توصیف مختصر

دکتر مسعود گرامی پور
دانشیار سنجش و اندازه گیری (روان سنجی) و علوم داده رفتاری و آموزشی و عضو هیأت علمی و استاد رشته های روان سنجی، ارزشیابی آموزشی و تحقیقات آموزشی دانشکده روانشناسی و  علوم تربیتی

آدرس و اطلاعات تماس: تهران- خ مفتح- شماره 43- دانشگاه خوارزمی -کد پستی:14911- 15719 - تلفن ثابت: ۸۸۳۲۹۲۲۰- تلفن همراه: 09121903985
تلفن همراه کارشناس هماهنگی و برنامه ریزی کارگاه ها و دوره های آموزشی ایشان: 09393575894

 

سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغ‌التحصیلى
میانگین کل
1
دکتری تخصصی سنجش و اندازه گیری (روان سنجی)
دانشگاه علامه طباطبائی
1390/12/23
آشنایی با زبان
#
زبان
میزان مهارت ترجمه
میزان مهارت مکالمه
1
انگلیسی
تسلط کامل حرفه ای
تسلط کامل حرفه ای
طرح‌های تحقیقاتی
#
عناوین طرح‌هاى پژوهشى
مجریان
سازمان حامى
محل اجرا
وضعیت طرح
تاریخ تکمیل
1
بررسی کنش افتراقی سؤالهای آزمون های کارشناسی سازمان سنجش آموزش کشور از بعد مؤلفه های اجتماعی
مسعود گرامی پور
تکمیل شده
1392
2
Investigating differential item functioning of undergraduate tests of National Organization of Educational Testing across social components
Masoud Geramipour
تکمیل شده
2013
3
انطباق یابی و استاندارد سازی ویراست دوم آزمون ریاضی پال 2- سنجش فرایندی تشخیصی ریاضی یادگیرنده.
حمید خانی پور, مسعود گرامی پور, حمیدرضا حسن آبادی, هادی کرامتی
تکمیل شده
1400
4
Adaptation and standardization of Process Assessment of the Learner /Second Edition: Diagnostics for Math
Hamid Khanipor, Masoud Geramipour, Hamidreza Hassanabadi,
تکمیل شده
2022
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
ساخت اعتبار یابی ابزار سنجش کیفیت تدریس ویادگیری درعلوم رفتاری براساس رویکردهای کلاسیک اندازه گیری و نظریه سوال و پاسخ
احمد رضائی
2
برنامه درسی پنهان ناشی از هوشمند سازی مدارس دوره دوم متوسطه
حامد نعمتی
3
اثر بخشی دوره آموزش ضمن خدمت فاوا معلمان در دوره متوسطه شهرستان ملایر بر اساس مدل کرک پاتریک
میثم احمدلودهنوی
4
بررسی رابطه میان برنامه های آموزشی اعتقادی - مذهبی و نگرش مذهبی کودکان پیش دبستانی ( 5- 6 ) سال
مریم کی خواهی
5
ساخت اعتبار یابی و هنجاریابی پرسشنامه خود ارزیابی مهارتهای پژوهشی ، با استفاده از نظریه کلاسیک آزمون نظریه پاسخ سئوال
عاطفه نصیری همراه
6
بررسی ویژگیهای روانسنجی آزمون های نهایی دوره متوسطه رشته ریاضی فیزیک با استفاده از مدل امتیاز پاره ای تعمیم یافته ( ): مطالعه موردی درس حسابان
علی اکبر مفیدی
7
روش ترکیبی برای ارزیابی مدارس هوشمند بر اساس استاندارهای هوشمند سازی مدارس ایران
فاطمه فراهانی
8
بررسی و مقایسه ویژگی های روانسنجی بخش فیزیک ازمون سراسری ورود به دانشگاه بر اساس مدل های دوارزشی : مطالعه موردی رشته ریاضی فیزیک
محمد میری
9
بررسی ویژگی روان سنجی آزمون سراسری درس زیست براساس الگوی گزینه ای
علی ترکاشوند
10
بررسی ویژگیهای روان سنجی سوال های آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان دوره اول متوسطه در سال 93 بر اساس مدل های دو ارزشی نظریه ی پاسخ سوال ( )
محمود محمدی
11
تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر کاهش خطاهای روخوانی و روان خوانی دانش آموزان نارساخوان پایه پنجم و ششم ابتدایی
آناهیتا حق کیش
12
بررسی اثر واش بک امتحانات نهایی سال سوم متوسطه بر سبک یادگیری دانش آموزان و شیوه های تدریس معلمان: یک مطالعه ترکیبی در دروس تخصصی رشته های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی- فیزیک
مهناز سارمی
13
تحلیل گزینه های انحرافی آزمون های کنکور سراسری: مطالعه موردی درس زیست شناسی گروه علوم تجربی
فاطمه حسن پور
14
رابطه بین ارزشیابی برای یادگیری و استفاده از دانش آموزان از استراتژی های شناختی و فراشناختی: یک مدل چند سطحی
الهام اشترانی
15
نقش واسطه ای تناسب فرد- سازمان با کیفیت تدریس ریاضی معلمان مقطع متوسطه: یک مدل چند سطحی
محمد احمدی
16
مطالعه نظام ارزشیابی اساتید دانشگاه خوارزمی بر اساس اعتباریابی مبتنی بر استدلال
ملیحه جمشیدی
17
کاربرد و مقایسه مدل طبقه پنهان چند بعدی مبتنی بر نظریه سوال پاسخ درمطالعه بعدیت .....
ریحانه رضازاده
18
بررسی میزان استفاده معلمان رشته علوم انسانی از روش های تدریس فعال در مدارس پسرانه دوره متوسطه دوم شهر تهران
وحید کنگرلوئی
19
عوامل پیش از ازدواج موثر در موفقیت یا شکست ازدواج: تولید و اعتبار سنجی یک مقیاس
محمدمهدی بهادرمطلق
20
تدوین و اعتبار یابی الگوی کیفی مدیریت اجرای برنامه درسی در مدارس ابتدائی استان البرز
شهربانو حسنی
21
تعیین مدل بهینه تشخیصی و کنش افتراقی سوال و مهارت در بخش خواندن و دستور زبان کنکور سراسری ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی
سمیه مهدی
22
ساخت و هنجاریابی مقیاس هیجان های دفاع ار پایان نامه یک مطالعه ترکیبی
سمیه آدینه کاخکی
23
رابطه باورهای خودکارآمدی و انتظارات معلمان با ادراکات دانش آموزان از کیفیفت تعامل در کلاس درس
فاطمه خسروپور
24
مدل یابی تشخیصی شناختی آزمون هماهنگ زبان انگلیسی پایه نهم شهر تهران
لیلی انزلیچی
25
طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی ، یک مطالعه ترکیبی دردوره دوم ابتدایی
خدیجه جمشیدی مقدم
26
طراحی و اعتبار بخشی الگوی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان یک مطالعه تطبیقی بین المللی - بومی دردوه ابتدایی
جمال مرتضوی
27
کاربرد مدل آزمونچه راش در بررسی ویژگی‌های روانسنجی آزمون خواندن مطالعه پرلز(2016) ایران
رضا برزگریاری
28
با سلام و احترام ، پیرو نامه مورخ 17/11/1397 مدیر کل محترم تحصیلات تکمیلی ،جهت اجرای صحیح آئین نامه ها ومقررات آموزشی ، خواهشمند است جهت اخذ مجوز دفاع از رساله و ارسال به داوران محترم موارد ذیل بررسی و درصورت کامل بودن مدارک نسبت به اخذ مجوز و ارسال جهت داوران اقدام شود. 1- داشتن تاییدیه مدر
علیرضا روحی
29
تدوین راهنمای عملیاتی معلم برای بهبود مهارت خواندن در دوره اول ابتدایی
اعظم حمیدی نصراباد
30
کاربرد روش تکراری دو رگه رگرسیون لوجستیک ترتیبی و نظریه پاسخ سوال در آشکارسازی کنش افتراقی سوال مرتبط با جنسیت در آزمون های خواندن
سکینه کوکبی عباس پور
31
مدل یابی اندازه گیری تشخیصی شناختی داده های آزمون خواندن(2016 ) دانش آموزان پایه چهارم ابتدائی
فریدون امرایی
32
کاربرد و مقایسه مدل دوعاملی در بررسی اعتبار عاملی آزمون های پزشکی: مطالعه موردی آزمون جامع پزشکی عمومی
محمد عبداللهی مقدم
33
کاربرد و مقایسه مدل دوعاملی در بررسی اعتبار عاملی آزمونهای پزشکی، مطالعه موردی آزمون جامع دندانپزشکی
رضا درخشی
34
تعیین مدل بهینه تشخیصی شناختی آزمون ریاضیات: مطالعه و مقایسه دانش آموزان ایرانی و ترک در آزمون تیمز 2019
کیوان بخشی پور
35
کاربرد فراتحلیل مدل یابی معادلات ساختاری در تحقیقات آموزش عالی
عاطفه رضائی انزهائی
36
بررسی نقش واسطه ای نیازهای اساسی روان شناختی، عزم ، اهداف پیشرفت ، در رابطه بین ادراک از ساختار کلاس، با اهمال کاری ، درگیری تحصیلی در دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی متوسطه دوم. ارائه مدل ساختاری
علیرضا روحی
37
کاربرد و مقایسه مدل دو عاملی در بررسی اعتبار عاملی آزمون های پزشکی ، مطالعه موردی آزمون جامع داروسازی
احمد فرخی بالاجاده
38
سنجش تکوینی در کلاس‌های درس فیزیک: چالش‌ها، نقاط ضعف و قوت و طراحی الگوی جامع و اثربخش در برنامه‌ی درسی دوره‌ی متوسطه
مینا سلیمیان ریزی
39
ارزشیابی نظام آموزش الکترونیکی دانشگاه خوارزمی: یک پژوهش ترکیبی مبتنی بر مدل مفهومی HELAM
نیوشا باقری
40
بررسی نقش واسطه ای نیازهای اساسی روان شناختی ، عزم ، اهداف پیشرفت در رابطه بین اداراک از ساختار و کلاس با اهمال کاری درگیری تحصیلی در دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی متوسطه دوم ارائه مدل ساختاری28051398
علیرضا روحی
41
کاربرد و مقایسه مدل دوعاملی در بررسی بعدیت آزمون های پزشکی: مطالعه موردی آزمون جامع پزشکی عمومی
محمد عبداللهی مقدم
42
آشکار سازی کنش افتراقی سوال و خصیصه تحت مدل یابی تشخیصی شناختی: مطالعه موردی آزمون علوم تیمز 2019
سیده سحر چابکی
43
تحلیل بعدیت با مدلهای دو عاملی در آزمونهای دندانپزشکی
رضا درخشی
44
طراحی و تعتبار بخشی الگوی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان: مطالعه تطبیقی بومی برای دوره ابتدایی
جمال مرتضوی
45
روانسنجی شبکه سوال های آزمون ریاضی مطالعه موردی داده های پایه ی هشتم تیمز2019 برای نمونه های ایرانی و آمریکایی
نرگس بگان
46
کاربرد و مقایسه روش های آشکار سازی کنش افتراقی سوال (DIF) مبتنی بر نمره مشاهده شده و پنهان در آزمون ریاضیات براساس جنسیت: مطالعه موردی نمونه ایرانی پایه هشتم آزمون تیمز 2019
عاطفه رضائی انزهائی
47
نقش قلدری در پیش بینی پیشرفت ریاضی دانش اموزان پایه هشتم : یک مدل یابی چند سطحی در مطالعه تیمز 2019
سیده امنه عظیمی
48
کنش افتراقی ازمون و خصیصه تحت مدل یابی تشخیصی شناختی: مطالعه موردی ازمون تیمز 2019 علوم پایه هشتم برای نمونه های ایران و ایالات متحده آمریکا
سیده سحر چابکی
49
بررسی ویژگی­های روانسنجی و ساختار عاملی مقیاس هیجان­های آکادمیک معلمان (TAE) با استفاده از روش تحلیل شبکه در روانسنجی
ساناز حکیمی
50
مطالعه کنش افتراقی سوال در نمونه ایرانی آزمون تیمز سال 2019 علوم در پایه چهارم با استفاده از روش مبتنی بر نظریه پاسخ سوال
عفت شفیع دوست
51
نقش قلدری در پیش بینی پیشرفت ریاضی دانش اموزان پایه چهارم : یک مدل یابی چند سطحی در مطالعه تیمز 2019
سیده امنه عظیمی
52
پیش بینی متغیرهای مرتبط با دانش آموزان، والدین، برنامه درسی و مدرسه در تبیین پیشرفت ریاضی دانش آموزان پایه هشتم در آزمون تیمز 2019
زهرا امینی
دروس ترم جاری
872 - کاربرد روش های آماری در برنامه درسی - روز: یک شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
740 - طرحهای تجربی تحقیق وتحلیل اطلاعات - روز: یک شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
031 - روش شناسی های نوین و آینده پژوهی در جغرافیای سیاسی - روز: سه شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
634 - روش تحقیق کمی - روز: یک شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
643 - شبیه سازی و مدل سازی - روز: دوشنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
641 - نظریه خصیصه مکنون اندازه گیری - روز: یک شنبه - از ساعت 15:30 تا 17:30
774 - زبان تخصصی - روز: دوشنبه - از ساعت 15:30 تا 17:30
521 - کارورزی پژوهشی - روز: چهارشنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
619 - روش های پیشرفته تحقیق در علوم تربیتی(کیفی و آمیخته) - روز: شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
649 - آزمونهای شخصیت - روز: شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
635 - نظریه کلاسیک اندازه گیری - روز: یک شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
640 - داده کاوی و تحلیل داده های بزرگ مقیاس - روز: یک شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
804 - روش های تحقیق کیفی و آمیخته در پژوهش های آموزشی - روز: شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
893 - آشنایی با ابزار سنجش و ساخت آنها برای تحقیقات آموزشی - روز: یک شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
619 - روش های پیشرفته تحقیق در علوم تربیتی(کیفی و آمیخته) - روز: دوشنبه - از ساعت 15:30 تا 17:30
275 - آمار استنباطی - روز: دوشنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30