توصیف مختصر
دکترای تخصصی: آموزش زبان انگلیسی - دانشگاه تربیت مدرس
کارشناسی: زبان و ادبیات انگلیسی - دانشگاه ایلام
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغالتحصیلى
میانگین کل
1
دکتری تخصصی آموزش زبان انگلیسی
دانشگاه تربیت مدرس
1388/09/30
آشنایی با زبان
#
زبان
میزان مهارت ترجمه
میزان مهارت مکالمه
1
فارسی
عالی
عالی
1
انگلیسی
عالی
عالی
فعالیت های اجرایی
#
عناوین فعالیت های اجرایی
توضیح / سازمان محل خدمت
تاریخ شروع
تاریخ خاتمه
1
مدیرگروه زبانهای خارجی
مدیر گروه فاقد پست معاون
1395/02/23
1395/02/24
علایق تحقیقاتی
#
عنوان علاقمندى
تاریخ آغاز فعالیت
1
روانشناسی زبان و یادگیری
2
شناخت در فراگیران و مدرسان
3
تربیت و رشد شغلی مدرسان
4
فراگیری شناختی زبان
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
نگرش مطمن در مورد تدریس گرامر و فعالیتهای اموزشی معلمین :بررسی نقش تجربه معلم و مهارتهای زبانی
فاطمه صالح نیا
2
ایا فاصله دریادگیری اهمیت دارد مطالعه تطبیقی انگیزه یادگیری و استراتژیهای یادگیری در میان دانشجویان مجازی و دانشجویان حضوری
فاطمه خجسته دریادوست
3
مطالعه استراتزی های انگیزه ای و بقا معلمان تحت تاثیر تحصیلات انها
زهرا دانش پژوه
4
بررسی رابطه مهارتهای تفکرانتقادی و هوش هیجانی بامیزان دانش لغت زبان دوم و استفاده از لغت دربین دانشجویان زبان
مهران سربازفرد
5
بررسی اثر اموزش گرامر از طریق داستان گویی بریادکیری شناختی(یادگیری از نظر گرامری) و عاطفی دانشجویان ایرانی که زبان انگلیسی را بعنوان یک زبان خارجی یاد می گیرند در سطوح متفاوت مهارت
سیداحمد صابری اناری
6
مقایسه اثر تمرکز ادراک محور و تولید محور پیش فعال و واکنش برفرم دریادگیری لغات زبان دوم
علی جهانی
7
بررسی تفاوت در دانش اموزان معلمین براساس سطح خودکار امدی انان
حسین چراغی
8
بررسی باورهای معلمان زبان انگلیسی و جهت گیری و عدم جهت گیری: بررسی موردی نظریات پایه دوم مقطع اول متوسطه
ندا طالبی
9
تفاوتهای فردی درکارکرد توانایی حافظه زبان دوم و اول و اجرای فراگیری زبان دوم در درک مطلب شنیداری استنباطی و اولیه
رضا نقدی وند
10
پژوهش ادراک معلم در موقعیت های با روش تدریس تعیین شده: بررسی ناهماهنگی شناختی در معلمان متخصص و تازه کار
فرشاد قاسمی کنگرلویی
11
مطابقت (ارتباط) بین گرایش معلمان به سمت رویکرد تدریسی فعالیت محور و تمرین های آموزشی مطابق با این رویکرد در کلاس
مصطفی نظری عباس بلاغی
12
مطالعه مقایسه ای یادگیری واژگان زبان انگلیسی بین زبان آموزان دوزبانه و چند زبانه
لرنا آودیان خولگانی
13
استرس شغلی، فرسودگی شغلی و عملکرد اموزشی در بین معلمان زبان انگلیسی ایرانی با نقش واسطه گونهی انعطاف پذیری معلمان
شهلا بنی ادم دیزج
14
دسته وازگان در توجه مقطعی به زبان عقاید و عملکرد معلمان زبان انگلیسی
لیلا غلامی
15
تاثیر اموزش مدل کلر برکاربرد معلمان زبان انگلیسی از استراتژیهای انگیزشی
سمانه السادات حسینی زاده خضراباد
16
تحلیل و بررسی انگیزه ی آموزش، اعتبار و آگاهی فراشناختی دبیران و انگیزه یادگیری عاطفی دانش آموزان
فریبا ضیاءآبادی میانجی
17
تاثیر آموزش دسته های واژگانی بر روی مهارت شنیداری داوطلبان تست تافل
هادی محمدی دریاسری
18
تاثیر بازخوردهای نوشتاری اصلاحی بر صحت دستوری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی بازخوردهای کدشده و غیرکدشده در سطوح مختلف مهارت زبانی، جنسیت و سن
ادریس خدامرادی
19
بررسی تطابق بین باورها و عملکرد مدرسان زبان انگلیسی از آگاهی فرهنگی انتقادی در ایران
ثریا حاتمی
20
بررسی و مقایسه ی حساسیت میان فرهنگی دانشجویان مقطع کارشناسی در بدو ورود به دانشگاه و به هنگام فراغت از تحصیل؛ در سه گرایش آموزش انگلیسی، ادبیات و آموزش زبان انگلیسی
مریم میان محله
21
بررسی نقش معلمان کم تجربه و با تجربه ، جنسیت و پیشینه تحصیلی معلمان زبان انگلیسی بر میزان درک عاملیت آنها
منیره حجازی امین
22
بررسی دانش حرفه ای، خودپنداره تحصیلی و تمرین آموزشی (تدریس) دانشجو معلمان زبان انگلیسی ایرانی
ابراهیم زنگانی
23
ابهام زدایی جملات موصولی مبهم در بین فارسی زبانان و فراگیران فارسی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم: نقش معنا، تسلط به زبان انگلیسی و حافظه فعال
اسکندر صمدی
24
استعداد منظور شناسی در زبان دوم عام فراموش شده ؟
نسرین صداقت گفتار
25
پیشرفت در مهارت های شنیداری و درک مطلب زبان دوم دانش آموزان با تکیه بر تاثیر تدریس با محوریت مطالب آموزشی بر تصویر ذهنی ایده ال آنها از زبان دوم
مهتاب حیدری
26
بررسی عقاید و تدریس عملی معلمان زبان انگلیسی در مدارس دولتی و موسسه های خصوصی در رابطه با تدریس تطبیقی
سیدحسین برآبادی
27
بررسی همبستگی علی (غیر) دوسویه بین هیجانات تحصیلی، راهبردهای تنظیم هیجان و پیشرفت تحصیلی در بافت آموزش زبان انگلیسی ایران: نقش برنامه آموزشی تنظیم هیجان
پرستو علی زاده اقیانوس
28
مطالعه مقایسه ای تاثیر سواد روی یادگیری عبارات انگلیسی بین یادگیرنده های بزرگسال بی سواد و کم سواد وبا سواد در ایران.
فاطمه پیربیگ درویشوند
29
تاثیر کلاس های آنلاین بر تصمیم گیری معلم و یادگیری شناختی و احساسی زبان آموز
شایان رحمنی طاینه
30
بررسی تفاوت تاثیر بازخورد نیمه گزیده و جامع بر پیچیدگی و صحت روانی تولید شفاهی زبان آموزان انگلیسی
ندا خاکباز
31
بررسی فرایند ذهنی میان مترجمان چند زبانه و دو زبانه با استفاده از دستگاه ردیابی چشم
محدثه فراهانی ثابت
32
بررسی نقش احساسات در هویت سازی حرفه ای معلمان زبان آموزان جوان
مصطفی نظری عباسبلاغی
33
عوامل تاثیرگذار بر جریان های انگیزشی هدایت شده در دانش آموزان پیش متوسطه ی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در یادگیری زبان انگلیسی: یک مطالعه ی موردی چندگانه بر اساس نظریه ی فعالیت
زهره پارسامجد
34
توانایی شبیه سازی ادراکی مبتنی بر زبان اول و دوم در کودکان دوزبانه و درک آنها از داستان شفاهی
مرضیه محققی
35
تعاملات خود ایده آل زبان آموزان L2 و یادگیری از فرصت های بازخورد اصلاحی شفاهی در بستر یادگیری زبان با واسطه موبایل
زهرا فلاحت پیشه
36
تاثیر بازی وارسازی بر عمق دانش واژگانی انگلیسی زبان آموزان نوجوان
عبدالحبیب حبیبی
37
تاثیر دوره تنظیم احساسات بر روی عملکرد ربان آموزان در فعالیت های گفتاری آمیخته با احساسات
حسین کرمی
38
تاثیر انگیزه تمرینی بر تمایل به برقراری ارتباط و فصالحت کلام شاگردان زبان انگلیسی
همیلا سعادت
39
تجربه غرقینگی و یادگیری ضمنی لغات زبان آموزان در حین فعالیت های بازی مبتنی بر متن: نقش میانجی ظرفیت حافظه فعال
علی نصوری
داوری در کنفرانسها
#
عناوین کنفرانسها
تاریخ همکارى و توضیحات
1
AAAL (American Association of Applied Linguistics) Conference: Teacher Education, Beliefs, and Identities (TED) Strand
از ۲۰۱۹
2
AAAL (American Association of Applied Linguistics) Conference: Reading, Writing, and Literacy (RWL) Strand
از ۲۰۱۹
داوری مقالات در مجلات علمی
#
عناوین مجلات
تاریخ همکارى و توضیحات
1
Modern Language Journal (Wiley-Blackwell)
2
System (Elsevier)
3
TESOL Quarterly (Wiley-Blackwell)
4
International Journal of Listening (Taylor & Francis)
5
Language Awareness (Taylor & Francis)
6
International Journal of Applied Linguistics (Wiley-Blackwell)
7
IRAL: International Review of Applied Linguistics in Language Teaching (De Gruyter)
8
Reading Psychology (Taylor & Francis)
9
Learning and Individual Differences (Elsevier)
10
Reading in a Foreign Language (Hawaii University)
11
Computer Assisted Language Learning (Taylor & Francis)
12
The Language Learning Journal (Taylor & Francis)
13
Current Psychology (Springer)
14
Studies in Educational Evaluation (Elsevier)
15
Journal of Language, identity and Education (Taylor & Francis)
16
TESL-EJ
17
Journal of Multilingual and Multicultural Development
18
Language and Education (Taylor & Francis)
19
Frontiers in Psychology
20
Iranian Journal of Applied Linguistics
دانشجویان تحت مشاوره
#
عنوان
افراد
1
بررسی تاثیرات دوره های اموزش معلمان زبا انگلیسی درایران بر درک معلمان در حال تحصیل از سطوح استقلالشان
نیکو سرلک
2
تاثیر روشهای تحت الفظی و معنایی ترجمه درمقایسه با تکالیف نوشتاری برمهارت یادگیری وازگانی دانش اموزان در زبان ایران
وحید قربانی
3
بررسی پدیده های فرهنگ پذیری از راه دور درمیان معلمان ایرانی زبان انگلیسی و ارتباط بین این پدیده و اگاهی فرهنگی معلمان
آزاده باقری
4
بررسی بازتاب کنش گران اجتماعی در رمان چینو آچه به با عنوان همه چیز فرو می پاشد و دو ترجمه ی فارسی آن
ملیحه راشد
5
" تاثیر آموزش انتقادی یر استقلال و موفقیت تحصیلی زبان آموزان ایرانی
حسن مرادی
6
راهکارهای اتخاذشده در ترجمه اصطلاحات انگلیسی، مطالعه موردی هشت ترجمه ی فارسی کتاب قدرت جذابیت اثر برایان تریسی و ران آردن
سلیم کرمی
7
تاثیر ارزیابی پویا بر فراگیری کالوکیشن های متجانس و نامتجانس در بین زبان آموزان ایرانی سطح پیش متوسطه
راضیه اسکندری
8
طراحی و اعتباریابی ابزار سنجش هویت حرفه ای معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
مهدیه مفیدی
9
ارتباط بین هوش هیجانی و سلامت و صحت در گفتار زبان آموزان ایرانی
شهرزاد یاوری
10
مقایسه کمی – کیفی نیازهای زبان انگلیسی دانشجویان گروه پزشکی و مامایی در دانشگاه های ایران
مژگان ذوالفقاریان
11
پزوهش مقایسه ای آموزش دانش آموزان سطح پایین در مدارس و آموزشگاهها در ایران
گل ناز ایزدپناهیان
12
ارزیابی درونی دپارتمانهای خارجی دانشگاه خوارزمی
سونیا سمیع انارستانی
13
تحلیل ژانر گزارش های ازمایشگاهی در چند رشته مطالعه ای بر رشته های علوم پایه و علوم زیستی
محبوبه نظرپور
14
بررسی ارتباط استعدادهای چندگانه هوش گاردنربا تمرین های گروهی نوشتاری در سطح پیشرفته انگلیسی
فاطمه سادات شهابی حقیقی
15
تاثیر یاری رساندن کلامی و غیر کلامی معلم بر درک مطلب زبان انگلیسی در خصوص زبان آموزان ایرانی
آنوش دانوخ قراجلو
16
تاثیر بازخورد فوری و تاخیری در عملکرد گفتاری زبان آموزان زبان ا نگلیسی در سطوح مهارت متوسط و پیشرفته
فاخره صفاتیان
17
ارزیابی انتقادی نمود انگلیسی به عنوان لینگوا فرانکا در کتب آموزشی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و زبان خارجی بررسی چندنمایی
آیسان محمدنژاد
18
تاثیر طول مدت فراگیری بر روی هویت ملی دانشجویان جوان ایرانی و رویکرد آنها به فراگیری انگلیسی : یک مطالعه عرضی
مریم بیات
19
بررسی منتقدانه بر روی هم گرایی و واگرایی معلم های زبان خارجه انگلیسی در سطوح مختلف
سمانه ابراهیم زاده
20
استانداردهای متنی از انگلیسی به فارسی : مطالعه تطبیقی از دو ترجمه رمان: حس یک پایان
یاسر فریادرس
21
تحلیل استعاره ی انتقادی در مورد بازنمایی جامعه ی کرد در گفتمان رسانه ای ترکیه: مطالعه ی موردی روزنامه ی حریت
عبداله باپیری خلخانه
22
بررسی روش های جامعه پذیری علمی در رشته زبان شناسی کاربردی در ایران
فاطمه اسدنیاء
23
مطالعه بر روی علیت ضمنی و بررسی تاثیر سطح دانش زبانی و حافضه در زبان اموزان ایرانی
علی بیات
24
تاثیر روش تدریس مونتسوری بر روی روانخوانی زبان اموزان کودک ایرانی
سمانه دارابی
25
بررسی تاثیر دوره های تربیت معلم بر هویت حرفه ای مدرسین زبان انگلیسی: تحقیقی درمورد معلمان زبان انگلیسی بدون تحصیلات دانشگاهی مرتبط در ایران
شایان احسان فر
26
تبیین رفتار فضایی جزایر زبانی در رابطه با ناحیه پیرامونی با تأکید بر پیامدهای امنیتی - اجتماعی (مورد مطالعه: روستاهای کردزبان بخش مرکزی خلخال)
حسن صمدزاده کلستان
27
تبیین رفتار فضایی جزایر زبانی در رابطه با ناحیه پیرامونی با تأکید بر پیامدهای انتظامی، اجتماعی و امنیتی (مورد مطالعه: روستاهای کردزبان بخش مرکزی خلخال)
حسن صمدزاده کلستان
28
تاثیر تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی بر یادگیری و به خطر سپردن هم آیند های انگلیسی توسط زبان آموزان سطح متوسط
محمد خوش خوش ابادی
29
نقش اقدام پژوهی در تغییر عاملییت معلمان زبان انگلیسی
خدیجه اقاجانی دلاور
30
تحلیل نیازهای زبان تخصصی دانشجویان افغانستانی رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی
عبیدالله عبید
31
ارزیابی بسته آموزشی ملی "انگلیسی برای عراق" در دوره پیش دانشگاهی با استفاده از مدل "سیپ"
تغرید السعد
دروس ترم جاری
805 - تربیت معلم زبان - روز: شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
715 - تدریس عملی - روز: شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
715 - تدریس عملی - روز: یک شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
603 - نظریه های روانشناسی زبان - روز: شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
046 - نمونه های نثرساده مش - روز: سه شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
دوره های درسی
#
عنوان درس
توصیف درس
سرفصل ها
دوره درسی
توضیحات
فایل
1
تربیت معلم زبان
دکتری
کد دانشکده:15کد گروه درسی:16کد درس:805گروه درس:60تعداد دانشجو:3تعداد واحد2روز:شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:دانشکده ادبیات و علوم انسانینام کلاس:315- ادبیات . طبقه دوم
2
تدریس عملی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:15کد گروه درسی:16کد درس:715گروه درس:50تعداد دانشجو:10تعداد واحد2روز:شنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:دانشکده ادبیات و علوم انسانینام کلاس:315- ادبیات . طبقه دوم
3
تدریس عملی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:15کد گروه درسی:16کد درس:715گروه درس:51تعداد دانشجو:14تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده ادبیات و علوم انسانینام کلاس:315- ادبیات . طبقه دوم
4
نظریه های روانشناسی زبان
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:15کد گروه درسی:16کد درس:603گروه درس:50تعداد دانشجو:15تعداد واحد2روز:شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده ادبیات و علوم انسانینام کلاس:306- ادبیات . طبقه دوم
5
نمونه های نثرساده مش
کارشناسی
کد دانشکده:15کد گروه درسی:16کد درس:046گروه درس:11تعداد دانشجو:35تعداد واحد2روز:سه شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده ادبیات و علوم انسانینام کلاس:103- ادبیات. طبقه همکف
دورههای تدریس شده
#
عناوین دروس
مکان و تاریخ تدریس
1
نقد و بررسی مسایل آموزش زبان (Critique of Language Teaching Issues)
دکتری
2
نظریه های فراگیری زبان دوم (SLA)
دکتری
3
روانشناسی زبان (Psycholinguistics)
دکتری
4
تربیت مدرس (Teacher Education)
دکتری
5
زبانشناسی کاربردی (Applied Linguistics)
کارشناسی ارشد
6
نگارش پیشرفته (Advanced Writing)
کارشناسی ارشد
7
روش تدریس مهارتهای زبان (Teaching Language Skills/Components)
کارشناسی ارشد
8
نظریه های روانشناسی زبان (Psycholinguistics)
کارشناسی ارشد
9
متون مطبوعاتی (Journalistic Texts)
کارشناسی
10
آواشناسی (Phonetics & Phonology)
کارشناسی
11
متون نثر ساده (Simple Prose Texts)
کارشناسی
مقالات چاپ شده
#
عنوان
نگارندگان
عنوان مجله
سال انتشار
1
A mixed Rasch model analysis of multiple profiles in L2 writing
Farshad EffatPanah, Purya Baghaei, Mohammad Nabi Karimi
Assessing Writing
2024
2
Text-belief consistency effect in L2 students' integrated written representations based on multiple conflicting sources: Comparisons across summary vs. argumentation task instructions
Mohammad Nabi Karimi
CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
2024
3
Teachers as Emotional Agents: Contributions of an Online Asynchronous Teacher Education Initiative
Mohammad Nabi Karimi
Language Related Research
2024
4
Document language moderates the text-belief consistency effect
Lisa Pilotek, Mohammad Nabi Karimi, Tobias Richter
DISCOURSE PROCESSES
2024
5
Emotion labor in response to supervisor feedback: is feedback a burden or a blessing?
Mostafa Nazari, Mohammad Nabi Karimi
International Review of Applied Linguistics in Language Teaching
2024
6
EFL learners' flow experience and incidental vocabulary learning during text-based game tasks: The moderating role of working memory capacity
Mohammad Nabi Karimi, Ali Nasouri
SYSTEM
2024
7
Factors Maintaining EFL Learners' Directed Motivational Currents in Learning English: An Activity-Theory-Informed Multiple Case Study
Mohammad Nabi Karimi, Zohreh Parsamajd
English Teaching and Learning
2024
8
L2 reader-writers' prior beliefs and integrated representations of controversial information sources: the moderating effects of strategic source processing
Mohammad Nabi Karimi, Mohammad Bagher Shabani
Language Awareness
2024
9
Thinking dispositions moderate adolescent readers' mental models of conflicting sport information
Mohammad Nabi Karimi, T Richter
Thinking Skills and Creativity
2023
10
Situation-model representations of conflicting textual information in L2 readers: The effects of prior beliefs and L2 proficiency
Mohammad Nabi Karimi, Parisa Ashkani
Language Awareness
2023
11
Variations in novice and experienced L2 teachers' pedagogical cognitions and the associated antecedents in tertiary-level online instructional contexts.
Mohammad Nabi Karimi, Fatemeh Asadnia
Language Awareness
2023
12
English Teachers' Conceptions of EIL, the Associated Principles and Corresponding Instructional Practices: A Theory of Planned Behavior Analysis
Fariba Ziaabadi mianji, Mohammad Nabi Karimi, Mohammad R. Hashemi
TESL-EJ
2023
13
Advances in Research on Language Teacher Cognition: An Introduction to the Special Issue
Mohammad Nabi Karimi, Seyed Foad Behzadpour, Behyad Mansouri
TESL-EJ
2023
14
A Structural Equation Modeling Analysis of the Relationships between Perceived Occupational Stress, Burnout, and Teacher Resilience
Mohammad Nabi Karimi, Shahla Baniadam dizaj
Second Language Teacher Education
2023
15
Professional development through CALL lesson study: L2 writing teachers' perception and practice
Mohammad Nabi Karimi, Fatemeh Nami, Fatemeh Asadnia
Computers and Composition
2023
16
Aptitude-Treatment Interaction Effects on EFL Learners' Gains in Implicit Grammar Knowledge
Nahid Zarrinjui, GholamReza Kiany, Mohammad Nabi Karimi, Hamid Allami
teaching english as a second language quarterly
2023
17
Belief-biased representations of textual information in bilinguals: Language as a source characteristic
Mohammad Nabi Karimi, Tobias Richter
CURRENT PSYCHOLOGY
2023
18
Integrated writing across conflicting L2 texts: The effects of prior beliefs on perspectivism and propositional content
Mohammad Nabi Karimi, Tahereh Mousavi-Moghadam
Assessing Writing
2022
19
L2 Learners' Understanding of Achievement Emotions and Emotion Regulation Strategies: Contributions of a Longitudinal Emotion Regulation Initiative
Mohammad Nabi Karimi, Mohammad R. Hashemi, Parastoo Alizadeh Oghyanous
TESL-EJ
2022
20
"I am coming out of my research shell... ": Exploring Iranian University English Teachers' Research Engagement through Activity Theory
Fatemeh Asadnia, Mahmood Reza Atai, Mohammad Nabi Karimi
The Journal of Asia TEFL
2022
21
L2 learners' acquisition of simple vs. complex linguistic features across explicit vs. implicit instructional approaches: The mediating role of beliefs
Mohammad Nabi Karimi, Khadijeh Abdollahi
Language Teaching Research
2022
22
Validation of the Persian Adaptation of Academic Emotion Regulation Questionnaire in the EFL Context
Parastoo Alizadeh Oghyanous, Mohammad Nabi Karimi, Mohammad R. Hashemi
2022
23
Emotion and identity construction in teachers of young learners of English: An ecological perspective
Mostafa Nazari, Mohammad Nabi Karimi, Peter De Costa
SYSTEM
2022
24
L2 teachers' pedagogical thoughts: Variations across teachers with varying levels of grit.
Mohammad Bagher Shabani, Parisa Ashkani, Mohammad Nabi Karimi
Frontiers in Education
2022
25
The Role of Semantic Priming in Relative Clause Attachment Ambiguity Resolution in Persian
Eskandar Samadi, Mohammad Nabi Karimi, Esmat Babaii
journal of language horizons, alzahra university
2022
26
Examining L2 teachers' critical incidents: a complexity theoretic perspective
Mohammad Nabi Karimi, Mostafa Nazari
Innovation in Language Learning and Teaching
2021
27
Developing and Validating an EFL Teacher Professional Identity Inventory: A Mixed Methods Study
Mohammad R. Hashemi, Mohammad Nabi Karimi, Mahdieh Mofidi
Mextesol Journal
2021
28
Academic burnout, shame, intrinsic motivation and teacher affective support among Iranian EFL learners: A structural equation modeling approach
Mohammad Nabi Karimi, Naser Fallah
CURRENT PSYCHOLOGY
2021
29
Growth in language teachers' understanding of differentiated instruction: A sociocultural theory perspective
Mohammad Nabi Karimi, Mostafa Nazari
JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING
2021
30
Bilingual advantage hypothesis: Testing the fit among L1-dominant child and adolescent bilinguals
Mohammad Nabi Karimi, Zahra Hosseini Rad
JOURNAL OF NEUROLINGUISTICS
2021
31
Relative Clause Attachment Ambiguity Resolution in L1-Persian Learners of L2 English: The Effects of Semantic Priming and Proficiency
Mohammad Nabi Karimi, Eskandar Samadi, Esmat Babaii
journal of modern research in english language studies
2021
32
Pre-service L2 Teachers' Professional Knowledge, Academic Self-Concept and Instructional Practice
Ebrahim Zangani, Mohammad Nabi Karimi, Mahmood Reza Atai
2021
33
Correspondence between EFL teachers' cognitive and behavioral manifestations of pedagogical beliefs: The moderating role of teacher grit
Parisa Ashkani, Mohammad Bagher Shabani, Mohammad Nabi Karimi, Rajab Esfandiari
Journal of Teaching Language Skills
2021
34
Biased representations of controversial information: Certainty and justification beliefs as moderators
Mohammad Nabi Karimi, Tobias Richter
CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
2021
35
Text-Belief Consistency Effects in L2 Readers
Mohammad Nabi Karimi, Tobias Richter
DISCOURSE PROCESSES
2021
36
Developing
Mahdieh Mofidi, Mohammad R. Hashemi, Mohammad Nabi Karimi
Mextesol Journal
2021
37
Applied linguistics researchers possible selves as motivational resources guiding their research productivity
Mohammad Nabi Karimi,
Research in Post-Compulsory Education
2020
38
Pre-service TEFL teachers' instructional practice and its relation to academic self-concept
Ebrahim Zangani, Mohammad Nabi Karimi, Mahmood Reza Atai
Journal of English Language Teaching and Learning
2020
39
L2 teacher identity development: An activity theoretic perspective
Mohammad Nabi Karimi, Mahdieh Mofidi
SYSTEM
2019
40
Developing and validating three measures of possible language teacher selves
Mohammad Nabi Karimi, Monireh Norouzi
Studies in Educational Evaluation
2019
41
Differential Allocation of Attention to Meaning and Form in Reading Comprehension for Monolingual and Bilingual Learners of English
Mohammad Nabi Karimi, Ebrahim Zangani, Nahid Fallah
TESOL Journal
2019
42
Teachers' Motivation to Teach, Teacher Credibility, Metacognitive Awareness, and Students' Motivation and Affective Learning: A Structural Equation Modeling Analysis
Mohammad Nabi Karimi, Fariba Ziaabadi
Teaching English Language
2019
43
A Mixed-Method Inquiry into Three Techniques of Data-gathering in Language Teacher Supervision: Video-taping, Audio-taping and Field notes
Mohammad Nabi Karimi, Mohsen Mozaffar
The Journal of Humanities
2019
44
Developing and validating a second language
Nasrin Sedaqatgoftar, Mohammad Nabi Karimi, Esmat Babaii, Susanne Reiterer
Cogent Education
2019
45
L2 Teachers' Representations of Classroom Management Events: Variations across Experience Levels
Mohammad Nabi Karimi, Mostafa Nazari
Iranian Journal of Applied Linguistics
2019
46
Cognitive aging in teachers L2 teachers cognitive performance across various stages in their teaching career
Mohammad Nabi Karimi, Monireh Norouzi
Innovation in Language Learning and Teaching
2018
47
Teachers use of motivational strategies effects of a motivation-oriented professional development course
Mohammad Nabi Karimi, Samane sadat Hosseinizade
Innovation in Language Learning and Teaching
2018
48
Conceptions of Research Publication among Iranian Doctoral Students of Applied Linguistics: Cherish the Wish to Publish or Rush to Perish
Mahmood Reza Atai, Mohammad Nabi Karimi,
Iranian Journal of Applied Linguistics
2018
49
Learning L2 Non-Congruent Collocations across Cumulative vs. Concurrent Group Dynamic Assessment Instructional Conditions
Mohammad Nabi Karimi, Parastoo Alizadeh Oghyanous
Journal of Modern Research in English Language
2018
50
Scaffolding teacher cognition Changes in novice L2 teachers pedagogical knowledge base through expert mentoring initiatives
Mohammad Nabi Karimi, Monireh Norouzi
SYSTEM
2017
51
The Mediated/Unmediated Contributions of Language Proficiency and Prior Knowledge to L2 Multiple-Texts Comprehension A Structural Equation Modelling Analysis
Mohammad Nabi Karimi
APPLIED LINGUISTICS
2017
52
The Congruity/Incongruity of EFL Teachers Beliefs about Listening Instruction and their Listening Instructional Practices
Mohammad Nabi Karimi, Mostafa Nazari abasbolaghi
Australian Journal of Teacher Education
2017
53
An Assessment Scheme for ELT Performance An Iranian Case of Farhangian University
Gholamreza Kiany, Mohammad Nabi Karimi, Monireh Norouzi
The Journal of Teaching Language Skills
2017
54
Formulaic focus-on-form episodes in adult EFL communicative interactions
Leila Gholami, Mohammad Nabi Karimi, Mahmood Reza Atai
SYSTEM
2017
55
The Congruity/Incongruity of EFL Teachers Beliefs about Listening Instruction and their Listening
Mostafa Nazari abasbolaghi, Mohammad Nabi Karimi
Australian Journal of Teacher Education
2017
56
Autonomy-Supportive Teaching Willingness to Communicate in English Motivation and English Speaking Self-Efficacy among EFL Learners A Structural Equation Modelling Study
Mohammad Nabi Karimi, Afsaneh Abaszadeh
Iranian Journal of Applied Linguistics
2017
57
Literal and Inferential Listening Comprehension: The Role of L1 vs. L2 Auditory Working Memory Capacity
Mohammad Nabi Karimi, Reza Naghdivand
Journal of Modern Research in English Language
2017
58
Emotional intelligence and crititcal thinking ability as correlates of EFL learner s vocabulary knowledge
Mohammad Nabi Karimi, Mohammad R. Hashemi, Mehran Sarbazfard
Journal of Research in Applied Linguistics
2016
59
Prior topical knowledge and L2 proficiency as determinants of strategic processing in English for Academic Purposes multi-texts comprehension
Mohammad Nabi Karimi
Innovation in Language Learning and Teaching
2016
60
Emotional Intelligence and Critical Thinking Ability as Correlates of EFL Learners Vocabulary
Mohammad Nabi Karimi, Mohammad R. Hashemi, Mehran Sarbazfard
Journal of Research in Applied Linguistics
2016
61
EFL teachers beliefs/practices correspondence in reading instruction does language teacher education make a difference
Mohammad Nabi Karimi, Asieh Dehghani
International Journal of Pedagogies and Learning
2016
62
The Interface between Second Language Acquisition Research and Second Language Pedagogy Iranian EFL Teachers Perspectives
Mohammad Nabi Karimi, Hassan Nejadghanbar
Teaching English Language And Literature Society Of Iran
2016
63
English as a foreign language teachers' self-efficacy as a determinant of correspondence between their professed orientations toward reading and their reading instructional practices
Mohammad Nabi Karimi, Khadijeh Abdollahi, Jaber Haghighi
Innovation in Language Learning and Teaching
2016
64
Emotional intelligence and critical thinking ability as correlates of EFL learner s vocabulary knowledge
Mohammad Nabi Karimi, Mohammad R. Hashemi, Mehran Sarbazfard
Journal of Research in Applied Linguistics
2016
65
EFL TEACHERS BELIEFS ABOUT ORAL CORRECTIVE FEEDBACK AND THEIR FEEDBACK-PROVIDING PRACTICES ACROSS LEARNERS PROFICIENCY LEVELS
Mohammad Nabi Karimi,
Journal of Teaching Language Skills
2015
66
EFL Learners Multiple Documents Literacy Effects of a Strategy-Directed Intervention Program
Mohammad Nabi Karimi
MODERN LANGUAGE JOURNAL
2015
67
L2 multiple-documents comprehension Exploring the contributions of L1 reading ability and strategic processing
Mohammad Nabi Karimi
SYSTEM
2015
68
ESAP students comprehension of multiple technical reading texts Insights from personal epistemological beliefs
Mohammad Nabi Karimi, Mahmood Reza Atai
Reading Psychology
2014
69
EFL learners' text processing strategies across comprehension vs. integration reading task conditions
Mohammad Nabi Karimi, Goudarz Alibakhshi
SYSTEM
2014
70
Disciplinary variations in English domain-specific personal epistemology: Insights from disciplines differing along Biglan's dimensions of academic domains classification.
Mohammad Nabi Karimi
SYSTEM
2014
71
L2 learners' vocabulary learning: Differential effect(s) of comprehension-based vs. production-based proactive/reactive focus on form
Mohammad Nabi Karimi, Ali Jahani
Iranian Journal of Applied Language Studies
2014
72
Meta-discourse strategies and citation patterns as resources of authorial identity in research articles across international/local journals and applied linguistics subdisciplines.
Mohammad Nabi Karimi, Fatemeh Asadnia
Journal of Teaching Language Skills
2014
73
Iranian EFL teachers' perceptions of dynamic assessment: Exploring the role of education and length of service
Mohammad Nabi Karimi, Zahra Shafiee
Australian Journal of Teacher Education
2014
74
EFL students' grammar achievement in a hypermedia context
Mohammad Nabi Karimi
SYSTEM
2014
75
Comparing the strategic behavior of more successful vs. less successful readers of multiple technical reading texts.
Mohammad Nabi Karimi, Mohammad Bagher Shabani
Innovation in Language Learning and Teaching
2013
76
Learners' engagement in meaning negotiation and classroom interaction as a function of their perceptions of teachers' instructional communicative behaviors.
Mohammad Nabi Karimi, Mohammad Bagher Shabani, Seyed Morad Hosseini
Iranian Journal of Applied Language Studies
2012
77
Literal and Inferential Listening Comprehension
Mohammad Nabi Karimi, Reza Naghdivand
Journal of Modern Research in English Language Studies
2011
78
Variations in EFL Teachers' pedagogical knowledge base as a function of their teaching license status
Mohammad Nabi Karimi
Journal of Teaching Language Skills
2011
79
برجسته ترین رفتار فضایی کردها در تاریخ انتظامی شهرستان خلخال با تأکید بر پیامدها (از زمان نادرشاه تا انقلاب57)
عطا،اله عبدی فتح آباد, محمد نبی کریمی
فصلنامه علمیمطالعات تاریخ انتظامی
1402
80
طراحی الگوی مطلوب مدیریت رفتار فضایی جزایر زبانی در رابطه با نواحی پیرامونی (مورد مطالعه: کردهای خلخال)
حسن صمدزاده کلستان, عطا،اله عبدی فتح آباد, محمد نبی کریمی
پژوهشنامه جغرافیای انتظامی
1402
81
تفاوت های معلمان زبان دوم در باورهای آموزشی و به کارگیری آنها براساس اشتیاق سازگار و جبری
محمد نبی کریمی, پریسا اشکانی, محمد باقر شعبانی
مطالعات زبان و ترجمه
1401
82
پایه دانش آموزشی معلمان زبان دوم: تفاوت های آنها بر اساس اشتیاق سازگار در مقابل جبری
پریسا اشکانی, محمدباقر شعبانی, محمد نبی کریمی, رجب اسفندیاری
تدریس پژوهی
1400
83
تاثیرآموزش صریح نگاشت استعاری بر توانایی یادگیری زبان تمثیلی: نقش چیرگی مغزی
محمد نبی کریمی, پرستو علی زاده اقیانوس
پژوهش های زبانشناختی در زبانهای خارجی
1398