برخلاقیت فردی وتیمی ، انگیزش وعزت نفس وشایستگی حرکتی ادراک شده و واقعی کودکان در ورزش فوتسال
مریم داودی
39
مقایسه اثر بخشی آموزش خطی وغیر خطی بر کینماتیک دویدن جهت پیشگیری از اسیب در کودکان پیش دبستانی
حسنی الیاسی
40
تاثیر بازی زمین کوچک بر خلاقیت حرکتی بانوان تکواندو کار مبتدی در مهارت ضربه پای از عقب تکواندو (تیو تی چاگی): بررسی تغییر پذیری حرکتی
زینب ائین پژوه
41
مقایسه تاثیر روش های مختلف آموزش بر کینماتیک اندام تحتانی در مهارت حرکتی راه رفتن در کودکان پیش دبستانی: مطالعه مقدماتی پیشگیری از آسیب
مریم قربانی
42
تاثیر روش آموزش افتراقی و اوپتیمال بر یادگیری مهارت شوت فوتسال و خلاقیت حرکتی
سارا افتاده
43
مقایسه اثر آموزش برمبنای CLA(رویکرد مبتنی بر محدودگرها محور)وDL(رویکرد افتراقی) بر مهارت های حرکتی بنیادی دختران 6-10سال
روناک یزدانی
44
تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی و فعالیت درون تیمی در زمان حمله تیم ملی فوتبال ایران و فرانسه در مرحله گروهی جام جهانی 2018 و مقایسه انها
مجتبی قنبری بروجنی
45
اثر آموزش غیرخطی تاکتیک بر رفتار تاکتیکی بازیکنان و خصوصیات شبکه در طول مسابقات فوتسال پسران 10-12سال
زهرا میری
46
مقایسه روش های یادگیری ضمنی بدون خطا و استنباط قیاسی با تاکید برتمرکز توجه بیرونی بر میزان یادداری و انتقال مهارت بولینگ در کودکان مبتلا به ADHD
مینا خدایاری
47
مقایسه کارکرد اجرایی تکواندوکاران خبره و آماتور در مهارت های باز و بسته تکواندو
مهدیه عطااللهی
48
اثر دستورالعمل کانون توجه درونی و بیرونی بر تغییرپذیری کارکردی و سازگاری در ورزشکاران رزمی نیمه ماهر
فایزه محمدی سنجانی
49
مقایسه کارکردهای یادگیری مشاهده ای در بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان و مردان
مریم نامی
50
تاثیر بازی زمین کوچک بر خلاقیت حرکتی بانوان تکواندو کار : بررسی تغییر پذیری حرکتی
زینب ائین پژوه
51
تاثیر تمرینات ادراکی- حرکتی و تمرینات حرکتی ریتمیک بر ابعاد توجه و ارتقا نظریه ذهن در کودکان 12- 9 سال
نیلوفر میرزائی
52
بررسی تأثیر 4 هفته تمرینات ورزشی آنلاین بر رفتار فعالیت بدنی، سبک زندگی و سلامت روانی زنان میانسال در طول همه‌گیری ویروس کرونا
پریسا طاهری
53
مقایسه روش های یادگیری ضمنی بدون خطا و استنباط قیاسی با تاکید برتمرکز توجه بیرونی بر میزان یادداری و انتقال مهارت بولینگ در کودکان مبتلا به اوتیسم
مینا خدایاری
54
کاربرد نظریه بازی برای ارزیابی خلاقیت
زهرا شریعتی
55
بررسی تفاوت خستگی ناشی از فعالیت ورزشی بر شاخص های خستگی و کنترل قامت در شرایط تکلیف دوگانه افراد سالم و بیماران مولتیپل اسکلروزیس
زهرا گلزاری
56
تاثیر آموزش پرتاب دارت به روش بدون خطا بر اجرا و یادداری مهارت دارت و پرتاب از بالای سر در کودکان 3-6 سال شهر تهران
نگار عباسی
دروس ترم جاری
826 - اجرا، اکتساب و یادگیری حرکتی - روز: دوشنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
520 - اکتساب مهارت های حرکتی - روز: یک شنبه - از ساعت 13:00 تا 15:00
589 - زبان تخصصی - روز: یک شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
578 - سمینار در یادگیری حرکتی - روز: سه شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
526 - اختلالات یادگیری حرکتی - روز: سه شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00