توصیف مختصر
دیپلم:
ریاضی فیزیک
کارشناسی:
فيزيك(دانشگاه بوعلی سینا)
کارشناسی ارشد:
تاريخ و فلسفه تعليم و تربيت(دانشگاه خوارزمی)
دکترا:
فلسفه تعليم و تربيت(دانشگاه خوارزمی)
فرصت مطالعاتی:
تحقیق درباره فلسفه یادگیری الکترونیکی(دانشگاه تکنولوژی دلفت، هلند)
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغالتحصیلى
میانگین کل
1
کارشناسی
بوعلی سینا
همدان
ایران
2
کارشناسی ارشد
خوارزمی
تهران
ایران
3
دکتری
خوارزمی
تهران
ایران
مهارتهای حرفهای
#
عنوان مهارت حرفهاى
تاریخ آغاز فعالیت
1
مدرس کارگاه های نسل نو یادگیری الکترونیکی
1394
2
مدرس کارگاه های ابزارها و فنون وب برای مدیریت یادگیری و تدریس
1395
3
مدرس کارگاه های ارتباط موثر در حرفه معلمی
1396
فعالیت های اجرایی
#
عناوین فعالیت های اجرایی
توضیح / سازمان محل خدمت
تاریخ شروع
تاریخ خاتمه
1
مدیر امور پژوهشی و فناوری
مدیر پژوهشی
1395/02/20
1398/05/27
2
معاون پژوهشی دانشکده سطح 3 باید باشد ولی به علت واحد موظف کمتر از 5 نباید باشد سطح 2 اعمال می گردد.
معاون پژوهشی دانشکده سطح 2
1398/05/28
علایق تحقیقاتی
#
عنوان علاقمندى
تاریخ آغاز فعالیت
1
زمینه اصلی تحقیقاتی من نسبت فلسفه فاوا و آموزش می باشد.
1384
طرحهای تحقیقاتی
#
عناوین طرحهاى پژوهشى
مجریان
سازمان حامى
محل اجرا
وضعیت طرح
تاریخ تکمیل
1
تدوین و اعتباریابی الگویی عصب شناختی/کل نگر برای مدیریت یادگیری برخط
سعید ضرغامی همراه
تکمیل شده
1400
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
روش آموزش شیمی
پروین بازقندی
2
hjhh
کبری احمدوند
3
تلحلیل معرفت شناسانه ی خلاقیت واستنتاج اصول پرورش خلاقیت برای فرایند تدریس
نعیمه ریاضی
4
بررسی نقش فناوری اطلاعات در تعلیم وتربیت از نظر فیلسوفان پست مدرن
جواد نورمحمدی
5
بررسی نسبت دموکراسی و تربیت از دیدگاه نظریه پردازان انتقادی
مظفر امیدی
6
تبیین فلسفه عدالت تربیتی بر مبنای واکاوی ونقد نضریه عدالت و اشاره های آن برای برای نظام آموزشی ایران
بهبود یاری قلی
7
تحلیل و بررسی تطبیقی اندیشه ای تربیتی دیویی و اندیشه ای دریدابربنیادالگوی برنامه درسی آکر
وحیده مرادیان محمدیه
8
بررسی فلسفی فردیت واصالت ونقش اینترنت در نسبت با آن در آموزش عالی
روح اله مظفری پور
9
بررسی فلسفه ذهن از منظر کارکردگرایی و اشاره های آن برای روش تدریس و شیوه ارزشیابی
سینا ترکاشوند
10
بررسی مولفه های تربیت دموکراتیک از منظر نو عملگرایی و نقش فناوری اطلاعات در گسترش آن
عبدالجلیل ارازی
11
چیستی علم وچگونگی آموزش آن بر بنیاد تبیین مفهوم آیه بودن عالم
نوید خلعتبری
12
بررسی فلسفه فناوری اطلاعات در تربیت از دیدگاه نظریه پردازان معاصر انتقادی تعلیم وتربیت با تاکید بربرنامه درسی پنهان
نصیبه تاری
13
بررسی فلسفه زیست شناسی با تاکید بر نظریه تکامل و کاربردهای آن در روشهای تدریس و ارزشیابی درس زیست شناسی
فاطمه بندلی زاده
14
بررسی فلسفه هدایت تحصیلی بر بنیاد دیدگاه های فیلسوفان هستی
غلامرضا ماهروبختیاری
15
بررسی تحلیلی ارتباط بین نظریه و عمل تربیتی با تاکید بر سیاست های تربیتی
زهرا حیرانی
16
واکاوی مولفه های تربیت هنرمندانه بر اساس رهیافت هایی از دیدگاه نوعمل گرایی ریچارد رورتی
محمدمهدی سحری
17
نبیین تربیت هنری با تاکید بر نقش موسیقی بر مبنای دیدگاه شفلر
مریم ربیعی جیلدانی
18
تبیین مبانی واهداف هنری براساس فلسفه اگزیستانسیالیستی سازتر
حمیده دهقانی فیروزابادی
19
بررسی فلسفه علوم انسانی از دیدگاه رئالیزم انتقادی و تدوین الگویی برای دانش پژ وهی در رشته فلسفه تعلیم و تربیت
افسانه زارعی ده باغی
20
تحلیل بایسته های معرفت شناختی باور و نقش تفکر انتقادی در آن به منظور طراحی الگوی آموزش اخلاق باور
فرامرز محمدی پویا
21
تحلیل شناخت شناسانه آموزش فنی و حرفه ای با تاکید بر دیدگاه رفتارگرایانه رایل
محسن بهلولی فسخودی
22
استنباط فلسفه آموزش علوم تجربی بر بنیاد فلسفه علم بر آمده از نظریه پیچیدگی
پروین بازقندی
23
نقد مفهوم های آزادی فراگیران و دانش بدون مرز در آموزش های مجازی برمبنای اندیشه های فوکو درباره پیوند دانش و قدرت
محسن نوروزی
24
بررسی روابط بین استاد و دانشجو و ساخت شکنیآن در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات
مهدی یوسفی
25
تبیین رابطه هوشمند سازی مدارس و فلسفه از منظر دن آیدی
سیدرضا جارچی
26
تبیین جایگاه آموزش آنلاین در تربیت منش در آموزش عالی با تاکید بر دیدگاه سازه گاریی اجتماعی
امیر مرادی
27
تبیین دلالت های رئالیسم استعلایی باسکار برای برنامه درسی آموزش علوم دوره ابتدایی
یونس امیراحمدی
28
تحلیل پساساختارگرایانه ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیر در فرایند یادگیری الکترونیک با تاکید بر آراء دلوز
نصیبه تاری
29
تحلیل نقش و جایگاه معلم و فراگیر در یادگیری معکوس بر اساس نقش واسطهای فاوا در رویکرد پساپدیدارشناسی
اکرم شوشتری
30
تبیین نقش آموزش موسیقی در رشد خردمندی مبتنی بر اندیشههای آرتور شوپنهاور
رضا اقاخانی
31
تبیین الگوی مفهومی تربیت جنسی در فضای مجازی بر بنیادریکرد فلسفه برای کودکان
زینب بیرانوند
32
بررسی تحلیلی ارتباط میان نظریه و عمل تربیتی در آموزش و پرورش تربیتی غیر رسمی
زهرا حیرانی
33
تبیین فلسفه پرورش تفکر مراقبتی درفضای مجازی بر بنیاد فلسفه طبیعی ،فرهنگی و چند ارزشی فناوری
هاجر کوهی اصفهانی
34
بررسی مفهوم هتروتوپیای سایبری در آموزش با ریوکرد تحلیل گفتمان فوکویی
سونیا خدابخش کهرلایی
35
پرورش تفکر انتقادی در فضای مجازی با رویکرد پدیدار شناختی
فاطمه جعفری کرهرودی
36
تحلیل مولفه های فلسفی یادگیری تفکر بر بنیان نورو فلسفه به منصور آموزش ریاضیات ارائه مدل نورو پراگماتیسمی جهت آموزش ریاضیات
اعظم طاهرخانی
37
پیشنهاد چارچوبی برای تربیت شهروندی کودکان مهاجر افغان مدارس ایران بر اساس بنیاد فلسفه برای کودکان
مینو غلامحسین
38
واکاوی هستی شناسانه رویکردهای مختلف در فلسفه زندگانی به منظور ترسیم اهداف تعلیم وتربیت
مژگان کرد
39
ساخت شکنی مولفه های کلاس درس معکوس با توجه به اندیشه ژاک ...
پرویز بیات
40
تحلیل مولفه های فلسفی یادگیری تفکر ریاضیاتی بر بنیان نورو فلسفه
اعظم طاهرخانی
41
تعیین الگوی مفهومی تربیت جنسی در فضای مجازی بربنیادرویکرد فلسفه برای کودکان
زینب بیرانوند
42
بررسی نقش بدن در ادراک در آموزش مجازی
در مقایسه با آموزش چهره به چهره با نگاه پساپدیدارشناسانه
فهیمه خوشخو
43
روایت ادراک دانشجویان کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی ، ورودی1399،از آموزش برخط
لیلا نمازی کلش
44
بررسی نقش موک ها در جهانی بومی شدن آموزش با نظر بر آرای - رابرتسون
عاطفه اسدی کرم
45
روایت نگاری فلسفه آموزش مجازی براساس تجربه معلمان ابتدایی منطقه 3 کرج در دوران کرونا و پس از کرونا
ثریا جلیلیان
46
تبیین مفهوم خودگردانی دانش آموزان درشبکه شاد از منظر فلسفی با نگاهی به روایت معلمان،دانش آموزان و والدین
فرشته شهسواری
47
بررسی وضعیت پرورش تفکرانتقادی از دیدگاه انیس در سامانه مدیریت یادگیری (LMS) با رویکرد پساپدیدارشناسی
زهرا غفوری
دانشجویان تحت مشاوره
#
عنوان
افراد
1
بررسی فلسفه تربیت معلم از دارالفنون
سیدلطیف عبادی نژادحسینی
2
بررسیایجاد روحیه کاوشگری
ریحانه ماکویی
3
بررسی نقش برنامه آموزش فلسفه برای کودکان به منظور تهیه برنامه ای ( محتوی و راهنمای آموزشی ) برای بهبود توانایی خواندن و نوشتن در دوره ی ابتدایی
محمدحسن حیدری
4
بررسی صنعت فرهنگی شده و پیامدهای آن در آموزش رسانه ای بر مبنای دیدگاه تئوری پردازان انتقادی با تاکید بر دیدگاه هورکهایمر و آدرنو
عباس کریمی
5
تحلیل تطبیقی دیدگاههای فلسفی هبر ماس و جان رالز به منظور ترسیم اشارات آنها برای تربیت شهروندی
صفدر حسینی راد
6
تبیین مولفه های تربیت رسانه ای مبتنی بر ساخت گرایی اجتماعی
سارا احمدی
7
بررسی شیوه بکارگیری برنامه فلسفه برای کودکان در آموزش حفاظت محیط زیست
عباس ایزدی
8
بررسی آرائ فلسفه ی تربیتی ژیرو و اشارات آن برای برنامه درسی
مهرداد احمدی چادگانی
9
تبیین مشاوره فلسفی بر مبنای فلسفه تحلیلی و پیشنهاد چارچوبی برای آموزش آن
مریم پورآقا
10
تبیین مبانی فلسفی نظریه پیچیدگی و استلزامات آن در برنامه درسی
پروانه نجاریان
11
تبارشناسی مفهوم دانش آموزنخبه درآموزش و پرورش با تاکید بر آموزش و پرورش معاصر ایران
شهداد عبداللهی خانقاه
12
تبیین پدیده تبلیغ از نظر بوردیار و دلالت های آن در تربیت رسانه ای
محمد ستاری
13
تبیین دلالت های رویکرد کثرت گرایی جان هیک در تربیت دینی
سیده زینب نعمتی
14
ارزیابی فلسفی نقش برنامه فلسفه برای کودکان در پرورش سواد رسانه ای دانش اموزان دوره ابتدایی
سمیه کیارسی
15
بررسی تطبیقی کنش های اجتماعی مبتنی بر رویکرده های عملگرایی (با تاکید بر دیویی )و (انتقادی با تاکید بر هابر ماس ) و دلالت های آن در تربیت اجتماعی
حمیرا برزیده
16
طراحی الگوی ابعاد و شاخص های رفتارهای مدیران مدارس در بستر پارادایم کوانتمی و بررسی وضع موجود
بیتا عبدالحسینی
17
تبیین تعلیم وتربیت نشانه بنیاد با تاکید بر آرای دلوز وراهبردهای آن درفرآین یاددهی - یادگیری
نفیسه ولدی
18
تبیین مولفههای تربیت شهروندی مبتنی بر رویکرد آموزشی فلسفه برای کودکان
ندا زیتونی
19
تبیین مفروضات معرفت شناختی پژوهش روایی و جایگاه آن در ساختار دانش معلمان
الهام عزیزنیا
20
تحلیل بیانیهی فلسفهی تدریس دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و ارائهی چارچوب مناسب جهت ارتقاء آن
محمدحسین صفایی
21
فلسفه درون ماندگاری بر مبنای رویکرد دلوز و پیشنهاد الگوی از آن برای روش شناسی پژوهش های فلسفه آموزش و پرورش
فرهاد بامداد
22
تبیین فلسفه خواندن و نوشتن مبتنی بر برنامه فلسفه برای کودکان و پیشنهاد فلسفه برنامه درسی خواندن و نوشتن در دوره ابتدایی
رئوف احمدی
23
مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان برنامه درسی جدید و قدیم کارشناسی علوم تربیتی ، مقایسه ای به منظور تعیین عوامل موثر بر اجرایی برنامه در دانشگاههای تهران
امیر رویافر
24
تبیین جایگاه هنر و زیبا شناسی در منظومه تربیتی جان دیویی به منظور ارائه الگوی مطلوب هنر وزیباشنسی دربرنامه فلسفه برای کودکان
محسن کردلو
25
طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی دردوره پیش دبستانی
طاهره عاشوری
26
ساخت شکنی نقش تربیت غیر رسمی در بستر آموزش های مجازی
ناصر نوروزی
27
تبیین مبانی اخلاق مدیریت پسا ساختارگرایانه با تاکید بر آراء فوکو و اشارات آن بر کنشگری مدیران
سیدسعید حسینی
28
بررسی نسبت بین مسائل ریاضی و مسائل فلسفی به منظور استفاده از روشهای فلسفی در آموزش و حل مسائل ریاضی
زهرا فلاحان
29
تبیین کدهای مفهومی مبتنی بر تحلیل استعاره های مفهومی جهت دار زمان در مکان در آزمون پولز و مقایسه آن با کتابهای فارسی دوره ابتدایی مبتنی بر زبانشناسی شناختی لیکاف و جانسون
سیده پروین صائمین
30
تدوین محتوای داستانی آموزش صلح بر اساس رویکرد های فلسفی در چارچوب فلسفه برای کودکان
سعید سمیعی مدانی
31
فراگفتمان فلسفه پژوهش در نظام تعلیم و تربیت دانشگاهی: تحلیل تطبیقی گفتمان پژوهش
حمید ورمزیاری
32
واکاوی اندیشه های فلسفی دلوز و اشارات آن در آموزش هنر
بهرام مرادی
33
ترسیم اشاراتی برای فلسفیدن کودکان بر بنیاد هرمنوتیک پل ریکور
مهرنوش امینی
34
تبیین شبکه ی استعاره ی مفهومی معنای زندگی در میان دانش آموزان مقطع دوم متوسطه تهران
محبوبه اتشباری
35
تبیین شبکه ی استعاره ی مفهومی معنای زندگی در میان دانش آموزان مقطع دبیرستان
ایمان هاشمی
36
فلسفه ضمنی زیسته آموزش هنر و مقایسه آن با فلسفه رسمی آموزش هنر در دوره ابتدایی آموزش و پرورش ایران
ایمان هاشمی
37
فراگفتمان فلسف? پژوهش در نظام تعلیم و تربیت دانشگاهی: تحلیل تطبیقی گفتمان پژوهش
حمید ورمزیاری
38
تبارشناسی نظام تربیت معلم ایران اززمان تاسیس دارالفنون تا تاسیس دانشگاه فرهنگیان
علیرضا صادقی
39
بررسی تلفیق آموزش چهره به چهره و مجازی براساس فلسفه تکنولوژی هایدگرو اشارات آن درتعامل معلم و شاگردان
سمیه عالم خوش خلق
40
تبیین کدهای مفهومی بردرک استعاره های مفهومی زمان در مکان آزمون های پرلز
سیده پروین صائمین
41
طراحی و اعتباربخشی الگو برنامه درسی تربیت اخلاقی در دوره پیش دبستانی.
طاهره عاشوری
42
روایت نگاری ادراک معلمان پایه پنجم منطقه 5 تهران از اخلاق تدریس
زهره ربانی لشکاجانی
43
ساخت شکنی نقش تربیت غیر رسمی در نظام تربیتی جمهوری اسلامی ایران
ناصر نوروزی
44
بررسی امکان پدیده خلاقیت در آموزش مجازی با تکیه بر آرا دون آیدی
مهسا مردی
45
تدوین الگوی مطلوب آموزش در دوره ابتدایی مبتنی بر رویکرد تلفیقی استیم
ملیکا اسکندری
46
روایت نگاری معلمان ابتدایی منطقه 18 تهران از اهمیت ، شیوه ها و چالش های آموزش ریاضی با رویکرد تجربی
هانیه جدیدی
47
تحلیل محتوای کیفی داستان های منتخب هانس کریستین اندرسن به منظور استنتاج مضامین فلسفه کودکی
سمانه جباری
48
تبیین ارتباط معلم وشاگرد در آموزش مجازی بر اساس فلسفه ( من - ت. ) مارتین بوبر
زلیخا رضایی حیدری
49
تبین پیامدهای تربیتی پرورش تفکر انتقادی در فضای مجازی بر بنیاد نظریه یادگیری ارتباط گرایی
امیر نوری زاده
دروس ترم جاری
733 - فلسفه غرب - روز: دوشنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
704 - روش های تحقیق درعلوم تربیتی - روز: یک شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
704 - روش های تحقیق درعلوم تربیتی - روز: یک شنبه - از ساعت 15:30 تا 17:30
829 - فلسفه علم و مبانی فلسفی تحقیقات آموزشی - روز: دوشنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
715 - منطق قدیم وجدید - روز: سه شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
289 - منطق - روز: سه شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
دوره های درسی
#
عنوان درس
توصیف درس
سرفصل ها
دوره درسی
توضیحات
فایل
1
فلسفه غرب
دکتری
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:733گروه درس:01تعداد دانشجو:5تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 115
2
روش های تحقیق درعلوم تربیتی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:704گروه درس:02تعداد دانشجو:5تعداد واحد3روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 217
3
روش های تحقیق درعلوم تربیتی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:704گروه درس:02تعداد دانشجو:5تعداد واحد3روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:15:30زمان پایان کلاس:17:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 215
4
فلسفه علم و مبانی فلسفی تحقیقات آموزشی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:829گروه درس:01تعداد دانشجو:8تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 213
5
منطق قدیم وجدید
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:715گروه درس:01تعداد دانشجو:11تعداد واحد2روز:سه شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 331
6
منطق
کارشناسی
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:289گروه درس:01تعداد دانشجو:19تعداد واحد2روز:سه شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 212
دورههای تدریس شده
#
عناوین دروس
مکان و تاریخ تدریس
1
فلسفه آموزش و پرورش
2
منطق
3
روش پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت
کارگاههای برگزار یا تدریس شده
#
عناوین کارگاهها و دورههاى آموزشى
سازمان برگزار کننده
محل برگزارى
تاریخ برگزارى
1
قابلیت های نسل نو یادگیری الکترونیکی
دانشگاه خوارزمی
تهران
1394
2
آشنایی با نسل نو یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی
دانشگاه شاهد
تهران
1395
3
ابزارها و فنون وب 2 برای تدریس، یادگیری و پژوهش
دانشگاه ایلام
ایلام
1396
4
ابزارها و فنون وب 2 برای یادگیری و تدریس
دانشگاه کردستان
سنندج
1398
5
ابزارها و فنون وب 2 برای مدیریت یادگیری و تدریس در دوره متوسطه
آموزش و پرورش منطقه 7
تهران
1398
کتابهای منتشر شده
#
عنوان
نگارندگان/مترجمان
ناشر
سال چاپ
1
I - I
I
I
I
2
نگاهی فلسفی به آموزش مجازی - A Philosophical Look at Virtual Education
سعید ضرغامی همراه, حمید احمدی هدایت
دانشگاه خوارزمی
1401
3
نسبت فلسفه تعلیم و تربیت با فلسفه برای کودکان
سعید ضرغامی همراه
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
1394
4
فلسفه فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت - philosophy of information technology and education
سعید ضرغامی همراه
مبنای خرد
1388
5
روان درمانی وجودی درمان فردی و گروهی - existential psychotherapy individual and group therapy
علی محمد نظری, سعید ضرغامی همراه
پازینه
1388
مقالات چاپ شده
#
عنوان
نگارندگان
عنوان مجله
سال انتشار
1
Explaining the conceptual model of sexual education in virtual space based on philosophy for children
Zeinab Beiranvand, Yahya Ghaedi, Saeid Zarghami-hamrah, mohsen farmahinifarahani
Iranian Distance Education Journal
2022
2
Philosophy of education in a new key: Reflection on higher education in Iran
Bakhtiar shabani varaki, Alireza Sadeqzadeh Qamsari, Meisam Sefidkhosh, Seyed Mahdi Sajjadi, Reza Mohammadi Chaboki, Tahereh Javidi Kalatehjafarabadi, Hojjat Saffarheidari, Meisam Mohammadamini, Omid Karimzadeh, Ramazan Barkhordari, Ramazan Barkhordari, Saeid Zarghami-hamrah, Michael A. Peters, Marek Tesar
Educational Philosophy and Theory
2021
3
Discovering and Listing of Elements of Deleuze's Philosophy of Immanence as a Research Approach
Farhad Bamdad, Yahya Ghaedi, Saeid Zarghami-hamrah, mehran farajolahi
International Journal of Psychosocial Rehabilitation
2020
4
A quasi-transcendental approach for removing hierarchical teacher-student relation
Mahdy Usefi, Saeid Zarghami-hamrah, Yahya Ghaedi, Alireza Mahmoodnia
Policy Futures in Education
2018
5
Ubiquitous learning and massive communication in MOOCs: Revisiting the role of teaching as a praxis
Saeid Zarghami-hamrah, marc de vries
Ethics and Education
2018
6
Investigating the Role of ICT in Educational Equality A Revision of Philosophical Approaches
Saeid Zarghami-hamrah
Social Sciences
2016
7
The Concept of Authenticity in Philosophy of Sartre and Implications for Using Internet as Educational Technology
, Saeid Zarghami-hamrah
Int. J. Advanced Networking and Applications
2015
8
THEORETICAL EXPLANATION OF THE IMPLICATIONS OF COMPLEXITY THEORY FOR TEACHING SCIENCE
Parvin Bazghandi, Saeid Zarghami-hamrah, Yahya Ghaedi, Alireza Mahmoodnia,
problems of education in the 21 century
2015
9
tHEORETICAL EXPLANATION OF THE IMPLICATIONS OF COMPLEX SYSTEMS THEORY FOR TEACHING SCIENCE
, Saeid Zarghami-hamrah, Yahya Ghaedi, Alireza Mahmoodnia,
problems of education in the 21 century
2015
10
Ontological Investigation of the Role of Internet in Religious Education
Saeid Zarghami-hamrah
Procedia - Social and Behavioral Sciences
2011
11
The principles of teaching science based on the ideas of Feyerabend regarding the nature of science and the manner of its expansion
Parvin Bazghandi, Saeid Zarghami-hamrah
Procedia - Social and Behavioral Sciences
2011
12
Deconstruction of Knowledge Nature in the Views of Derrida and Feyerabend The Possibility and Necessity of Interdisciplinary Studies in Higher Education
Saeid Zarghami-hamrah
International Journal of Interdisciplinary Social Sciences
2011
13
بررسی ادراک دانش آموزان مهاجر افغانی درباره وضعیت مربوط به تربیت شهروندی در مدارس ایران؛ (نمونه موردی کرج)
مینو غلامحسین, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, رمضان برخورداری, اکبر صالحی
مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی
1402
14
ترسیم اشاره هایی برای مدیریت یادگیری برخط در پرتو یافته های علوم اعصاب شناختی درباره یادگیری
سعید ضرغامی همراه, حمید احمدی هدایت, اعظم طاهرخانی, پروین بازقندی
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1402
15
شناسایی گسست ها در صورت بندی های گفتمانی نظام تربیت معلم از زمان تاسیس دارالفنون تا دانشگاه فرهنگیان
علیرضا صادقی, اکبر صالحی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی
فصلنامه پژوهش در مسایل تعلیم وتربیت
1402
16
تحلیل چیستی انواع، ابعاد و ماهیت تفکر مراقبتی
هاجر کوهی اصفهانی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, سوسن کشاورز
علوم تربیتی
1401
17
تبیین استعاره های مفهومی جهت دار زمان در مکان کتاب چهارم فارسی ابتدایی بر مبنای استعاره های مفهومی لیکاف و جانسون
سیده پروین صائمین, رمضان برخورداری, سعید ضرغامی همراه
نوآوری های آموزشی
1401
18
تاملی بر ابعاد فلسفی خواندن و نوشتن در برنامه فلسفه برای کودکان با تاکید بر رمانهای سوکی و پیکسی و کتاب راهنمای آنها
رئوف احمدی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, علیرضا محمودنیا
تفکر و کودک
1401
19
واکاوی رویکرد پساپدی دارشناسی در آموزش مجازی و استلزامات آن برای نظام آموزشی
حمید احمدی هدایت, محسن فرمهینی فراهانی, سعید ضرغامی همراه
پژوهش های فلسفی
1401
20
نقش آموزش برخط در پرورش خودفرمانی فردی دانشجویان با تأکید بر سازه گرایی اجتماعی
امیر مرادی, سعید ضرغامی همراه
فناوری آموزش
1401
21
تحلیل ساخت شکنانه مولفه های آموزش مستقیم از منظر یادگیری در کلاس درس معکوس
پرویز بیات, سعید ضرغامی همراه, اکبر صالحی, یحیی قائدی
پژوهش های تربیتی
1401
22
واکاوی چهار مفهوم مهم فلسفی دلوز و استخراج اشارات آن در آموزش هنر
بهرام مرادی, علیرضا محمودنیا, سوسن کشاورز, سعید ضرغامی همراه
اندیشه های نوین تربیتی
1400
23
تنگناها و راهبردهای به کارگیری شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) در تدریس و یادگیری دانش آموزان در دوران شیوع کرونا: مطالعه ای پدیدارشناسانه
امیر مرادی, سعید ضرغامی همراه
نوآوری های آموزشی
1400
24
یادگیری تحلیل ریاضیاتی مبتنی بر تلفیق تحلیل فلسفی و یافته های علوم اعصاب شناختی پیرامون ریاضیات نمادین
اعظم طاهرخانی, سعید ضرغامی همراه, حسن عشایری, یحیی قائدی
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1400
25
واسازی نقش تربیت رسمی در نظام تربیتی ایران پس از انقلاب اسلامی
ناصر نوروزی, رمضان برخورداری, سعید ضرغامی همراه, علیرضا محمودنیا
فلسفه تربیت
1400
26
واکاویهوش جنسی درفضای مجازی مبتنی بر اهداف برنامه فلسفه برای کودکان
زینب بیرانوند, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, محسن فرمهینی فرهانی
پژوهش های آموزش و یادگیری
1400
27
نقد چند رویکرد آموزش هنر با تاکید بر دیدگاه ارزش شناختی دلوز
بهرام مرادی, علیرضا محمودنیا, سوسن کشاورز, سعید ضرغامی همراه
مطالعات هنر و رسانه
1399
28
تحلیل تطبیقی ساختار بیانیه ی فلسفه ی تدریس دانشگاه فرهنگیان 1 با دانشگاههای منتخب
محمدحسین صفایی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, سوسن کشاورز
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1399
29
تحلیل و نقد پساپدیدارشناسی در پژوهش های موردی فناورانه
حمید احمدی هدایت, محسن فرمهینی فراهانی, سعید ضرغامی همراه, رقیه موسوی
معرفت فلسفی
1399
30
تجربه و معنای زندگی خوب در برنامه درسی غیر رسمی(مورد اینستاگرام)
مژگان کرد, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, رمضان برخورداری
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1399
31
ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیر در فرایند یادگیری الکترونیکی با تاکید بر آرا دلوز
نصیبه تاری, سعید ضرغامی همراه, علیرضا محمودنیا, یحیی قائدی
فناوری آموزش
1399
32
تبیین چگونگی تاثیر گذاری عناصر شناختی پژوهش فلسفی بر بهبود آموزش حل مسئله ریاضی
زهرا فلاحان, علیرضا محمودنیا, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه
علوم روانشناختی
1399
33
تحلیل مفهوم زندگی خوب در رویکرد سعادت گرا به منظور تدوین هدف های تربیت
مژگان کرد, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, رمضان برخورداری
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1399
34
پساپدیدارشناسی در آموزش و یادگیری با تأکید بر مفاهیم چندگانگی و شفافیت
حمید احمدی هدایت, محسن فرمهینی فراهانی, سعید ضرغامی همراه
مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز
1398
35
بررسی تحلیلی ابعاد میانجیگری فناورانه یادگیری معکوس در رویکرد پساپدیدارشناسی
اکرم شوشتری, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, محمد عطاران
علوم تربیتی
1398
36
تغییر نقش معلم مبتنی بر نظری? پیچیدگی: از بازنمایی به تسهیل نوپدیدی
پروین بازقندی, سعید ضرغامی همراه, رضا محمدی چابکی
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1398
37
بررسی تحلیلی ابعاد میانجیگری فناورانه «آموزش معکوس» در رویکرد پساپدیدارشناسی
اکرم شوشتری, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, محمد عطاران
مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز
1398
38
تبیین منطق برنامه درسی آموزش علوم بر مبنای رئالیسم استعلایی
یونس امیراحمدی, سعید ضرغامی همراه, خسرو باقری نوع پرست, یحیی قائدی
مطالعات برنامه درسی
1398
39
تبیین زیبایی شناسی از دیدگاه جان دیویی و استلزام های تربیتی آن
محسن کردلو, رمضان برخورداری, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه
فلسفه تربیت
1398
40
دلالت های دانش ضمنی برای یادگیری و تدریس با تأکید بر دیدگاه مایکل پولانی
محسن بهلولی فسخودی, سعید ضرغامی همراه
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1397
41
تبیین نسبت میان برنامه فلسفه برای کودکان با فلسفه یادگیری از منظر کریستوفر وینچ.
غلامحسین پناهی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, محمد حسین عبداللهی
مطالعات روانشناسی تربیتی
1397
42
نقدی تبارشناسانه بر مفهوم دانش آموز نخبه در آموزش و پرورش معاصر ایران
شهداد عبداللهی خانقاه, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, رمضان برخورداری
علوم تربیتی
1397
43
جایگاه نظم خود انگیخته در نظریه آزادی فون هایک و بررسی اشارات تربیتی آن
محبوبه موسیوند, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, علیرضا محمودنیا
فصلنامه تعلیم وتربیت
1396
44
شناسایی ابعاد و نشانگرهای رفتاری مدیران مدارس در بستر پارادایم کوانتمی پژوهشی کیفی
بیتا عبدالحسینی, بیژن عبدالهی, حسن رضا زین آبادی, سعید ضرغامی همراه
مدیریت مدرسه
1396
45
تمایز و تشابه مشاوره فلسفی با رویکرد عقلانی- عاطفی الیس
مریم پورآقا, یحیی قائدی, آن پیلگرن, سعید ضرغامی همراه
مطالعات روانشناسی تربیتی
1396
46
اهداف دانش پژوهی در علوم اجتماعی با نظر به دیدگاه رئالیسم انتقادی نگاهی میان رشته ای
افسانه زارعی ده باغی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, خسرو باقری نوع پرست
مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی
1396
47
تبیین بایسته های اخلاق باور
فرامرز محمدی پویا, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
پژوهش های اخلاقی
1396
48
یادگیری در پارادایم پیچیدگی ماهیت، قلمرو و فرایند
رضا محمدی چابکی, پروین بازقندی, سعید ضرغامی همراه
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1396
49
تحلیل و ارزیابی ماهیت ارتباط مجازی معلم و فراگیران در نسل نو یادگیری الکترونیکی مطالعه موردی موک ها
سعید ضرغامی همراه
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1396
50
تبیین فلسفه یادگیری با تاکید بر نظریه یادگیری وینچ
غلامحسن پناهی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, محمد حسین عبداللهی
پژوهش در نظام های آموزشی
1396
51
بررسی فرصت ها و چالش های آموزش آنلاین در تربیت منش دانشجویان باتاکید بر رویکرد سازه گرایی اجتماعی
امیر مرادی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, رمضان برخورداری
تدریس پژوهی
1396
52
بررسی چارچوب مفهومی حقوق کودک
معصومه امیری, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, غلامرضا حاجی حسین نژاد
فصلنامه ارزش شناسی در آموزش
1395
53
بررسی فرایند تحول تفکر انتقادی کودکان در آگاهی از خشونت و کلیشه های جنسیتی اجتماعی رسانه ای از طریق P4C
سمیه کیارسی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, یزدان منصوریان
تعامل انسان و اطلاعات
1395
54
الگوی پیشنهادی برنامه درسی تربیت اجتماعی اسلامی در دوره متوسطه رویکردی هنجارین
حمیرا برزیده, علیرضا محمودنیا, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1395
55
تحلیل نسبت آموزش فنی و حرفه ای با تعلیم و تربیت نظری
محسن بهلولی فسخودی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, رمضان برخورداری
خانواده و پژوهش
1395
56
نقدی بر اینترنت به عنوان فناوری آموزشی با ابتنا بر مفهوم اصالت از دیدگاه هایدگر
روح اله مظفری پور, سعید ضرغامی همراه
رسانه و فرهنگ
1395
57
تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در بالا بردن آگاهی های رسانه ای دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر دزفول
سمیه کیارسی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, یزدان منصوریان
مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز
1395
58
تحلیل تمایز معرفت گزاره ای و معرفت مهارتی
محسن بهلولی فسخودی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, رمضان برخورداری
ذهن
1395
59
ترسیم اشاره هایی برای تدریس علوم بر بنیاد تبیینی کل نگرانه از ماهیت علم
پروین بازقندی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا, خسرو باقری
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1395
60
تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گرایی معرفتی اخلاق باور
فرامرز محمدی پویا, سعید ضرغامی همراه, سیدمهدی سجادی, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
پژوهش های اخلاقی
1395
61
بررسی فلسفه علوم اجتماعی در رئالیزم انتقادی و نقش آن در پژوهش های تربیتی
افسانه زارعی ده باغی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, خسرو باقری نوع پرست
نوآوری های آموزشی
1395
62
واکاوی چگونگی سیر تحول تفکر انتقادی کودکان دربارهویدئوگیمهای محبوبشان از طریق برنامه فبک
سمیه کیارسی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, یزدان منصوریان
ویزه نامه علمی پژوهشی علوم اجتماعی
1394
63
رویکرد اجتماعی فرهنگی در حوزه آلموزش زبان
ناصرالدین علی تقویان, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, جواد غلامی
تحقیقات فرهنگی ایران
1394
64
واکاوی انتقادی رابطه استاد و دانشجو در فرایند پایان نامه نویسی از منظر دانشجو (رشته فلسفه تعلیم و تربیت)
احمد بنی اسدی, سعید ضرغامی همراه
اندیشه های نوین تربیتی
1394
65
ساخت شکنی رابطه سلسله مراتبی معلم و دانش آموز با توجه به اندیشه های ژاک دریدا
مهدی یوسفی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
نوآوری های آموزشی
1394
66
تبیینی سازه گرا/واقع گرا درباره چیستی علم و عناصر آن زمینه ای برای باز اندیشی درباره آموزش علوم
سعید ضرغامی همراه
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1393
67
بررسی امکان بهره گیری از عدالت تربیتی برآمده از نظریه ی عدالت جان رالز در نظام های آموزشی رویکرد هرمنوتیک انتقادی
بهبود یاری قلی, سعید ضرغامی همراه
نوآوری های آموزشی
1393
68
فلسفه فیلم و اشاره های آن برای حصول آگاهی یا فهم از منظر هرمنوتیک گادامر
مظهر بابایی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, امیر نصری
اندیشه های نوین تربیتی
1393
69
واکاوی جایگاه بازی در هرمنوتیک فلسفی گادامر و دلالت های آن برای حصول آگاهی/فهم
مظهر بابایی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, خدیجه نصری
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1393
70
کاربرد شناسی تجربی و کسری هنجار مندی بهره اموزش زبان خارجی از نظریه کاربرد شناسی عام
ناصرالدین علی تقویان, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, جواد غلامی
مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی
1393
71
بررسی نظریه پیچیدگی و تبیین اشارات آن در مدیریت سازمان های آموزشی
سعید ضرغامی همراه
روش شناسی علوم انسانی
1392
72
امکان سنجی برای آموزش جهانی
سعید ضرغامی همراه, جمیله علم الهدی
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت
1392
73
تحلیل مفهوم تفکر انتقادی و تبیین روشهای پرورش آن با تاکید بر آموزش عالی
فرامرز محمدی پویا, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
تدریس پژوهی
1392
74
تحلیل تطبیقی عدالت تربیتی دیدگاههای لیبرال و جامعه گرا
بهبود یاری قلی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, میر عبدالحسین نقیب زاده
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1391
75
رویکرد فرارشته ای ادگار مورن و مبانی فلسفی اندیشه وی
علیرضا محمودنیا, پروانه نجاریان, سعید ضرغامی همراه, محمد یمنی
مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی
1391
مقالات ارایه شده
#
عنوان
نگارندگان
مشخصات کنفرانس
سال برگزارى
نوع ارائه
1
The nature of physics in anarchism theory A ground for teaching physics in high schools
Saeid Zarghami-hamrah, Parvin Bazghandi
education culture society - Poland
1396/06/20
شفاهى
2
Investigating the status of ICT in education A philosophical approach
Saeid Zarghami-hamrah
education culture society - Poland
1396/06/20
شفاهى
3
هوشمند سازی و فلسفه آی تی از منظر پدیدارشناسی
سعید ضرغامی همراه, سیدرضا جارچی
فلسفه در مواجهه با فضای مجازی - ایران
1396/02/31
شفاهى
4
نمودشناسی نقش بدن درادراک چالش های فراروی تجربه مجازی
سعید ضرغامی همراه
فلسفه در مواجهه با فضای مجازی - ایران
1396/02/31
شفاهى
5
بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری مداوم
کبری احمدوند, سعید ضرغامی همراه, زهرا تقی زاده قوام, سهیلا غلامی هره دشتی
فلسفه آموزش و یادگیری مداوم - ایران
1395/12/04
شفاهى
6
موک ها و یادگیری فراگیر فرصت و یا تنگنا برای یادگیری مداوم
سعید ضرغامی همراه
فلسفه آموزش و یادگیری مداوم - ایران
1395/12/04
شفاهى
7
نقد دیدگاه عمل پژوهی ارزشی مضاعف بر بنیاد بینشی پیوستاری به چیستی پژوهش تربیتی
سعید ضرغامی همراه
دومین همایش جامعه و تعلیم و تربیت - ایران
1395/11/26
شفاهى
8
Revisiting the Role of Teaching Practice in Authentic Communication in MOOCs
Saeid Zarghami-hamrah, marc de vries
15th conference of the international network of philosophers of education - Poland
1395/05/27
شفاهى
9
A Hermeneutic/Social Constructivist Approach to ICT Its Implications for ICT Education
Saeid Zarghami-hamrah
XVII IOSTE Symposium - Portugal
1395/04/20
شفاهى
10
Reconsidering the Role of Teaching in Learner s Freedom in Online Education Towards a Peaceful Mind
Saeid Zarghami-hamrah, marc de vries
XVII IOSTE Symposium - Portugal
1395/04/20
شفاهى
11
واکاوی پرورش مهارت های سواد رسانه ای انتقادی کودکان و چگونگی سیر تحول تفکر انتقادی آن ها از طریق برنامه فلسفه برای کودکان
سمیه کیارسی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, یزدان منصوریان
دومین همایش ملی روانشناسی و علوم تربیتی - ایران
1394/12/13
شفاهى
12
فلسفه برنامه درسی آموزش عالی بر مبنای نگرش انتقادی
نصیبه تاری, رضا محمدی چابکی, سعید ضرغامی همراه, فرزانه تاری
فلسفه اموزش عالی - ایران
1394/08/12
شفاهى
13
تحلیل و بازخوانی نقش عمل تدریس در آموزش های مجازی
سعید ضرغامی همراه
فلسفه آموزش عالی - ایران
1394/08/12
شفاهى
14
استلزام هایی از نظریه پیچیدگی برای تربیت معلمان علوم
پروین بازقندی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا, خسرو بقری نوع پرست
ششمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران فلسفه آموزش عالی - ایران
1394/08/12
شفاهى
15
Suggesting Some Refers for Teaching Chemistry based on an Explanation of Complex Systems Theory
Parvin Bazghandi, Saeid Zarghami-hamrah, Yahya Ghaedi, Alireza Mahmoodnia,
international congress on education for the future issues and challenges - Turkey
1394/02/23
شفاهى
16
Reviewing the Interaction of Information Technology and Education Based on a Linguistic/Constructivist Approach
Saeid Zarghami-hamrah
international congress on education for the future issues and challenges - Turkey
1394/02/23
شفاهى
17
تبیین جایگاه آموزش فلسفه برای کودکان در پرورش مهارت های سواد رسانه ای آنها
سمیه کیارسی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, یزدان منصوریان
اولین کنفرانس بین المللی سواد رسانه ای در ایران - ایران
1393/04/26
شفاهى
18
ررسی جایگاه فنآوری اطلاعات در نیل به اهداف تربیت بر مبنای نظریه پردازان انتقادی
نصیبه تاری, سعید ضرغامی همراه, اکبر صالحی
همایش بین اللملی فلسفه تعلیم وتربیت در عمل - ایران
1392/07/16
شفاهى
19
قش فنآوری اطلاعاتدر تحول هدفهای آموزشی بر مبنای نگرش نظریه پردازان انتقادی
نصیبه تاری, سعید ضرغامی همراه, اکبر صالحی
چهارمین همایش ملی فلسفه تعلیم وتربیت ایران مبانی فلسفی تحولدر تظام اموزش وپرورش - ایران
1392/03/01
شفاهى