توصیف مختصر

توضیحات استاد

نام: عباس
نام خانوادگی: بهرام
ملیت: ایرانی

                                                        

 تحصیلات
کارشناسی: تربیت بدنی و علوم ورزشی: دانشگاه خوارزمی (مدرسه عالی ورزش) 1358
کارشناسی ارشد: تربیت بدنی و علوم ورزشی (رفتار حرکتی): دانشگاه تربیت مدرس 1368
دکتری تخصصی: علوم فعالیتهای حرکتی (یادگیری و کنترل حرکتی): دانشگاه مونترال کانادا 1375

 

      

 

تجارب و فعالیت های پژوهشی

همکاری با بخش طرحها و تحقیقات جهاد دانشگاهی با انجام تحقیقات متعدد

همکاری با سپاه پاسداران در زمینه های برنامه های اوقات فراغت و آمادگیهای رزمی تخصصی رزمندگان

راه اندازی و هدایت طرح شناسنامه ورزشی کشور

مجری طرحهای تحقیقاتی در دانشگاه (داخلی و خارجی)،پژوهشکده تربیت بدنی، سازمان  از جمله:

            مقایسه هماهنگی چشم و دست دانش آموزان کشور با نرم فراستیگ  

            مقایسه آمادگیهای جسمانی و حرکتی با آموزش پذیری دواطلبین ورود به رشته تربیت بدنی

            اثر اگاهی از نتیجه (KR) بر یادگیری تکالیف حرکتی

            مقایسه تصویر بدنی با ترکیب بدنی بزرگسالان فعال و غیر فعال حرکتی شهر تهران

            مقایسه اعتماد به نفس ورزشکاران نخبه و غیر نخبه ورزشهای انفرادی

            اعتبار یابی پرسشنامه خود پنداره و بررسی عوامل موثر بر آن در دانش آموزان کشور

            تاثیر رقابت گرایی و نوع رشته ورزش بر ورزش گرایی و انگیزش پیشرفت

            تاثیر دستورالعمل آموزشی درونی وبیرونی بر یادگیری مهارت حرکتی

ساخت و اعتبار یابی دستگاه های ثبت رقتار حرکتی از جمله:

            دستگاه اندازه گیری عملکرد حرکتی ( توالی زمانبندی)

            دستگاه شبیه ساز الگوی هماهنگی دودستی

 

عضویت درهیات تحریریه مجلات علمی پژوهشی از جمله:

            "       "       " مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (سردبیر)

            "       "       " پژوهشنامه علوم ورزشی (دانشگاه مازندران)
           "        "       " مجله روانشناسی ورزشی (پژوهشگاه تربیت بدنی)

 

 

 

 

 

 

دروس ارائه شده

نام درس
 
نام درس کد درس تعداد واحد گروه درسی زمان ارائه درس تاریخ امتحان ترم ارائه درس
کنترل حرکتی 6 نامش9خص | نامشخص | نامشخص | نامشخص - ترم دوم 1395
کنترل حرکتی 6 نامشخص | نامشخص | نامشخص - ترم اول 1395
روش و طرحهای تحقیق در علوم رفتار حرکتی                     94-تا اکنون
سمینار در یادگیری و کنترل حرکتی                                  "       :
نمایش 2 نتیجه
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغ‌التحصیلى
میانگین کل
1
کارشناسی
خوارزمی (مدرسه عالی ورزش
تهران
ایران
1358
17/70
2
کارشناسی ارشد
تربیت مدرس
تهران
ایران
1367
17/50
3
دکتری تخصصی
مونترال
مونترال
کانادا
1375
A
آشنایی با زبان
#
زبان
میزان مهارت ترجمه
میزان مهارت مکالمه
1
انگلیسی
خوب
خوب
1
فرانسه
متوسط
متوسط
مهارت‌های حرفه‌ای
#
عنوان مهارت‌ حرفه‌اى
تاریخ آغاز فعالیت
1
ارتقاء مهارتهای بنیادی کودکان 6-2
1385
2
ارتقا< مهارتهای ورزشی نوجوانان
"
3
ارتقاء کیفیت مهارتهای ورزشی بزرگسالان
1390
4
بهبود مهارتهای حرکتی پایه سالمندان
"
5
بهبود رفتار حرکتی در افراد با مشکلات و اختلالات حرکتی
"
علایق تحقیقاتی
#
عنوان علاقمندى
تاریخ آغاز فعالیت
1
:        همکاری با بخش طرحها و تحقیقات جهاد دانشگاهی با انجام تحقیقات متعدد
2
ر همکاری با سپاه پاسداران در زمینه های برنامه های اوقات فراغت و آمادگیهای رزمی رزمندگان
3
اه اندازی و هدایت طرح شناسنامه ورزشی کشور
4
مجری طرحهای تحقیقاتی در دانشگاه (داخلی و خارجی)،پژوهشکده تربیت بدنی، سازمان از جمله
5
اثر اگاهی از نتیجه (KR) بر یادگیری تکالیف حرکتی                      
6
مقایسه تصویر بدنی با ترکیب بدنی بزرگسالان فعال و غیر فعال حرکتی شهر تهران
7
  اثر اگاهی از نتیجه (KR) بر یادگیری تکالیف حرکتی                      
8
مقایسه تصویر بدنی با ترکیب بدنی بزرگسالان فعال و غیر فعال حرکتی شهر تهران
طرح‌های تحقیقاتی
#
عناوین طرح‌هاى پژوهشى
مجریان
سازمان حامى
محل اجرا
وضعیت طرح
تاریخ تکمیل
1
تکمیل شده
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
اثر دست کاری های حسی (بینایی، حس پیکری) و شناختی بر کنترل قامت کشتی گیران با سطوح مهارتی مختلف
امین غلامی
2
اثرژنوتبپ های متفاوت ژن ACE و ACTN-3 در اثربخشی برنامه حرکتی اسپارک بر عملکرد مهارتهای حرکتی بنیادی وبرخی عوامل آمادگی جسمانی کودکان 6 ت 8ساله
امید محمدیان
3
تاثیر روش آموزش افتراقی و اوپتیمال بر یادگیری مهارت شوت فوتسال و خلاقیت حرکتی
سارا افتاده
4
اثز یادگیری توجه تمرکز درونی و بیرونی و تغییرپذیری کارکردی بر عملکرد ضربه مشت کاراته کاران
فائزه محمدی
5
اثر بازی طراحی شده در برابر بازی آزاد در مهارت دستکاری کودکان پیش دبستانی
فاطمه گلپایگانی داویجانی
6
تاثیر دستکاری قیود تکلیف در بازی های SSG بر بروندادهای عملکردی تیم و عملکرد تاکتیکی بازیکنان در بازی واقعی فوتبال
مرضیه انتظاری
7
تاثیر تمرینات شناختی حرکتی و ادراکی بر عملکرد کودکان دارای ناتوانی هوشی خفیف
زهرا ملک ابادی زاده
8
تاثیر آموزش غیرخطی بر کارکردهای اجرایی بازکنان فوتبال
نرگس سلگی
9
تعیین اثر یک دوره مداخلات مبتنی بر اگزرگیم بر شایستگی حرکتی ، وزن هی حسی و استراتژی های کنترل حرکتی افراد مبتلا به اختلال هماهنگی رشد 10-15 سال : همراه با پیگیری
هانیه علیزاده خانقاه
10
تعیین کارکردهای توجه بر یادداری، انتقال، کینماتیک مهارت شوت فوتسال و خلاقیت حرکتی نظریه اوپتیمال و رویکرد یادگیری افتراقی
سارا افتاده
11
تمرکز توجه و تاثیر آن بر کارآیی و کارآمدی حرکت جودوکاران خبره : مطالعه کیفی فرضیه عمل محدود شده
مسلم بهمنی
12
نقش نیازهای روان شناختی پایه در یادگیری حرکتی خودکنترلی و انتخاب راهبرد : بررسی میانجی های یادگیری
روبیتا کمیلی
13
اثر یک دوره برنامه حرکتی منتخب بر عملکرد حرکتی مهارت های بنیادی، آمادگی جسمانی و فنوتیپ های عضلانی در کودکان پسر حامل ژنوتیپ های متفاوت ACE و ACTN3
امید محمدیان
14
نقش استراتژی های آموزشی یادگیری حرکتی در بهبود اعمال خلاقانه، تجربه غوطه وری و کلاچ و پیشگیری از آسیب ACL در ورزش فوتبال
بهزاد محمدی اورنگی
15
اثر حرکات بینایی – وستیبولوآکولار در شرایط بازخورد بینایی مستقیم و غیرمستقیم بر تغییرات ساکادی، کنترل پاسچر و گام‌برداری کودکان با نقص توجهی – بیش فعالی (ADHD)
سنا سلطانی
16
کنترل پیش بینانه حرکات در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا : رویکرد تلفیقی برای یادگیری مهارت های حرکتی
سعید آهار
17
بازخورد ویدیویی بر اثربخشی تمرین دوتایی در یادگیری مهارت شنای کرال سینه کودکان
علی شکوهی زاده
18
تحلیل غیر خطی سینرژی های تیمی از طریق بررسی رفتار توپ در تیم های فوتسال
محسن محمدی
19
تعیین اثر طراحی بازی بر اساس دیدگاه نقطه چالش بهینه و رویکرد مبتنی بر قیود بر رشد مهارتهای دستکاری پسران 6 تا 8 ساله
مرضیه رشیدی طاشکویی
20
تاثیر آموزش پرخطا و کم خطا بر توسعه بازنمایی ذهنی یک مهارت پیچیده حرکتی
نسرین زندی مشهدی
21
آثار کوتاه و بلندمدت رویکردهای مداخلاتی تکلیف محور و بازی محور و ترکیبی بر رشد شایستگی حرکتی واقعی و ادراک شده کودکان 4-6 ساله (یک مطالعه پیگردی 3 ماهه)
مرضیه آرمان
22
مدل جامع اندازگیری شایستگی حرکتی کودکان 10-7 سال شهرقدس
زینب خداوردی
23
اثر نوع تمرین(کم خطا و پرخطا) بر یادگیری مهارت پات گلف و خودکارآمدی در کودکان با توانایی شناختی و حرکتی متفاوت
زهرا صفیان
24
آثار تمرین با دشواری اسمی و کارکردی متفاوت بر یادگیری تکالیف هدف گیری در کودکان عادی و کم توان ذهنی
علی حسین ناصری
25
تاثیر سطوح کنترل پیچیدگی تکلیف و بازخورد بر یادگیری پات گلف
مجتبی جلالوند
26
مقایسه اثر آموزش خطی و غیرخطی بر مهارتهای حرکتی بنیادی دستکاری، انگیزش درونی و شایستگی حرکتی ادراک شده دختران 8 ساله
معصومه قربانی مرزونی
27
تأثیر تمرینات چشم آرام بر رفتارهای خیرگی و پیش بینی عمل حریف درمهارت پنالتی دروازه بان های خبره و مبتدی فوتبال
علی پشاآبادی
28
روایی، پایایی و هنجاریابی آزمون رشد حرکتی درشت نسخه سوم درکودکان 3 تا 10 سال شهر اهواز
فرزاد محمدی
29
ارتباط بالیدگی زیستی و فعالیت بدنی دختران نوجوان با توجه به نقش عوامل واسطه ای روان شناختی و عوامل تعدیل کننده جامعه شناختی : رویکرد مختلط
لیلا ضامنی جعفرکلائی
30
تأاثیر متغیرهای ژنتیکی ACE و ACTN-3 در اثربخشی برنام? مداخله‌ای حرکتی منتخب و انواع شیوه‌های فرزندپروری والدین بر عملکرد مهارت‌های حرکتی بنیادی و انگیزش‌ حرکتی کودکان 4 الی 6 ساله
شهرام نظرپوری
31
اثر تمرین چشم آرام بر یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی
زهرا عبدالملکی
32
اثر تمرینات ریتمیک بر تعادل و هماهنگی کودکان دختر 7-9 سال با نسبت انگشتی( D2:D4) بالا و پایین
زهرا جعفری قهفرخی
33
اثر کانون توجه از طریق خودگفتاری(آشکارو پنهان) بر عملکرد و یادگیری هماهنگی پرتاب دارت در کودکان
فاطمه ناهید
34
تاثیر زمان بندی تصویر سازی درونی و بیرونی بر عملکرد یادگیری پرتاب دارت در دانشجویان دختر مبتدی
فاطمه طالبی
35
تاثیر بازخورد هنجاری بر تعادل ایستا و پویازنان سالمند
مهنازسادات موسوی هفتادری
36
ساختار یابی مدل سواد بدنی در دختران 10 ساله ناحیه 1 شهرستان اهواز
مریم میرعالی
37
مقایسه دوازده هفته تمرین ترکیبی بر تعادل زنان سالمند و فعال سالم با خطر زیاد زمین خوردن تحت تکلیف دوگانه
هانیه علیزاده خانقاه
38
تاثیر تمرینات ثبات مرکزی بر مهارت های جابجایی و کنترل شی کودکان دارای تاخیر در رشد مهارت های حرکتی بنیادی
مسلم بهمنی
39
تاثیر ژیمناستیک مغزی و بازی های یادگیری حرکتی بر مهارت های حرکتی درشت و پیشرفت تحصیلی کودکان سندروم داون
الهام داورپناه
40
تاثیر افزایش مسافت توجه بیرونی و ترجیح افراد بر دقت اجرا و فعالیت ایی ام جی عضلات در پرتاب دارت
محمدمهدی خیرخیز
41
تاثیر کاهش فراوانی نسبی بازخورد و تمرین بر یادگیری زمانبندی نسبی و مطلق از طریق مشاهده در یک تکلیف زمانبندی متوالی
لاله نصری
42
اثر استرس ناشی از فعالیت بدنی کوتاه مدت بر تحکیم حافظه رویه ای جنسیت
فرهاد قدیری
43
تاثیر برنامهی مداخله ای ترکیبی بر فعالیت بدنی دختران 8 تا 10 سال شهر بروجن
نجمه صفرنژادبروجنی
44
مقایسه تاثیر شیوه های مختلف خود گفتاری انگیزشی - آموزشی و نوع تکلیف بر خود کار آمدی جسمانی ، عملکرد و یادگیری
سحر بردبار
45
تاثیر برنامه ریزی تمرین ، مقدار تمرین ومشابهت تکلیفدر اکتساب ، انتقال و یادداری مهارت های شوت بسکتبال
بهنام مهدوی
46
تحلیلکیفی اثر هیجانی سازی وسطح مهارت الگو بر عملکرد ویادگیری پرتاب دارت
مجتبی اسلام جو
47
اثر شدت های مختلف فعالیت بدنی بد نوسانات پاشویی تغییر پذیری و عملکرد راهنما
محسن محمدی
48
اثر نوع بازخورد کنترلی بر عملکرد و یادگیری تکلیف زمان بندی متوالی
زهره احمدی املی
49
بررسی پردازش های شناختی ضمنی صریح و حافظه فعال در حین وپس از شدت های متفاوت فعالیت بدنی
محمد ملکی
50
تاثیر الگو دهی دامنه ای بر یادگیری مشاهده ای در تکلیف چیپ فوتبال
سپیده حامدی
51
رابطه ساختاری بین وضعیت اجتماعی - اقتصادی و بالیدگی با خود پنداره بدنی دختران
زهرا عبدالملکی
52
تاثیر الگودهی دامنه ای بر یادگیری یک مهارت حرکتی
سوران بهرام پور
53
اثر تمرین و سازگاری بر اکتسلب تکلیف دو گانه : تعیین نیازهای توجهی مهارت اسمش بدکینتون در ورزشکاران ماهر
رسول یاعلی
54
ارتباط بین شایستگی مهارت حرکتی و فعالیت بدنی در دختران پایه سوم دبستان نقش میانجی شایستگی حرکتی ادراک شده و آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت
زینب خداوردی
55
سنجش اعتبار و پایانی پرسشنامه کارکردهای یادگیری مشاهده ای، کاربرد نقش واسطه ای سن، جنس، نوع ورزشبر کاربرد یادگیری مشاهده ای درورزشکاران مبتدی و ماهر
الهام حاتمی شاه میر
56
تاثیر اگاهی از نتیجه خود کنترلی بر یادگیری حرکتی در یک برنامه تمرینی مشاهده ای دو تایی
شهاب پروین پور
57
للللل
امین غلامی
58
اثر یادگیری دستورالعمل تمرکز درونی و بیرونی بر تغییرپذیری عملکرد و سازگاری در ورزشکاران رزمی مبتدی
فایزه محمدی سنجانی
59
تعیین اثر روش تدریس معلمان تربیت بدنی بر انگیزش پیشرفت دانش آموزان
محدثه باقری براگوری
60
اثر دستورالعمل کانون توجه درونی و بیرونی بر تغییرپذیری کارکردی و سازگاری در ورزشکاران رزمی نیمه ماهر
فایزه محمدی سنجانی
61
تاثیر سطح تکانشگری بر شاخص های عملکردی بازیکنان مبتدی والیبال
مرجان هامون نورد
62
نقش دستکاری قیود (مقیاس بندی) بر بهبود مهارت های ورزشی، عوامل روانشناختی و تغییرپذیری حرکتی: بهره گیری از رویکرد آموزش غیرخطی
سیدکاظم موسوی
63
کارایی تمرین تکلیف دوگانه و حرکات موزون بر کارکردهای اجرایی، گام برداری تکلیف دوگانه، توانایی انتقال به تکلیف تمرین نشده و سطح فعالیت بدنی در افراد سالمند با اختلال شناختی خفیف: همراه با پیگیری
مهدی ضامنی مطلق
64
اثر اگزرگیم بر تبحر حرکتی و سازماندهی حسی افراد مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی و رشد عادی گروه سنی
هانیه علیزاده خانقاه
65
مقایسه اثر آموزش تلفیقی با آموزش مجزای تکنیک و تاکتیک بر یادگیری مهارتهای هندبال، تصمیمگیری وحمایت همتیمی در پسران نوجوان
طوبی درویشی
66
اثر حرکات بینایی – وستیبولوآکولار در شرایط بازخورد بینایی مستقیم و غیرمستقیم بر تغییرات ساکادی، کنترل پاسچر و گام‌برداری کودکان با اختلال نقص توجه – بیش فعالی (ADHD)
سنا سلطانی
67
مقایسه یادگیری افتراقی و آموزش خطی بر تعادل ایستا وپویا ژیمناستیک کاران پسر 6 تا 10 سال
سیدعادل روانگرد
68
تاثیر بازخورد هنجاری و تواتر بازخورد اگاهی از عملکرد بر عملکرد، یادگیری انگیزه مشارکت ورزشی ،خودکارامدی شوت فوتسال
مصطفی قائد رحمتی
داوری در کنفرانس‌ها
#
عناوین کنفرانس‌ها
تاریخ همکارى و توضیحات
1
همایش بین المللی علوم ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
1388-1395
2
همایش علوم ورزشی دانشگاه گیلان
1377
3
همایش ورزش و کودکی دانشگاه خوارزمی
1395-1397
4
همایش علوم ورزشی کاربردی دانشگاه الزهرا
1382
دروس ترم جاری
818 - تحلیل نظریه های یادگیری و کنترل حرکتی - روز: دوشنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
820 - روشهای پژوهش پیشرفته در رفتارحرکتی - روز: سه شنبه - از ساعت 09:00 تا 10:00
824 - مطالعه هدایت شده - روز: سه شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
578 - سمینار در یادگیری حرکتی - روز: دوشنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
583 - سمینار رشد حرکتی - روز: یک شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00