توصیف مختصر
بیوگرافی
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغالتحصیلى
میانگین کل
1
دکتری تخصصی
1382/07/19
طرحهای تحقیقاتی
#
عناوین طرحهاى پژوهشى
مجریان
سازمان حامى
محل اجرا
وضعیت طرح
تاریخ تکمیل
1
تکمیل شده
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
آموزش ادبیات داستان از طریق دو رویکرد در کلاس انگلیسی به عنوان زبان بیگانه
سپیده احمدخان بیگی
2
بررسی تفاوت ها در کاربرد استداتژی یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی بین زبان آموزان دو زبانه ایران
هادی یعقوبی نژاد
3
تحلیل متن مقاله بحثی رشته های فی و انسانی با استفاده از تئوری
زهرا حیدری
4
درک طنز فراگیران غیر بومی در سطح عالی
مریم خلیلی
5
بررسی نرم افزار های آموزشی زبان انگلیسی از دیدگاه تحلیل گفتمان انتقادی و نشانه اجتماعی
زهرا کردجزی
6
تحلیل و بررسی مقابله ای گونه زبانی در مقالات تخصصی و مقالات غیر تخصصی در رشته روانشناسی
پروین مشتاقی
7
بررسی رابطه دانش هم ایی و نوشتار دانشجویان زبان انگلیسی
عیسی عطاردی
8
بررسی سرمایه فرهنگی والدین و رشد شناختی دانش اموزان در شرایط اجتماعی مختلف
سکینه دودانگه
9
زنجیره های واژگانی- گستردگی و عمق دانش واژگانی در عملکرد فراگیران زبان انگلیسی
مصطفی جانبی عنایت
10
رسانه و غرص ورزی بازتاب مسلمانان در رسانه های دنیا بااستفاده از مدل گفتمان انتقادی
حسین خانی ارانی
11
مقایسه تطبیقی کاربرد نظریه ترازیویتی در بررسی جنسیتی کتابهای درسی زبان خارجی
الهام هوشمندقره باغ
12
سبکهای تفسیر هویتی زبان اموزان دریافت ایرانی
هانیه دیوان بگی
13
ارزیابی ترجمه در پرتو روایت شناسی بررسی موردی رمان خانم دالووی
صنعان صدیقی
14
بررسی تاثیر الگوهای منطقی زبان خارجی برعملکرد
کامبیز رمضانی
15
تجزیه و تحلیل ابزارهای زبانی ارزشیابی در کتب نشر داخل و خارج
سیامک مرادی
16
تاثیر بازخوردی امتحانات نهایی دبیرستان در ایران بر استراتزیهای اماده سازی ازمون
میثم دامن کش
17
تاثیر سبک نگارش نوسینده مترجمان براثار ترجمه شده
فاطمه شریف مهر
18
فرهنگ مقصد ومعلمان زبان خارجی ایرانی اشناسازی ارتقا یا کنار گزاری
ابوالفضل احمدوند
19
ارتباط بین خلاقیت و تفکر انتقادی معلمین و اندیشیدن درباره تدریس
فاطمه آرمین فر
20
بررسی مقابله ای گونه زبانی طرح درس
لیلا محمدپور
21
بررسی انتقادیگفتمان کتاب های بومی در مقایسه با کتاب های بین المللی: به تصویر کشیدن نقش های مربوط به جنسیت
سهیل غفاری توران
22
بررسی شاخص های فرهنگی غرب در کتاب American English Files روی قسمت خواندن
فاطمه بیگی
23
تاثیر اموزش ارزیابی همگروهی برعوامل اماری و روانشناختی اموزش متوسطه
مجید ایزانلو
24
تحلیل گفتمان انتقادی مطالب اموزش زبان انگلیسی برای یافتن رگه های از ایبرالیسم بعنوان ایدولوزی مسلط در کشور اسلامی
محمد شیخی
25
بررسی منابع ارزیابی دربخش تقدیر و تشکر کتابهای غلوم انسانی و پایه
مرجان طبیجی
26
تحلیل پرگمتیک رعایت ادب درمقالات جوابیه به عنوان نمونه های از مجادلات اکادمیک
محدثه خسروی
27
بررسی پدیده های فرهنگ پذیری از راه دور درمیان معلمان ایرانی زبان انگلیسی و ارتباط بین این پدیده و اگاهی فرهنگی معلمان
آزاده باقری
28
بررسی بازتاب کنش گران اجتماعی در رمان چینو آچه به با عنوان همه چیز فرو می پاشد و دو ترجمه ی فارسی آن
ملیحه راشد
29
بررسی نگرش فراگفتمانی و شیوه بیان آن در مقالات انگلیسی: مطالعه مقایسه ای رشته، زمان انتشار و عضویت دانشگاهی"
ولی محمدی
30
بررسی استراتژی های درگیر بکارگرفته شده توسط مدرسان زبان انگلیسی: مورد سابقه و تجربه آموزشی
الناز عادل نیا
31
بررسی توالی زمانی در انتخاب استراتژی توسط مترجمان انیمیشن با درنظرگرفتن دسته بندی گوتلیب
فرهاد شکیبامنش
32
ارزیابی اموزش زبان انگلیسی در مدارس متوسطه ایران : بررسی نقادانه
علی عباسی نیا
33
مطالعه میان رشته های الکو تم درارتباط باتخصص درمقالات علمی دیدگاه تاریخی
لیلا شجاع
34
تاثیر رفتارهای کلامی در مقابل رفتارهای غیرکلامی معلمان به روی میل زبان آموزان ایرانی به محاوره در زبان انگلیسی
ابوالفضل همدانی
35
بررسی رابطه بین پیشینه سرمایه های اجتماعی فرهنگی زبان اموزان ایرانی سطح پیشرفته و عملکرد انها در فعالیتهای استدلالی
اکبر بایرامی
36
رابطه تصویری - کلامی در آموزش و ارزیابی لغات: بررسی چندوجهی سایت های آموزش زبان به عنوان زبان دوم خارجی به کودکان
گلشن محجوب
37
تاثیر جهت گیری سیاسی بر ترجمه خبر در روزنامه های انگلیسی ایران
علی ارسلان شهلا
38
بررسی بین فرهنگی ابزارهای ارزیابی متون عمومی و دانشگاهی
مودت سعیدی
39
هویت دو وجهی ،فرصت یاتهدید در یادگیری؟مطالعه معناشناختی مقابله ای دانشجویان درس انگلیسی نیمه تخصصی دارای هویت دو وجهی با فرهنگ پذیری از راه دور
کیانوش لایقی
40
ارزیابی سوادزبانی: ناهمخوانی بین مدرسان زبان تخصصی ، معلمان موضوعی و دانشجویان مقطع کارشناسی
قاسم جهانگیری
41
بررسی تفاوت های بین فرهنگی و زبان ارزشیابی در ساختار ژنریک گزارش های ارزشیابی دکتری در پیکره ی انگیسی نوشتاری به عنوان زبان بین المللی در محیط های آکادمیک
اتوسا ثابت
42
بررسی چشم انداز زبان شناسی شهر تهران
رضا کرمی فرد
43
ایدئولوژی در ترجمه ادبیات کودکان
انسیه گرگانی فیروزجائی
44
ارزیابی عینی ترجمه فیلم بررسی انیمیشن های دوبله شده
مهدی نوروزی کوچکسرائی
45
بررسی تحلیلی وضعیت کنونی پژوهش های تلفیقی در حیطه زبان شناسی کاربردی
سیدمحمدرضا هاشمی
46
تحلیل نشانه شناختی نقشهای اجتماعی مطرح شده در بسته های نرم افزاری اموزش زبان انگلیسی
معصومه کفشگر سوته
47
بررسی پراکسیمیتی در دوره های آموزشی ویدیویی آنلاین
امیدرضا رجبی
48
تحلیل گفتمان انتقادی نحوه پوشش خبری رسانه های غربی و خاورمیانه در رابطه با جنگ 2011 سوریه
حسین المحیمید
49
رابطه میان هوش ریاضی-منطقی و زبانی و استدلال های منطقی غلط در نوشتن پاراگراف های جدلی و ترغیبی: در دانشجویان اموزش زبان انگلیسی در ایران
سروش حاجی زاده مقدم
50
تجزیه و تحلیل نشانه های اجتماعی در مجلات درون پروازی بین المللی به عنوان یک گفتمان گردشگری : یک مطالعه میان فرهنگی
شیماسادات قاسمی
51
تحقیقی نقادانه از فرهنگ غرب در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران
عباس پارسازاده
52
تحلیل و بررسی نشانه شناسی پوسترهای فیلمهای ایرانی در جشنواره های داخلی و خارجی : رویکردی ترجمه ای
اکرم اقالو
53
بررسی در زمانی تغییرات ژانر حقوقی در مقالات علمی و آرای دادگاهها تحلیل سبکی / بلاغی کلان و زبانشناسی خرد
حسام اذری
54
پراگماتیسم بین زبانی توانمندی و شناخت آموزگاران زبان در شرایط محیطی زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجه در ایران
محمدرضا مسرور
55
ارزیابی چندوجهی وضعیت کنونی ارزشیابی پویا و بررسی روش های ممکن جهت غنی سازی درک شناختی و عملکرد مدرسان ایرانی
سعید محمدی
56
ادب در
محدثه موحدی
57
بررسی وفاداری در ادبیات کودکان از طریق تئوری ارزیابی: مطالعه مقایسه ای دو ترجمه چارلی و کارخانه شکلات
سهیل صالح زهی گرگیج
58
پژوهشی در چالش ها و میسر بودن به کارگیری گونه های مختلف زبان انگلیسی در طراحی تستی بین المللی از زبان انگلیسی
سجاد عارف صدر
59
مطالعه تطبیقی (مقایسه ای) لغات احساسی به کار رفته در کتاب های درسی زبان انگلیسی تدوین شده در ایران و کتاب های درسی بین المللی برای نوجوانان
ژاله صادقیان صادق اباد
60
تجزیه و تحلیل چند وجهی فیلم های اموزشی محبوب معلمان ایرانی در برنامه های اشتراک گذاری
امیررضا پورکاظم
61
تحلیل مقایسه ای فرآیندها و فرآورده های مترجمان مبتدی و نیمه متخصص ایرانی: مطالعه ای با استفاده از Think-Aloud Protocol
میلاد فارغ
62
بررسی توانش فرافرهنگی در برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی دوره کارشناسی در ایران:
سیاست گذاری، طراحی، و اجرا
علی دباغ
63
نحوه استفاده از پیشینه ی تحقیق در رشته زبانشناسی کاربردی: از دیدگاه نظریه داده بنیاد
سیامک مرادی
64
نقش داستان های بومی در یادگیری لغات
سحر فرامرزی جلفایی
65
بررسی رابطه میان مهارت یادگیری زبان انگلیسی و تغییر هویت قومی زبان آموزان تالشی
شیرین اسماعیلی
66
تحلیل چندوجهی از بازنمایی های بصری و کلامی گفتگوهای TED: مطالعه نشانه شناسی اجتماعی چهار رشته
فائزه منصورسمائی
67
نقش داستان های بومی شده در یادگیری لغات
سحر فرامرزی جلفایی
دانشجویان تحت مشاوره
#
عنوان
افراد
1
مقایسه در دنیای مجازی تخصصی
فاطمه چهکندی
2
تاثیر تصیح اشتباهات نگارشی دانش آموزان به صورت شفاهی بحث و کنفرانس
مریم علی پورخاتونی
3
تجزیه و تحلیل عوامل فراگفتمانی مقالات انگلیسی برای اهداف ویزه در برای اهداف حرفه ای
زهره دادمهر
4
بررسی رویکردهای دست اندرکاران زبا تخصصی نسبت به استفاده کردن از مطالب اینترنتی به عنوان بخشی از مهارت خواندن و درک مطلب زبان
رضا دشتستانی
5
بررسی رابطه میان هوش زبانی و منطقی زبان آموزان و میزان تکرار مغلطه های بی قاعده و دلایل و انواع آنها در نوشتن متن استدلالی
مودت سعیدی
6
بررسی ساختار زبان گونه ای در قسمت توصیف مجلات تخصصی
هدی محسن زاده
7
بررسی اثر پیچیدگی فعالیتها و محدودیتها زمانی بر عملکرد فراگیران با سطح توانایی متفاوت در مهارت نوشتن
سیده معصومه حسینی مقدم
8
بررسی تغییرات صورت گرفته در روند ترجمه و زیرنویس فیلم باتوجه به انتقال زبان گفتار به زبان نوشتار براساس مدل تحلیل گفتمانی هلیدی
نسیم حسین نتاج درزی
9
بررسی تحلیلی سیاست ، برنامه ریزی و اجرای آموزش زبا ن انگلیسی در ایران
فرهاد مظلوم زوارق
10
تاثیر اضافه کردن اصول آموزش زبان تفکر گرایانه به دوره های تربیت مدرس
محمدشاهین تقدمی
11
بررسی مقایسه ای تجزیه و تحلیل ترانزیویتی چکیده پایان نامه ها
زهرا عنایتی
12
میزان تاثیر دانش زبانی دانش متنی آگاهی فرهنگی و دانش ترجمه برکیفیت ادبی
رضا خرمیان
13
بررسی تعامل نویسنده و خواننده در مقالات تحقیقی زبانشناسی کاربردی با توجه به ساختارهای فراکلامی
سونیا عزیزی زرندی
14
بررسی امادگی معلمان و زبان اموزان برای یادگیری مستقل زبان انگلیسی
محبوبه فراهانی
15
تاثیرنظارت اموزش یادگیری محور بر بهبود اموزش و یادگیری معلمان و زبان
هوشیار علیزاده
16
بررسی دانش آموزشی معلمان ایرانی و اعتقاد آنها در رابطه با ارزیابی پویا
فروزان غلامی
17
بررسی بین رشته ای ساختار موضوعی قسمت بحث پایان نامه های کارشناسی ارشد
سارا نظامی ناو
18
برسی ماهیت بحث کلاسی در کلاسهای گرامر
محمدرضا فرنگی
19
مطالعه برنامه ریزی درسی کلاس های آموزش ضمن خدمت معلمان زبان انگلیسی دبیرستان در آموزش و پرورش ایران
سیداسداله اسدی
20
بازنگری دوره های آموزش زبان با اهداف ویژه در کانون زبان ایران: سیاست گذاری، برنامه ریزی، و اجرا
محمدشاهین تقدمی
21
توانش بین فرهنگی ارتباطی نقادانه: ارزیابی نگرش و برداشت مدرسان ایرانی زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی
داود تقی پور بازرگانی
22
شبه ترجمه در ایران: مطالعه ی موردی آثار دکتر علی شریعتی
مینا عبدی
23
تجزیه تحلیل سیاستهای نیازهای زبانی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ایرانی
سمیه اقدم شهسوار
24
بررسی براثرات برنامه ریزی مشترک بر روی پیچیدگی
مرتضی نصیری
25
بررسی تفکرات عقاید دانش نحوه همکاری روش تدریس تهیه تدوین مطالب درسی و روش ارزیابی اساتید زبان تخصصی درایران
رضا طاهرخانی
26
بررسی تطابق باور و عملکرد معلم نسبت به استراتژی های خواندن
مهرنوش دهقانی
27
مطابقت (ارتباط) بین گرایش معلمان به سمت رویکرد تدریسی فعالیت محور و تمرین های آموزشی مطابق با این رویکرد در کلاس
مصطفی نظری عباس بلاغی
28
بررسی ارتباط میان شرایط فعالیت زبانی دشواری فعالیت زبانی و عوامل عاطفی از درک تا عمل
علیرضا زارع الانق
29
ارزیابی انتقادی دوره های اموزش زبان انگلیسی برای اهداف ویزه تحصیلی از دیدگاه برنامه ریزی زبانی دراموزش
ابوطالب ایرانمهر
30
یادگیری معلم: از بررسی فرایندها و ابزارها تا تدوین مدلی آموزشی برای معلمان انگلیسی برای اهداف ویژه
بهروز لطفی گسگریی
31
بررسی تاثیر عوامل شخصیتی برکلام معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان بیگانه در ارایه مطالب درسی
سعیده عسگری
32
تاثیر برنامه ریزی پیش و همزمان با انجام فعالیت بر روی عملکرد گفتاری زبان آموزان: تحقیقی بر روی دانش آموزان با مهارت های زبانی متفاوت
فرشته پورطهماسب پیچا
33
تاثیر استرس و نگرانی و غلبه نیمکره مغزی بر درست نویسی دستوری در تسک نوشتاری
سمانه ریاحی
34
پژوهش در زمینه ی دلبستگی شغلی و برآوردن نیازهای اساسی روانشناسی بین معلمان باتجربه و مبتدی زبان انگلیسی در ایران
رسول عظامی
35
بررسی سرقت علمی در ژانر مقاله پژوهشی مطالعه ی موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید علوم کشاورزی
الهه فضل اللهی مله
36
خوشه های واژگانی در کتب درسی بومی و غیربومی زبان شناسی کاربردی، زیرمجموعه ها و زیرگونه معادل آنها
حسین امیرشقاقی
37
بررسی ترجمه ی اخبار مربوط به انرژی هسته ای ایران در رسانه های غربی پیش و پس از برجام بر اساس مدل روایی مونا بیکر
سپیده محمودی انوری
38
بررسی تاثیر بهره گیری از مدل آموزش ترجمه گشتاری کریستیانورد بر کیفیت ترجمه دانشجویان ایرانی مطالعات ترجمه
مرضیه جویا
39
بررسی تطبیقی ترجمه آثار کمیک از انگلیسی به فارسی: مطالعهی موردی ماجراهای تنتن
اسماء حسنی
40
بررسی تطابق بین باورها و عملکرد مدرسان زبان انگلیسی از آگاهی فرهنگی انتقادی در ایران
ثریا حاتمی
41
ارزیابی منتقدانه از سیاستهای آموزشی ایران در حیطه آموزش زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی ( دیدگاههای دست اندرکاران در سطح خرد و کلان )
محسن نیلی احمدابادی
42
کد گردانی در کلاس انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در ایران، نقش محیط حافظه فعال و تحمل ابهام
مهناز اسلامی
43
عرضه راهبردهای عدم رعایت نزاکت و پاسخ به آنها به زبان آموزان تجزیه و تحلیل مقایسه ای و کاربرد شناسانه منابع/مواد آموزشی محبوب میان فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
مرضیه خضرائی شولای فر
44
تاثیر ماهیت داده زبانی بر عملکرد درک مطلب فراگیران جوان زبان خارجی
نازنین رحیمی
45
تاثیر ناهماهنگی شناختی بر درک شنیداری دانش آموزان دبیرستانی مونث ایرانی
لادن نجارزاده
46
ابهامزدایی جملات موصولی مبهم در بین فارسیزبانان و فراگیران فارسی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم: نقش معنا، تسلط به زبان انگلیسی و حافظه فعال
اسکندر صمدی
47
استعداد منظور شناسی در زبان دوم عام فراموش شده ؟
نسرین صداقت گفتار
48
عناصر اقدام اجتماعی در آهنگ های آموزشی کتاب های بین المللی کودکان و نوجوانان
ابراهیم عیسوی کانسبی
49
پژوهشی پیرامون بازتاب نمودهای اهداف توسعه پایدار در اسناد رسمی ایران و کتاب های آموزشی زبان انگلیسی
سیما مشعوف
50
بررسی خوشه های واژگانی در سخنرانی های TED به عنوان منبعی برای پیشرفت مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی
مینا حیدری
51
رابطه ی توجه انتخابی و عملکرد ترجمه ی شفاهی در دانشجویان مقطع کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی
مرضیه عاشوری دهنه سری
52
تاثیر بازی آنلاین ورد آف وارکرفت بر روی بازی کنندگان ایرانی در استفاده از استراتزی های برقراری ارتباط و روان بودن در صحبت. تحقیق کیفی
امیرحسین سروی
53
یازنمود هوییت مدرسین زن و مرد ایرانی در اینستاگرام . رویکرد نمادشناسی اجتماعی
کیمیاسادات رشیدی
54
یازنمود هوییت مدرسین زن و مرد ایرانی در اینستاگرام
کیمیاسادات رشیدی
55
بررسی چند وجهی مقابله ای نمود جنسیت در کتب درسی انگلیسی با اهداف ویژه
مهتاب شیخی
56
توانایی شبیه سازی ادراکی مبتنی بر زبان اول و دوم در کودکان دوزبانه و درک آنها از داستان شفاهی
مرضیه محققی
57
تاثیر انگیزه تمرینی بر تمایل به برقراری ارتباط و فصالحت کلام شاگردان زبان انگلیسی
همیلا سعادت
58
تمرکز ارزیابی و موضع داوران در داوری همتای مقالات ارسالی توسط پژوهشگران ایرانی رشته های جراحی و پاسخ آنها به نظرات انتقادی داوران
معصومه حسن پور
59
بررسی فرآیند ترجمه نکات فرهنگی در زیرنویس انگلیسی فیلم فارسی با استفاده از عناصر بافت موقعیتی و چگونگی تاثیر گذاری روی بیننده: تحقیقی در مورد زیرنویس انگلیسی فیلم «جدایی نادر از سیمین» اثر اصغر فرهادی و «طعم گیلاس» اثر عباس کیارستمی
غزل زندی
دروس ترم جاری
748 - ارزشیابی پیشرفته - روز: سه شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
602 - سنجش و ارزشیابی زبان - روز: سه شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
740 - سمینارمسائل ترجمه - روز: چهارشنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
606 - در آمدی بر تحلیل گفتمان - روز: شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
دوره های درسی
#
عنوان درس
توصیف درس
سرفصل ها
دوره درسی
توضیحات
فایل
1
ارزشیابی پیشرفته
دکتری
کد دانشکده:15کد گروه درسی:16کد درس:748گروه درس:70تعداد دانشجو:4تعداد واحد2روز:سه شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:نام کلاس:
2
سنجش و ارزشیابی زبان
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:15کد گروه درسی:16کد درس:602گروه درس:55تعداد دانشجو:18تعداد واحد2روز:سه شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:نام کلاس:
3
سمینارمسائل ترجمه
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:15کد گروه درسی:16کد درس:740گروه درس:55تعداد دانشجو:10تعداد واحد2روز:چهارشنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:نام کلاس:
4
در آمدی بر تحلیل گفتمان
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:15کد گروه درسی:16کد درس:606گروه درس:11تعداد دانشجو:17تعداد واحد2روز:شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:نام کلاس:
کتابهای منتشر شده
#
عنوان
نگارندگان/مترجمان
ناشر
سال چاپ
1
The Routledge Handbook of Language and the Global South/s
Esmat Babaii
راتلج
2022
2
Research Questions in Language Education and Applied Linguistics A Reference Guide
Esmat Babaii
اشپرینگر
2021
3
The Assessment of L2 Written English across the MENA Region: A Synthesis of Practice
Esmat Babaii
پلگریو مک میلان اشپرینگر
2020
مقالات چاپ شده
#
عنوان
نگارندگان
عنوان مجله
سال انتشار
1
Metacultural competence and ELT curriculum: The case of Iranian undergraduate ELT program
Ali Dabbagh, Esmat Babaii, Mahmood Reza Atai
international journal of language studies
2023
2
Let Their Voices be Heard: IELTS Candidates' Problems with the IELTS Academic Writing Test
Sajjad Aref Sadr, Esmat Babaii
TESL-EJ
2023
3
Literature Use in Iranian and International Journals of Applied Linguistics: A Grounded Theory Study
Siamak Moradi, Esmat Babaii, Mohammad R. Hashemi
the journal of english language pedagogy and practice
2023
4
Adopting Reflective Learning through Semi-Structured Reflection Writing to Improve EFL Learners' Reading and Metacognitive Awareness
Neda Karami, Esmat Babaii, Parisa Daftarifard
Journal of Language and Translation
2022
5
The Effectiveness of Reflective Learning through Semi-structured Reflection Writing in Reading Performance and Metacognitive Awareness of Iranian EFL Learners
Neda Karami, Esmat Babaii, Parisa Daftarifard
Journal of Language and Translation
2022
6
The Dynamic Assessment of Reading Comprehension: An Exploration of EFL Teachers' Perception and Practice
Saeed Mohammadi, Esmat Babaii
journal of modern research in english language studies
2022
7
Exploring Cultural Schemas in Foreign Language Education Policy (FLEP) Documents of Iran
Ali Dabbagh, Esmat Babaii, Mahmood Reza Atai
2022
8
Mixed?methods research proficiency for applied linguists: a PLS?path modelling approach
Mohammad Amini Farsani, Esmat Babaii, Maryam Beikmohammadi, Maysam Babaii Farsani
QUALITY and QUANTITY
2022
9
Why IELTS Candidates Score Low in Writing: Investigating the Effects of Test Design and Scoring Criteria on Test-Takers' Grades in IELTS and World Englishes Essay Writing Tests
Sajjad Aref Sadr, Esmat Babaii, Mohammad R. Hashemi
International Journal of Language Testing
2022
10
A Social Semiotic Analysis of International Inflight Magazines as a Tourism Discourse: A Cross-cultural Study
Shima Sadat Ghasemi, Esmat Babaii
teaching english as a second language quarterly
2022
11
ELT as necessary evil: resisting Western cultural dominance in foreign language policy in the context of Iran
Esmat Babaii
Critical Inquiry in Language Studies
2022
12
Doctors' Orders vs. Politicians' Bafflegab: Analysis of Iranian President's and Deputy Health Minister's Speeches on the Coronavirus Pandemic
Farid khezrminaei, Esmat Babaii
Studies in Pragmatics and Discourse Analysis
2022
13
The Role of Semantic Priming in Relative Clause Attachment Ambiguity Resolution in Persian
Eskandar Samadi, Mohammad Nabi Karimi, Esmat Babaii
journal of language horizons, alzahra university
2022
14
Plagiarism and Academic Literacies: The Case of Iranian Graduate Students of Agricultural Sciences
Mahmood Reza Atai, Esmat Babaii, Elahe Fazlollahi
journal of modern research in english language studies
2021
15
L1 Pragmatic Cultural Schema and Pragmatic Assessment: Variations in Non-Native Teachers' Scoring Criteria
Ali Dabbagh, Esmat Babaii
TESL-EJ
2021
16
Relative Clause Attachment Ambiguity Resolution in L1-Persian Learners of L2 English: The Effects of Semantic Priming and Proficiency
Mohammad Nabi Karimi, Eskandar Samadi, Esmat Babaii
journal of modern research in english language studies
2021
17
Contributions of assessment-related critical incidents to language teacher identity development
Esmat Babaii, Khazar Molana, Mostafa Nazari
Innovation in Language Learning and Teaching
2021
18
Motivational and Textual Factors and Affordances in Iranian EFL Learners' Reading: Using Semi-Structured Reflec-tions Written During Reflec-tive Learning Process
neda karami, Esmat Babaii, Parisa Daftarifard
journal of language horizons, alzahra university
2021
19
"If a black hole is an oyster, then . . .": The discoursal trends of popularization in science fiction movies
Esmat Babaii, Fatemeh Asadnia
PUBLIC UNDERSTANDING OF SCIENCE
2021
20
Directed Motivational Currents (DMCs) in Self-directed Language Learning: An Interpretative Phenomenological Analysis
Ismail Xodabandelu, Esmat Babaii
Journal of Language and Education
2021
21
Strategies in Performing a Multi-Level C-Test: Applying Think-Aloud Protocols
Esmat Babaii, Tatiana Permyakova, Ekaterina Pozdeeva
Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Universiteta, Filologiya
2021
22
The Feasibility of Testing Academic Literacy in EAP Reading Comprehension Tests
Esmat Babaii
Journal of Asia TEFL
2021
23
The Relationship between Selective Attention and Simultaneous Interpreting Performance in Undergraduate Students of Translation
Ashouri Marzieh, Hossein Bahri, Esmat Babaii
Iranian Journal of Applied Linguistics
2021
24
A call for international recognition of culture-specific words from the Middle East
Esmat Babaii, Mahmood Reza Atai, Abbas Timcheh Memar
Asian Englishes
2020
25
applied linguistics research in three decades A methodological synthesisof graduate theses in an EFL context
Mohammad Amini Farsani, Esmat Babaii
QUALITY and QUANTITY
2020
26
Inform and Entertain: An Oxymoron in Serious Science Communication?
Mvadat Saidi, Esmat Babaii
Iranian Journal of Applied Linguistics
2020
27
One, Two, ... , Many: The Outcomes of Paired Peer Assessment, Group Peer Assessment, and Teacher Assessment in EFL Writing
Esmat Babaii, Aylar Adeh
The Journal of Asia TEFL
2019
28
EFL faculty members' research engagement: voices from Iran
Mohammad Amini Farsani, Esmat Babaii
Research in Post-Compulsory Education
2019
29
Developing and validating a second language
Nasrin Sedaqatgoftar, Mohammad Nabi Karimi, Esmat Babaii, Susanne Reiterer
Cogent Education
2019
30
Interlanguage Pragmatics: Iranian EFL Teachers' Cognition
Mohammad Reza Masrour, Esmat Babaii, Mahmood Reza Atai
Alberta Journal of Educational Research
2019
31
A long walk to language assessment literacy: EFL teachers' reflection on language assessment research and practice
Esmat Babaii, Fatemeh Asadnia
Reflective Practice
2019
32
A Visual Analysis of English Language Textbooks: Celebrities' Role as Cultural Figures
Esmat Babaii, Mahmood Reza Atai, Abbas Timcheh Memar
Journal of English Language Teaching and Learning
2019
33
Classroom Interactional Teacher Language Awareness: Expert Talk Contextualizing Pedagogical Content Knowledge
, Mahmood Reza Atai, Esmat Babaii
Journal of Modern Research in English Language
2019
34
Realisation of Proximity in Online Video Courses A Study with Reference to Coursera
Esmat Babaii, Mahmood Reza Atai, Omid Reza Rajabi
international journal of english language and translation studies
2018
35
A Narrative Study of In-service EAP Teachers cognition on Language Teacher Role Identities
Mahmood Reza Atai, Esmat Babaii, Behruz Lotfi Gaskaree
Iranian Journal of Language Teaching Research
2018
36
Visual Representation of Social Actors in ELT Nursery Rhymes
Mahmood Reza Atai, Esmat Babaii, Ebrahim Isavi Kanesbi
Applied Research on English Language
2018
37
Multiculturalism An asset or a problem Implications for Intercultural education
Esmat Babaii
Intercultural Communication Education
2018
38
EFL teachers' role in English: Letting the silent majority voice their words
Esmat Babaii, Abbas Timcheh Memar, Mahmood Reza Atai
ExELL
2018
39
Evaluation of EAP Programs in Iran: Document Analysis and Expert Perspectives
Aboutaleb Iranmehr, Mahmood Reza Atai, Esmat Babaii
Applied Research on English Language
2018
40
Representation of social actors in Chinua
Esmat Babaii, Maliheh Rashed
Translation and Interpreting
2017
41
Plagiarism Among Iranian Graduate Students of Language Studies Perspectives and Causes
Esmat Babaii, Hassan Nejadghanbar
ETHICS and BEHAVIOR
2017
42
Reliable predictors of reduced redundancy test performance The interaction between lexical bonds and test takers depth and breadth of vocabulary knowledge
, Esmat Babaii
Language Testing
2017
43
Reply articles Where impoliteness and judgment coincide
Mohadese Khosravi, Esmat Babaii
Journal of Politeness Research-Language Behaviour Culture
2017
44
Reverse Transfer Exploring the effects of foreign language rhetorical patterns on L1 writing performance of Iranian EFL learners
Esmat Babaii,
RELC Journal
2017
45
Are scientists objective An investigation of appraisal resources in English popular science articles
Esmat Babaii, Mahmood Reza Atai, Mavaddat Saidi
Iranian Journal of Language Teaching Research
2017
46
Traces of neoliberalism in English teaching materials a critical discourse analysis
Esmat Babaii, Mohammad Sheykhi
Critical Discourse Studies
2017
47
Stepping into mindful education A teacher educators narrative of contextualizing a SLTE curriculum
Mahmood Reza Atai, Esmat Babaii,
Iranian Journal of Applied Linguistics
2017
48
The question of power in language classes from a critical discourse analysis perspective
Esmat Babaii, Abbas Timcheh Memar, Hassan Moradi
Pragmatics and Society
2017
49
EAP Teacher Cognition A Qualitative Study of Iranian In-Service EAP Teachers Cognitions
Mahmood Reza Atai, Esmat Babaii, Behruz Lotfi Gaskaree
Journal of Language Horizons
2017
50
Developing a Questionnaire for Assessing Iranian EFL Teachers Critical Cultural Awareness (CCA)
Mahmood Reza Atai, Esmat Babaii, Davood Taghipour Bazargani
The Journal of Teaching Language Skills
2017
51
Exploring Iranian EAP Teachers Pedagogic Content Knowledge and Teaching Practices and Students Beliefs about EAP Teachers Methodology
Mahmood Reza Atai, Esmat Babaii,
Issues in Language Teaching
2017
52
Investigating the Processes and Means Involved in EAP Teacher Learning: A Sociocultural Analysis of In-Service Teachers' Experience as They Professionally Learn
Mahmood Reza Atai, Esmat Babaii, Behruz Lotfi
Iranian Journal of English for Academic Purposes
2017
53
Speaking self-assessment Mismatches between learners and teachers criteria
Esmat Babaii, Mohammad Shahin Taghaddomi, Roya Pashmforoosh
Language Testing
2016
54
A social semiotic analysis of social actors in English-learning software applications
Esmat Babaii, Mahmood Reza Atai, Masoumeh Kafshgarsouteh
The Journal of Teaching Language Skills
2016
55
A Comparison of Thematic Choices and Thematic Progression Patterns in the research articles of established and emerging disciplines
Esmat Babaii, Mahmood Reza Atai, Leila Shoja
Iranian Journal of Applied Linguistics
2016
56
Tracing Metadiscursive Stance over Time and Across Disciplines A Comparative Study of English Research Articles
Esmat Babaii, Mahmood Reza Atai, Vali Mohammadi
Issues in Language Teaching
2016
57
Exploring standards and developing a measure for evaluating Iranian EFL teachers professional competence in the private sector
Malihe sadat Mousavi, Mahmood Reza Atai, Esmat Babaii
Iranian Journal of English for Academic Purposes
2016
58
Stance in English research articles Two disciplines of the same science
Esmat Babaii, Mahmood Reza Atai, Vali Mohammadi
Teaching English Language And Literature Society Of Iran
2015
59
Whose Culture and How Far Culture Presentation in Current Business English Textbook Series
Roya Pashmforoosh, Esmat Babaii
Journal of Teaching in International Business
2015
60
The washback effect of Iranian high school final examinations on students test-taking and test-preparation strategies
Meysam Damankesh, Esmat Babaii
Studies in Educational Evaluation
2015
61
بررسی نگرش مدرسان انگلیسی در باره اهمیت و کاربرد ارزیابی پویا به غیر انگلیسی زبانان
سعید محمدی, عصمت بابائی, سید محمد رضا هاشمی
پژوهش های زبانشناختی در زبانهای خارجی
1398
62
محتوای آموزشی دوره های آموزش زبان با هدف های خاص کانون زبان ایران ارزیابی سطوح کلان، میانی و خرد
محمود رضا عطائی, عصمت بابائی, محمدشاهین تقدمی
پژوهش های زبانشناختی در زبانهای خارجی
1397
63
ارزشیابی صلاحیت حرفه ای مدرسان زبان انگلیسی سطح بزرگسال در بخش خصوصی آموزش زبان ایران
محمود رضا عطائی, عصمت بابائی, ملیحه السادات موسوی
پژوهش های زبانشناختی در زبانهای خارجی
1396
64
بررسی دیدگاه های استادان رشته آموزش زبان انگلیسی ایران نسبت به پژوهش مطالعه ترکیبی
عصمت بابائی, سید محمد رضا هاشمی, محمد امینی فارسانی
پژوهش های زبانشناختی در زبانهای خارجی
1396
65
ارزیابی انتقادی دوره های زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی در ایران تحلیل محتوایی اسناد زبانی و دیدگاههای متخصصان و برنامه ریزان
محمود رضا عطائی, ابوطالب ایرانمهر, عصمت بابائی
جستارهای زبانی
1396
مقالات ارایه شده
#
عنوان
نگارندگان
مشخصات کنفرانس
سال برگزارى
نوع ارائه
1
Towards a More Child-friendly Discourse in Primary School Textbooks
Esmat Babaii
Poetics and Linguistics Association (PALA) conference - ENGLAND
1400/04/16
شفاهى